Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
SD och S har inte alls samma politik när det gäller t ex välfärden.
Men den stora och oöverstigliga skillnaden är synen på jämställdhet och könsroller.
Har du inte funderat på varför SD inte lyckas locka kvinnor.
Se här. Scrolla ner till tabellen så får du svaret.
https://kvinnatillkvinna.se/feministisk-valkompass/
Enligt SD’s manliga kärnväljare är jämställdhet av ondo och den bästa kvinnorörelsen är den i sängen…
(Detta faktiskt sagt av en SD-företrädare för ett antal år sedan.)
Jag håller med om att den
bästa kvinnorörelsen är den i sängen!
Men den är inte den enda. Det finns många andra kanonbra rörelser med. Just svensk feminism vet jag däremot inte om jag tycker är så kanon. En feminism jag förknippar med gamla aggressiva och kärlekslösa tanter med palestinasjalar. En sann feminist hade ju jublat över att vara bäst i sängen, istället för att se detta som något negativt. Även om det var en idiot till tomte som gav komplimangen.
Kanske är det inte en tillfällighet att det är just den ensamma, kärlekslösa och övergivna feministtanten som förfäras?
Vad jag inte förstår med många rörelser är deras kompromisslöshet och enträgna målsättning att "vinna" sin sak. Miljöpartiet och kärnkraften är EN sådan sak.
Om nu en majoritet av svenskar är FÖR kärnkraft, varför inte böja sig för det och hjälpa till att ge det en chans? Vi behöver hjälpas åt att genomföra förändring tillsammans. Inte evinnerligt käbbla om småsaker och kriga för att vi inte fått igenom just vår vilja. Varefter vi genomför olika beslut kan vi dra lärdom av detta.
Den kärnkraft vi har har räddat oss och varit väldigt bra. Det måste väl ändå alla vara överens om?
MP kan absolut rösta nej om man vill. Men att säga nej till att delta i regering som bygger vad en majoritet vill ha, är att göra sig till ensam, övergiven, kärlekslös och aggressiv feministtant. Något få människor vill ha i politiken, och som ingen får någon nytta av. Sist av allt miljön.