2026-01-23, 12:17
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ingenting av detta är sant och vänligen verifiera ett enda påstående via t.ex M:s partiprogram.

I själva verket har svenska staten växt ganska rejält sista åren under Tidö med t.ex massor av poliser och satsningar på skolan. Detta ha bekostats av större skatteintäkter eftersom Sverige tuffar på ganska bra. Svenska skatteintäkter stiger varenda år i kronor, men inte i relation till BNP.

Det är påhitt som du du skriver som gör att S + M inte kan samarbeta. För de har hittat på vad den andra gör, eller vill åtminstone upprätthålla bilden av att de är olika. Men om man jämför utfallen så är de i det närmaste identiska. Utöver skatter. Det är därför som S kunder sitta med en Höger-budget i 4 år t.ex.

Jag kan inte bevisa att detta är M’s dolda agenda, lika lite som du kan bevisa att det inte är det.

Men ett väsentligt lägre skattetryck innebär ju med nödvändighet att offentlig verksamhet måste skära ned.
Citera
2026-01-23, 12:38
Medlem
mp UT UR UNIVERSUM NU!!
Citera
2026-01-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag kan inte bevisa att detta är M’s dolda agenda, lika lite som du kan bevisa att det inte är det.

Men ett väsentligt lägre skattetryck innebär ju med nödvändighet att offentlig verksamhet måste skära ned.

Det beror ju i och för sig på hur skatteunderlaget utvecklar sig. Ett lägre skattetryck anses medföra ett högre skatteunderlag. Och vice versa.

Sedan finns förstås enorma summor att spara in inom välfärdskomplexet och det offentliga förvaltningen. Du skulle kunna kapa hälften av alla anställda (många mellanled m.m.) utan andra resultat än en mindre tids kaos i verksamheten. Sedan skulle det rulla igen.

Eller förresten, hälften är en överdrift. Men många!!!
Citera
2026-01-23, 13:09
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Du skulle kunna kapa hälften av alla anställda (många mellanled m.m.) utan andra resultat än en mindre tids kaos i verksamheten. Sedan skulle det rulla igen.

Eller förresten, hälften är en överdrift. Men många!!!

Denna uppfattning är ett hån mot de som jobbar inom barnomsorg och äldreomsorg. Det är ett hån mot undersköterskor och sjuksköterskor, lärare e t c som sliter ut sig i underbemannade verksamheter.
Citera
2026-01-23, 13:10
Medlem
Jo förstår problemen men vindkraften är väl redan nu en stor del, här i Halland finns det å i östra gbg har jag sett, att det är lönsamt beror väl på skatter mm. Danmark har väl mycket vindkraft, Holland mm. att de inte håller beror väl mest på undermålig konstruktion mm.
Citera
2026-01-23, 13:10
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT

Ett parti har inte en dold agenda. Möjligen kan de vara dumma, som MP, och inte förstå vad deras krav leder till.

Nej, det är ett vänsterperspektiv du beskriver. I själva verket har svensk skattekvot (skatt genom BNP) sjunkit oavbrutet sedan 2006 och vi är nu plats 8 inom EU, Frankrike och Danmark leder. Och ändå får vi in mer och mer skatter. Ett litet exempel från mig själv, jag betalar väldigt låg skatt 20% men det blir ändå 1.4mkr på ett år. På 1980-talet när (s) fortfarande styrde mentalt så gick min vardag istället åt till att minimera skatten.
Citera
2026-01-23, 13:11
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
MP vill att alla ska åka elbil så bensinen kommer kosta absurda summor.
Ingen kommer att ha råd att åka elbil eftersom elen kommer kosta absurda summor.

1 - 1 =0

Tyvärr kommer S göra allt för att få makten, dvs de kommer gå med på detta och bocka så fint på sig åt miljö-idiotierna.

Medans arbetarna, som S skall i grunden representera, kommer att gå på knäna för att ens kunna ta sig till sina yrken och sedan vara fattiga efter mathandlingarna.
Vi kontorsnissar som har det bra kommer kunna jobba hemifrån och slippa använda bilen så mycket. Mat och annat blir dyrare för oss med men det slår hårdare mot arbetarna.
MP är inte emot bensinbilar. MP är emot alla bilar. Det visade Hellden i Stockholm med deras olika bilavgifter och parkeringsavgifter.

Nej, jag tror inte längre S kan bocka för MP. Den här tråden har t.ex en glasklar fråga Kärnkraften där S insett att de hade fel hela tiden. Så sent som 2020 las Ringhals ner under (s).
Citera
2026-01-23, 13:13
Medlem
Så, var gör vi av avfallet? tydligen inte i vårt eget land eller hur.
Citera
2026-01-23, 13:15
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Avfallet sedan snart 50 år är totalt så litet att det ligger i tre bassänger. Det finns väl 90 miljarder kronor på avfallskontot eftersom kärnkraften betalat in pengar varje år. Till skillnad från t.ex solkraft och vindkraft som betalar in Noll kronor för sin egen nedmontering. Så nu står det 100-tals sönderrostade vindkraftverk runt om våra kuster.
Citera
2026-01-23, 13:19
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
MP är inte emot bensinbilar. MP är emot alla bilar. Det visade Hellden i Stockholm med deras olika bilavgifter och parkeringsavgifter.

Nej, jag tror inte längre S kan bocka för MP. Den här tråden har t.ex en glasklar fråga Kärnkraften där S insett att de hade fel hela tiden. Så sent som 2020 las Ringhals ner under (s).

MP är farliga för Sverige och Sveriges befolkning.
De vill ingen väl, de vill bara rädda miljön. På ett sätt som gynnar ingen och som räddar ingen.

Jag hoppas S ger upp med dom och förstår själva hur farligt det är att beblanda sig med patrasket.
Tyvärr så tror jag S kommer fortsätta ta med MP. De har inte något annat val för att få makten, eller ja det finns val men det är val de inte är villiga att ta.
Citera
2026-01-23, 13:25
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
MP är farliga för Sverige och Sveriges befolkning.
De vill ingen väl, de vill bara rädda miljön. På ett sätt som gynnar ingen och som räddar ingen.

Jag hoppas S ger upp med dom och förstår själva hur farligt det är att beblanda sig med patrasket.
Tyvärr så tror jag S kommer fortsätta ta med MP. De har inte något annat val för att få makten, eller ja det finns val men det är val de inte är villiga att ta.
Jag röstade första gången på 1980-talet. Jag var indoktrinerad att tro att MP åtminstone var ett gott parti, även om jag aldrig röstat på dem utan på M. Första gången jag förstod att de är speciella var när Jimmie Åkesson, var det 2014, sa att "MP är våra huvudfiender". Vad menar han, det snälla partiet? Därefter har mina ögon öppnats mer och mer och de är Sveriges mest destruktiva parti genom tiderna. För tiggare, för oändlig invandring, mot kärnkraft bilar flyg, mot längre straff, mot ett försvar. Exakt fel åsikt i varje fråga. En samling lantisar som är idealister och som på riktigt har näbbstövlar och kont på ryggen. De ska vara glada att Sverige drivs på annat sätt. Annars hade det inte funnits pengar till deras lekstuga med Sverige.

Det är passande med Hellden, som är en extra destruktiv partiledare. Kanske imploderar MP under honom, hans utseende och sätt i TV gör honom lätt att hata för alla. Då kan man lättare se vilken urusel politik de för.
Senast redigerad av Paris24 2026-01-23 kl. 13:51.
Citera
2026-01-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Vi sparar det tills vi bygger nya kärnkraftverk som kan använda det som bränsle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in