Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Jag röstade första gången på 1980-talet. Jag var indoktrinerad att tro att MP åtminstone var ett gott parti, även om jag aldrig röstat på dem utan på M. Första gången jag förstod att de är speciella var när Jimmie Åkesson, var det 2014, sa att "MP är våra huvudfiender". Vad menar han, det snälla partiet? Därefter har mina ögon öppnats mer och mer och de är Sveriges mest destruktiva parti genom tiderna. För tiggare, för oändlig invandring, mot kärnkraft bilar flyg, mot längre straff, mot ett försvar. Exakt fel åsikt i varje fråga. En samling lantisar som är idealister och som på riktigt har näbbstövlar och kont på ryggen. De ska vara glada att Sverige drivs på annat sätt. Annars hade det inte funnits pengar till deras lekstuga med Sverige.
Det är passande med Hellden, som är en extra destruktiv partiledare. Kanske imploderar MP under honom, hans utseende och sätt i TV gör honom lätt att hata för alla. Då kan man lättare se vilken urusel politik de för.
Dom lever nog just på godhetsknarkandet, främst hos ungdomar.
Det är ”fint” att rösta för MP, det är gott precis som du säger.
Men med mognadsgrad så inser man tillslut vad som krävs (nåväl, i stora drag) för att ett land ska gå ihop och hur saker och ting är ihop bundet med exempelvis oljepris/bensinpris. Jag kan säga att jag hade varit vuxen i många år innan jag började tänka i dom banorna.
Tyvärr inser många aldrig detta.
Densamma som V som hatar rika men vägrar se att de rika är dom som ser till att familjer har bostad och mat på bordet genom att sysselsätta folk. Men man ser enbart djävulen i dom (förmögenheten) och inte vad dom gör för landet.
Jag har flera gånger sagt samma sak om hur förbannad jag blir på att H2GS och Northvolt ska ha pengar och än mer pengar för att ”göra något för Sverige” medans bruken i Sverige som bokstavligen byggt upp Sverige under HUNDRATALS ÅR går på knäna år efter år.
Northvolt fanns bara i hundratals dagar och H2GS som inte ens finns längre fanns knappt ens i hundra dagar.
När är det dags att se om sin egen gräsmatta istället för grannens trädgård?