2026-01-19, 21:18
Medlem
Nu fick Linda lite eld i baken att försöka få huset i skick för uthyrning eller att sälja. Såg att hon lagt ut en ny annons om uthyres igen. Fint ändå att Erik kom till henne för att fira Moa. Det är ju ändå han som hon anklagar för att hon inte känner sig trygg och trivs i Strömsund. Nils syns inte till som vanligt, verkar totalt bojkottat henne.
Citera
2026-01-19, 21:28
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag som verkligen trodde på detta.
Stackars vitkepsade moderna någonting.
Citera
2026-01-19, 21:48
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Nu fick Linda lite eld i baken att försöka få huset i skick för uthyrning eller att sälja. Såg att hon lagt ut en ny annons om uthyres igen. Fint ändå att Erik kom till henne för att fira Moa. Det är ju ändå han som hon anklagar för att hon inte känner sig trygg och trivs i Strömsund. Nils syns inte till som vanligt, verkar totalt bojkottat henne.

Som av en händelse så blev det "renoverat" en massa samma dag som Erik varit där och ätit middag. Det fick han givetvis ingen cred för.
Citera
2026-01-19, 22:37
Medlem
Erik har säkerligen varit otrevlig och inte sitt bästa jag mot Linda, men tror Linda blåste upp det hela när Erik postade sin version. Sen tror jag inte de kommer överens i allt men om de äntligen börjar lära sig att sätta sina känslor åt sidan för barnens skull är det positivt de kan umgås, det ska egentligen båda ha cred för.

Lyssnade förövrigt på podden med guldtand och Erik har ju inte en syl i vädret, sen reagerade jag lite på att Hampus svarade för Erik att de båda var bisexuella, lite tokigt kan jag tycka men Erik blev väl också ganska överkörd. I podden ”avslöjar” de ju även vem som är biologisk Pappa till vilka barn om man inte ser det så att säga
Citera
2026-01-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbofighter8000

Lyssnade förövrigt på podden med guldtand

Ohhh har du länk?
Citera
2026-01-20, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen

Nils var där, dock upplever jag det som att han inte vill bli filmad. Han filmas inte hos H mkt heller vad jag sett. Mest Ture nu man ser.
Citera
2026-01-20, 04:06
Medlem
Gick inte att skriva en kommentar här nyss så jag provar bara om det går nu.
Citera
2026-01-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan
Hur vet du det, Linda dejtar såklart, hon har sagt flera gånger att hon ska iväg med en kompis, haft middagar med tända ljus mm (utan kusinen)

Är man singel så lägger man såklart manken till att klä upp sig, även med underläder, är väll det de flesta gör när man dejtar och letar ev ny partner.

Självklart dejtar hon inte nån för då hade hon inte sökt efter hjälp på sociala media med att sätta fast lampor på nya bilen 🙄
Citera
2026-01-20, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan
OF är bara trams, Linda städar och jobbar med YT. Som hon själv säger det hon gjort senaste åren. Kan tänka mig att hon även städar en del i stan samt i Ström.

Angående bilen förstår jag henne, alla små barn får plats i den så varför inte byta.

Intressant med H markering ang barnen. Jag förstår att han är trött, han tar halva jobbet utan ersättning. Men är rätt säker på att han har mer av barnbidragen. Vilket iofs är små pengar när det kommer till 5 barn.

Då två av barnen inte är hans biologiska, kan han inte kräva underhåll genom FK. Allt måste gå genom de tre föräldrarna. De har satt sig i denna sitsen och måste precis som alla andra separerade - svälja stoltheten och sätta barnen främst.

Kan/vill inte E och L ta barnen mer - ge H mer ekonomisk hjälp och ge honom en till ledig helg i månaden. De kan även ta barnen mer på semestern då bägge har möjlighet att hjälpa H.

Vill de ta barnen mer och avlasta H, behöver Linda vara den som har barnen mer och bo kvar i Ström. E har redan de stora hos sig, hunden och ett jobb med arbetstider som inte passar varannan vecka. Det har alla vetat från de levde som Poly så ingen nyhet där. Alla kommer inte få det som de vill, alla kommer få ge efter om det ska fungera i längden för alla inblandade.

Jag förstår alla, ingen har det lätt när man bryter upp med många barn. Det är en uppförsbacke utan dess like, kan lova att man många gånger funderar om ens val var så bra när man står ensam med kostnader, och ska se till alla barns mående och utveckling, utan den stöttning som man varit van med.

Linda har inte kvar städ jobbet hon har även sålt tvättmaskinen som hon tvättade mopparna i för dom kör man inte i samma maskin som kläder och handdukar i det är ganska äckligt.
Citera
2026-01-20, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-heter-Linnea
Självklart dejtar hon inte nån för då hade hon inte sökt efter hjälp på sociala media med att sätta fast lampor på nya bilen 🙄
Vad är det som säger att en dejt ska hjälpa henne med det? Hen kanske inte har den kunskapen och kanske inte det första man ber om.
Citera
2026-01-20, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Som av en händelse så blev det "renoverat" en massa samma dag som Erik varit där och ätit middag. Det fick han givetvis ingen cred för.
Såklart. Hon är ju i behov av hjälp så då kryper man till korset. Så bra att de kan vara i samma hus igen, då kan hon flytta tillbaka till Ström för nu är hotet borta.
Citera
2026-01-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Vad är det som säger att en dejt ska hjälpa henne med det? Hen kanske inte har den kunskapen och kanske inte det första man ber om.

Nu kill gissar jag att du är en man är singel och förstår inte varför du har svårt att hitta nån? och du har bara en grej i huvudet?

Ett tips om du nu hittar nån att dejta erbjud dig att hjälpa till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in