2025-10-22, 22:16
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Du drog alltså tvåhundra levels på en månad?
Vadfan har hänt med spelet?

Det tog en monk typ 6 månader från release att nå lvl 1000, det finns positiva sidor med moderna tibia men power creepen som skett över åren är tyvärr rätt avtändande.
Citera
2025-11-01, 02:08
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Yes, det går om du pressar riktigt hårt och verkligen min/maxar!
Citera
2025-12-01, 00:41
Medlem
Vilken värld spelar ni?
Citera
2025-12-02, 14:28
Medlem
Citat:

Helt absurt...

Jag började spela 1997 vid släppet och jag minns när bubble tog lvl 100 och hur gaaalet det var när hon tog lvl 200 haha

Det enda man ville var stt bli stark nog att klara AH questen så man kunde plocka yxjäveln eller som jag som plocka teddy björnen haha

Those were the days
Citera
2025-12-03, 17:04
Medlem
Lichkings avatar
Lanserats en ny ot vid namn Project fibula. 7.1 klient med progressiv uppdateringar.
Fick testat i helgen och jisses vilken nostalgi trip att slåss i rook i timmar igen. Haha!
Citera
2026-01-18, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Lanserats en ny ot vid namn Project fibula. 7.1 klient med progressiv uppdateringar.
Fick testat i helgen och jisses vilken nostalgi trip att slåss i rook i timmar igen. Haha!

Hur går det? Krigar du på? Själv är jag 20+ ms iaf haha. Nu har det börjat bli rätt mycket aktivitet med PKs/krig så är det ju roligt på en helt ny nivå!
Citera
2026-01-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Låter jävligt intressant, har försökt göra account där ett par gånger men står att det är maintenance för att kunna skapa?
Citera
2026-01-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2111
Låter jävligt intressant, har försökt göra account där ett par gånger men står att det är maintenance för att kunna skapa?
Ja inte lätt att veta, men om man går in via deras discord går det att göra. Om dom inte aktiverat på hemsidan igen. Var en bug ett tag att det inte funkade..
Citera
2026-02-08, 00:18
Medlem
Jag planerar att starta upp en 7.4-server inom en snar framtid. Jag saknar verkligen den gamla nostalgi-känslan, men samtidigt vet jag av erfarenhet att man ofta tröttnar efter ett tag när man kommit en bit in i levlingen...
Därför funderar jag nu på olika idéer och features att implementera för att hålla "beroendet" vid liv och göra det roligare på längre sikt. Har ni några förslag?
Citera
2026-04-10, 23:46
Medlem
Jag har efter ett ganska långt uppehåll och många löften om att aldrig starta spelet igen gjort en monk och tänkte testa någon månad eller så, det ser ju faktiskt ganska kul ut men nu när man har småbarn och bolag hinner man knappast med mer än kanske någon timme per kväll så det lär ju gå segt så in i helvete.

Såg att det var rook 3.0 nu, traskade varvet runt och daskade lite goblins och vips så var man level 8 på typ 5 minuter, om ens det. Hade man rutinen inne förr tog det i alla fall en hel timme.

Det är fruktansvärt mycket knappar och fönster, man behöver inte (fast man kan fortfarande) skriva med NPC's vilket var ganska charmigt tycker jag.. Det blev optional PVP, Dia i alla fall för jag pallar inte med att bli knackad av 20 polacker medan jag lär mig spelet på nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in