2026-01-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Hon ville att grabben skulle suga av korven - och ja, det var ett skämt

Aha!
David med sin lättare utvecklingsstörning och fetma kanske får honom att se ut som någon som inte är byxmyndig.
Citera
2026-01-18, 12:50
Medlem
Såg en av Davids "shorts" på youtube som gällde hur bra man lär ut i skolorna: https://www.youtube.com/shorts/jQhKG-Yl3-M

Så här löd en kommentar var:

- "Vad är det som ni skulle vilja bli lärda av i skolan som de inte lär ut nu?"

Där David svarar: - "1 hur man betalar räkningar och mycket mer som en vuxen"

Det är ju uppenbart att David har kraftiga inlärningsproblem men det känns som att det ligger lite mer i det hela gällande "hur man betalar räkningar".

Är det för att Maria har så många ärenden hos kronofogden som ramlat ner i brevlådan att han fått höra utav henne att betala räkningar är en komplicerad historia, som en ursäkt?

Eller är det så enkelt att han bara är efterbliven?

Svaret lyder även - "och mycket mer som en vuxen"

Ska förtydliga att detta var ett år sedan men tror inte det sket någon större skillnad.
Citera
2026-01-19, 21:57
Medlem
Kebabkas avatar
Var kommer alla Marias skulder från? Obetalda hyror?
Citera
2026-01-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Var kommer alla Marias skulder från? Obetalda hyror?

Majoriteten av skulderna verkar komma från böter genom tingsrätten där hon har missköt sin roll som god man.

Hon hade förutom det köpt glasögon som gick till inkasso som letat sig upp till en summa över tiotusen.
Utöver det fanns det ett helt gäng fordringsägare som gått till kronofogden men jag vill tro att det mest varit för konsumtion där hyror tex betalats iaf.
Citera
2026-01-19, 22:38
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Majoriteten av skulderna verkar komma från böter genom tingsrätten där hon har missköt sin roll som god man.

Vet du lite mer specifikt vad det gäller?
Ersättningar för misskötsel i form av straffavgifter?
Har hon förskingrat pengar?
Såg någon video (kortdokumentär) där det togs upp att något inte riktigt stämmer kring skötseln av andras pengar och hon förnekar det inte heller när det tagits upp
Citera
2026-01-19, 23:30
Medlem
Citat:
Såg någon video (kortdokumentär) där det togs upp att något inte riktigt stämmer kring skötseln av andras pengar och hon förnekar det inte heller när det tagits upp

Yes, här har du ett gäng domar från Tingsrätten då hon bodde i Eskilstuna: https://gofile.io/d/1S4RZ1
Citera
2026-01-19, 23:33
Medlem
Citat:

Här det den här videon du syftar på? https://www.youtube.com/watch?v=D8HZQKQyWqI&t=71s
Annars ser jag hemskt gärna den andra.
Citera
2026-01-20, 07:54
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Här det den här videon du syftar på? https://www.youtube.com/watch?v=D8HZQKQyWqI&t=71s
Annars ser jag hemskt gärna den andra.

Ja precis!
Citera
2026-01-29, 09:51
Medlem
GonerStoners avatar
HEJ HALLÅ HEJSAAAAN!

Idag äter familjen en väl förtjänad pizza!
Request från hennes följare.
Citera
2026-01-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
HEJ HALLÅ HEJSAAAAN!

Idag äter familjen en väl förtjänad pizza!
Request från hennes följare.

HAHA, älskar hur Maria trycker en hel pizza, stönar och njuter för fulla muggar, där hon sedan säger när hon ätit upp att - "Jag var inte hungrig heller men man måste äta för energi"

Säger att David fick 1/4 av Pizzan, såg mer ut en slice bara.
Citera
2026-01-30, 09:53
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
HAHA, älskar hur Maria trycker en hel pizza, stönar och njuter för fulla muggar, där hon sedan säger när hon ätit upp att - "Jag var inte hungrig heller men man måste äta för energi"

Säger att David fick 1/4 av Pizzan, såg mer ut en slice bara.

Det där var ett snack för henne.
Intresset för att kolla på när andra äter är en gåta för mig.
Det iaf verkar som att hon skaffat sig ett litet community.

Vad gör hennes söner? Skola? Jobb?
Jättebäbisen som hon gör mukbangs med försöker väl bli en youtuber?
Citera
2026-01-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Det där var ett snack för henne.
Intresset för att kolla på när andra äter är en gåta för mig.
Det iaf verkar som att hon skaffat sig ett litet community.

Vad gör hennes söner? Skola? Jobb?
Jättebäbisen som hon gör mukbangs med försöker väl bli en youtuber?

Haha, jag tror många trollar henne där man ber henne äta skräpmat.
Hon vill ju det själv samtidigt som hon försöker förminska det hela, "är inte ens hungrig", "äter inget mer idag fören ikväll" och det där med att det alltid är "brunch".

Ang det sistnämnda, brunchen, så låter det mer i min värld som att det är en ursäkt för att kunna äta middag några timmar senare med gott samvete.

Hennes söner för att börja med den äldsta är ändå stabil, han är den som tar hand om hushållet till vis del, diskar, hämtar STÄNDIGT saker som glömts till dvs mukbangs och lives.
Han är en typ av butler kan man säga då hanns bröder, alla med olika pappor, är fem år i huvudet som Maria själv sagt, HAHA!
Men jag tror inte han jobbar, fast är osäker, är en redig snubbe annars vad det verkar som!

Andreas, mellanbrodern, bor i egen lägenhet och har ett jobb som jag fattat det men är väl lite udda, kraftiga utbrott när han bodde hemma som kunnats höra i bakgrunden på visa mukbangvideos haha.

David, jättebäbisen, kan man skriva en novell om, han blev ironiskt nog blivit bättre i sitt tal för att sedan gå tillbaka till sina talsvårigheter.
Men talet återspeglar den lättare utvecklingsstörning han tycks ha vilket Maria nog upplever likadant fast på så vis att han får gå hemma på heltid, inget jobb eller aktivitet alls, iaf inte vad jag hört om.

Som ex på hanns grad utav hanns lättare utvecklingsstörning så ska ha nu, nyss 18år gammal, lära sig engelska vilket är på en fruktansvärd låg nivå, tex - "I like food".
Absolut en början men jag vill tro att det kommer stanna där vid enstaka ord och aldrig fula meningar eller en konversation överhuvudtaget.
Senast redigerad av Ratdancer 2026-01-30 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in