Citat:
Ursprungligen postat av
SurferRosa76
Jag förstår faktiskt inte riktigt den här domen. Micke försöker kyssa en kvinna och det är hans tro att detta är i samförstånd. När han inser att det är fel uppfattat tar han ett steg tillbaka och ber nästa dag om ursäkt. Är inte det bara något som kallas livet som har hänt här? Hur kan detta bli ett föremål för ett domstolsärende?
Själv är jag sjukligt blyg när det kommer till kvinnor och tvekar t o m om så kvinnan sliter av sig kläderna och skriker "ta mig". Att jag överhuvudtaget fått kyssa en del tjejer i mina dagar beror helt på att de har tagit initiativet, men det har väl hänt åtminstone ett 20-tal gånger att det inte varit besvarat av mig. Har jag då gått till polisen och gjort en anmälan? Nä, jag har istället valt att se det som en komplimang men framförallt har jag tyckt lite synd om tjejen som ju varit modig som tagit steget.
Om domen mot Micke nu är det som ska vara standard i samhället känns det som att det kommer vara väldigt svårt att vara en ung kille i Sverige framöver. Hur ska man någonsin våga ta initiativ att våga kyssa någon om risken ligger där att man kan hamna i domstol och det inte är besvarat? Så länge man inte försöker ta det ännu längre måste väl ändå ett obesvarat kyssförsök vara något som de två involverade människorna kan handskas med själva?
Kan nöja mig med att säga att, som någon en gång konstaterade
"Sverige är inte alls landet lagom. Sverige är på många sätt extremt".
Utan tvekan så är detta långt ifrån vad som kan ske i ett normalt demokratiskt land, och lika tveklöst så är det numera talibanfeminister som styr detta land. Ett annat problem som riskerar att komma med sånt här woke-dravel är att folk revolterar med att, som i USA, istället så småningom rösta fram någon typ av "Maga-galningar" till makten. All extremism resulterar förr eller senare i att dess motsats tar över.