2026-01-24, 11:27
Medlem
st33rs avatar
Nu vet jag att de seriösa cannabioidikerna i tråden inte sysslar med färdigblandade vapes - men för oss amatörer som tycker det duger hyfsat med innehållet i de färdiga thca-vapes som sålts - är det ett dåligt tecken att himood har slut i lagret sen en månad på allt sånt och att uforia enligt vissa användare börjat strula med orders? Är det nån ev kriminaliseing som är på nära antågande?

Om inte - för oss simpla sällar som kan tänkas oss röka vad som nu är i en sån där disposable vape vilken shopp skulle ni rekommendera för sådana just nu?
Citera
2026-01-24, 14:34
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Nu vet jag att de seriösa cannabioidikerna i tråden inte sysslar med färdigblandade vapes - men för oss amatörer som tycker det duger hyfsat med innehållet i de färdiga thca-vapes som sålts - är det ett dåligt tecken att himood har slut i lagret sen en månad på allt sånt och att uforia enligt vissa användare börjat strula med orders? Är det nån ev kriminaliseing som är på nära antågande?

Om inte - för oss simpla sällar som kan tänkas oss röka vad som nu är i en sån där disposable vape vilken shopp skulle ni rekommendera för sådana just nu?
Jag har inte testat än men UGN verkar ha live resin vapes.
Citera
2026-01-24, 16:38
Medlem
Har inte beställt nått på ett tag. Brukade beställa från himood,ser att det är slut på nästan allt. Jag beställde bara thca buds. Vilket ställe tycker ni är bäst och bäst pris? Vill helst ha så man kan hämta ut med dhl(bank id) då jag inte har nått fysiskt id kort. Och postnord har slarvat bort paket innan från mig
Citera
2026-01-24, 17:16
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har inte testat än men UGN verkar ha live resin vapes.
Vilken affär syftar Ugn på?
Citera
2026-01-24, 17:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vilken affär syftar Ugn på?
UpGradeNatural.
Citera
2026-01-25, 00:12
Medlem
Ok kastar mig in här och tänkte kolla hur ni andra upplever thca. Har rökt CB I typ ~20år. Sedan jag gav upp "Darknet" handeln med FS och de nya shopparna, efter att utbud och pris sköt i taket och rätt ner i golvbrunn, så hittade jag thca först på ST.
ST's utbud var bra, men väldigt dyrt och fungerade som förväntat men skrämmande likt ett spice rus.
Gått över till Swizzle,bakad och himood, och testat det mesta från alla de ställena. Himoods 50% pusher street var riktigt bra, men gav mig ett obehagligt rus. Bakad, har vad jag vet bara "sprinklade buds" och inget nämnvärt rus. Swizzle har fungerat riktigt bra när jag testat indica buds.

Dock så har ruset från alla dessa, oavsett procent på produkt, gett ett obehagligt rus som liknar spice.
Det är inte först jag kommer i kontakt med folk, eller rör mig ute då jag först verkligen känner mig stukad. Vilket i min mening är väldigt likt spice, då det enbart gav mig en ruskänsla då jag rörde mig ute bland folk. Hemma vid så kan man röka hur mycket som helst och uppleva ett svagt rus som är svår att lokalisera, sitter varken i kroppen eller i huvudet som vid vanlig CB. Någon som upplever liknande känsla vid användning av thca?
Citera
2026-01-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Ok kastar mig in här och tänkte kolla hur ni andra upplever thca. Har rökt CB I typ ~20år. Sedan jag gav upp "Darknet" handeln med FS och de nya shopparna, efter att utbud och pris sköt i taket och rätt ner i golvbrunn, så hittade jag thca först på ST.
ST's utbud var bra, men väldigt dyrt och fungerade som förväntat men skrämmande likt ett spice rus.
Gått över till Swizzle,bakad och himood, och testat det mesta från alla de ställena. Himoods 50% pusher street var riktigt bra, men gav mig ett obehagligt rus. Bakad, har vad jag vet bara "sprinklade buds" och inget nämnvärt rus. Swizzle har fungerat riktigt bra när jag testat indica buds.

Dock så har ruset från alla dessa, oavsett procent på produkt, gett ett obehagligt rus som liknar spice.
Det är inte först jag kommer i kontakt med folk, eller rör mig ute då jag först verkligen känner mig stukad. Vilket i min mening är väldigt likt spice, då det enbart gav mig en ruskänsla då jag rörde mig ute bland folk. Hemma vid så kan man röka hur mycket som helst och uppleva ett svagt rus som är svår att lokalisera, sitter varken i kroppen eller i huvudet som vid vanlig CB. Någon som upplever liknande känsla vid användning av thca?

tvärtom jag har 3 olika hash hemma 2 thc ett thca från lagliga butiken UN, libanesiska svarta och gillar det bästa av alla 3... de två "olagliga" är båda från EL på darknet. Nöjd med det lagliga 299kr(köpte 20 med rabatt för 1000kr)för en 5a lagligt bra smak lätt skönt rus toppen hash faktiskt inte så potent men pefekt i min vaporizer och oerhört lent för halsen lite kladdig men har man den i kylen funkar det mecka bra med den.
Senast redigerad av kindofblue 2026-01-25 kl. 12:34.
Citera
2026-01-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
tvärtom jag har 3 olika hash hemma 2 thc ett thca från lagliga butiken UN, libanesiska svarta och gillar det bästa av alla 3... de två "olagliga" är båda från EL på darknet. Nöjd med det lagliga 299kr(köpte 20 med rabatt för 1000kr)för en 5a lagligt bra smak lätt skönt rus toppen hash faktiskt inte så potent men pefekt i min vaporizer och oerhört lent för halsen lite kladdig men har man den i kylen funkar det mecka bra med den.
vilket ställe är UN?
Citera
2026-01-25, 14:06
Medlem
Som jag skrev tidigare i tråden så var jag besviken på thc-a vapen bubba Kush.

Jag läste att cannaone har rea, någon annan som provat deras andra indica sorter och kan intyga att det fungerar utan att man behöver röka 20 bloss åt gången?

Ex.
https://cannaone.se/vare/thca-vape-45-zkittlez-2-m/?_gl=1*1e3js7a*_up*MQ..*_ga*OTc2NjQ1MjM5LjE3NjMxOT U4MDA.*_ga_0H4LJRDLM2*czE3NjkzNDQzNTMkbzEwJGcxJHQx NzY5MzQ2MjY3JGo2MCRsMCRoMA..

https://cannaone.se/vare/thca-vape-48-strawberry-2-ml/?_gl=1*1wp6j0n*_up*MQ..*_ga*OTc2NjQ1MjM5LjE3NjMxOT U4MDA.*_ga_0H4LJRDLM2*czE3NjkzNDQzNTMkbzEwJGcxJHQx NzY5MzQ2MjY3JGo2MCRsMCRoMA..

Tack!
Citera
2026-01-25, 14:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Nej, det kan jag inte påstå.

Jag hittade däremot min Magic Farmers vape, "99%". Den gav mig ett rätt kass rus med hjärtklappning och huvudvärk. Något som vare sig gröningen, bruningen, Faraohs vapes, eller live resin-vapes gett mig.
Citera
2026-01-25, 15:13
Medlem
Citat:

Fått huvudvärk från THCA buds tidigare, antar att det var för starkt. Kör med eget isolat och cbd buds och det fungerar mycket bättre. Runt 0.1g på 0.8g buds fungerar för mig iaf.
Citera
2026-01-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
vilket ställe är UN?

upgradenatural
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto