Citat:
Ursprungligen postat av
Sommarvikingen
Har lagt märke till att ju svårare livet är, med jobbångest och liknande desto oftare kommer fantasierna upp i huvudet. Har som sagt inte matat hjärnan alls den här streaken men när det blir svårt i livet så kommer fantasierna tillbaka.
När jag är hemma och är ledig med noll stress/ångest så kommer aldrig fantasin upp, för då är allt bra. Har liksom ingen anledningen till att utöva PMO då. Det är fascinerande hur hjärnan vill ha en tröst i form av PMO när livet blir lite jobbigt. En riktig fälla.
Intressant nog märker jag av samma sak, har inte heller varken matat fantasierna eller edgat. Trots att jag med regelbunden frekvens har sex, upplever jag samma effekt som du. Ju tuffare livet känns och ju mer ångest jag upplever, ju mer fantasier dyker upp.
Det blir tydligt att det i både ditt och mitt fall egentligen inte primärt handlar om sex eller lust, utan ångest. Är ju egentligen helt galet att använda sin sexualitet på det sättet, men jag har inte alls sett det på det sättet, för än du och
dubidub lade ut texten om den aspekten tidigare i tråden.