2026-01-21, 17:47
Medlem
Jag har bekanta inom SVT-Huset. Vanligtvis glappar trutarna i ett och om alla.. Men i detta "fall2 är det förvånansvärt tyst. Ingen kollega ställer upp bakom Micke.Ingen talar ut...
Citera
2026-01-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurferRosa76
Jag förstår faktiskt inte riktigt den här domen. Micke försöker kyssa en kvinna och det är hans tro att detta är i samförstånd. När han inser att det är fel uppfattat tar han ett steg tillbaka och ber nästa dag om ursäkt. Är inte det bara något som kallas livet som har hänt här? Hur kan detta bli ett föremål för ett domstolsärende?
Själv är jag sjukligt blyg när det kommer till kvinnor och tvekar t o m om så kvinnan sliter av sig kläderna och skriker "ta mig". Att jag överhuvudtaget fått kyssa en del tjejer i mina dagar beror helt på att de har tagit initiativet, men det har väl hänt åtminstone ett 20-tal gånger att det inte varit besvarat av mig. Har jag då gått till polisen och gjort en anmälan? Nä, jag har istället valt att se det som en komplimang men framförallt har jag tyckt lite synd om tjejen som ju varit modig som tagit steget.
Om domen mot Micke nu är det som ska vara standard i samhället känns det som att det kommer vara väldigt svårt att vara en ung kille i Sverige framöver. Hur ska man någonsin våga ta initiativ att våga kyssa någon om risken ligger där att man kan hamna i domstol och det inte är besvarat? Så länge man inte försöker ta det ännu längre måste väl ändå ett obesvarat kyssförsök vara något som de två involverade människorna kan handskas med själva?
Läs FUP så förstår du nog bättre. Det gick inte riktigt till så som du skriver, han kysste henne på munnen plötsligt en gång och försökte senare en gång till, men bakgrunden är mer komplicerad. De har arbetat tätt ihop i många år och han visste att hon var gift. De har talat tillsammans på FaceTime med hennes barn, exempelvis. Berusad tog han en rövare helt enkelt och det var inte välkommet och givet sammanhanget så tycker jag att böter för sexuellt ofredande är helt i sin ordning.
Citera
2026-01-21, 17:54
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Läs FUP så förstår du nog bättre. Det gick inte riktigt till så som du skriver, han kysste henne på munnen plötsligt en gång och försökte senare en gång till, men bakgrunden är mer komplicerad. De har arbetat tätt ihop i många år och han visste att hon var gift. De har talat tillsammans på FaceTime med hennes barn, exempelvis. Berusad tog han en rövare helt enkelt och det var inte välkommet och givet sammanhanget så tycker jag att böter för sexuellt ofredande är helt i sin ordning.

Om jag pussar min mamma, är det då en sexuell handling?
Citera
2026-01-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Om jag pussar min mamma, är det då en sexuell handling?
Hur ska jag veta vad du vill göra med henne?
Citera
2026-01-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RektumHamid
Helt jävla sjukt. Feminismen är en sjukdom på samhällskroppen som måste bekämpas till varje pris!!! …Så undrar folk varför det inte föds nå värst mycket barn i Absurdistan.

Kan det ha med lättkränkta äckelfeminister som ”kan själva” precis som en snorig treåring att göra!?

Svar: Japp!!!

#freemicke
Nu har väl i regel folk i den här åldersgruppen avlat klart, eller borde ha gjort iaf... Allt annat blir absurt.

En annan ganska absurd grej är att ML själv lagt sig under en av PK-ismens mest vinande piskor när han tog anställning på SVT, och ändå trampar så jävla snett.
Vad jag ser mest fram emot nu, är när detta lagt sig och hans karriär är över, är att han plitar ner sina memoarer. Där han beskriver i det sista kapitlet, hur han föll till föga under ett rus av viss hybris och blaskigt vin, att han lockades att ta för sig av bjudmaten. Lite kallskuren skinka och plockmat som säkert ett dussin nävar fingrat på innan.
Men han fick ta notan!
Citera
2026-01-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
49 kap. rättegångsbalken:
12 § För att hovrätten skall pröva tingsrättens dom eller beslut krävs prövningstillstånd, om inte annat är föreskrivet.

13 § För att hovrätten ska pröva tingsrättens dom i brottmål, såvitt avser annat än enskilt anspråk, krävs inte prövningstillstånd i andra fall än då den tilltalade genom domen
1. som enda påföljd dömts till böter, eller
2. frikänts från ansvar för brott för vilket det inte är föreskrivet svårare straff än fängelse i sex månader.

För kännedom kan ett uteblivet prövningstillstånd i Hovrätten överklagas till Högsta Domstolen. Så helt avgjord är inte frågan än...
Citera
2026-01-21, 19:20
Medlem
Citat:
En hängig gubbe som tror att han är ung och snygg som tvångskysser yngre gifta tjejer.

Fy.
Citera
2026-01-21, 20:27
Medlem
Citat:

Så att hon kladdade på honom, som gift...är väl i så fall lika relevant att ta upp.
Citera
2026-01-21, 21:27
Medlem
Citat:

Du kan absolut ha rätt, jag har ju inte läst på som du uppenbarligen gjort. Men jag känner mig ändå tveksam till om ett försök till en kyss verkligen ska ligga till grund för sexuellt ofredande. Men visst, finns det ytterligare saker som hänt kanske det kan vara det.
Citera
2026-01-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
En hängig gubbe som tror att han är ung och snygg som tvångskysser yngre gifta tjejer.

Fy.

Är det stor åldersskillnad alltså? Det är ju absolut en viktig faktor i sånt fall.
Citera
2026-01-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurferRosa76
Du kan absolut ha rätt, jag har ju inte läst på som du uppenbarligen gjort. Men jag känner mig ändå tveksam till om ett försök till en kyss verkligen ska ligga till grund för sexuellt ofredande. Men visst, finns det ytterligare saker som hänt kanske det kan vara det.
Som sagt, det var först en fullbordad puss på munnen där han höll henne om ansiktet. Detta bevittnades. Hon fick frågan av en väninna om det var något mellan dem. Vilket hon nekade till. Sedan försökte han en gång till, men då värjde hon sig.
Citera
2026-01-21, 22:41
Medlem
ThePaleHorses avatar
En avdankad kommunist som fick en fadd smak i/ på munnen av MeToo-feminismens kranka blekhet... 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in