2026-01-18, 10:21
Avstängd
Nej kommunen hyrde inte huset av familjen, kommunen slängde ut dottern på gatan och har nyligen fått betala ett stort skadestånd för det.!
De tidigare chefer på boendet som lät misshandel av dottern ske fick omgående lämna sitt uppdrag och nu har även chefer i Förvaltningen fått lämna sitt uppdrag.

Så huset var familjens och inget annat.!

Kamerorna har suttit i huset i 11 år idag så det är inget som blev installerat.

En kamera laggade inte och det är den 22 min långa filmen som finns hos polis men tyvärr syns lite av baksidan men allt är tydligt av hur förfarandet varit.
Förövarna står bakom buskarna vid öppningen dit Essie springer men syns tyvärr inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Nu sa du det själv, det fanns flera kameror både inne och ute. Då är alltså inte detta en film som relateras till den sk stölden. Det var bara en laggning. Fanns någon sorts säkerhetsrisk då så många kameror var på hela tiden. Kommunen hyrde väl bostaden till enbart A , Essie och assistenterna. Det var ett LSS boende där inga anhöriga fick bo. Och dessa kameror inne i huset måste ju då ha dokumenterat händelser runt Essie och A. Frågan är vad kommunen ansåg vara en sådan risk på boendet att så många kameror behövdes. När inträffade själva försvinnandet, stölden var det då kameran laggade.
Citera
2026-01-18, 10:24
Avstängd
Polisen var aldrig ut och sökte av platsen, de stängde allt direkt därför startade familjen allt sökande för att finna bevis och locka fram någon involverad med pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag förstår hur du tänker men polisen tror jag inte använde filmen som något bevis utan snarare att den inte höll måttet.
Citera
2026-01-18, 10:26
Avstängd
Min teori är att assistenterna ljög om förhållandet kring Essie till HH och de tog saken i egna händer.
Med den djupa kunskap om alla rutiner LS har kunde de enkelt planera och genomföra detta.!

Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Vad är en sanning? Att CT har fall på sig som du påstår eller att J tröttnade och tog saken i egna händer tillsammans med assistenterna? Eller både och?
Citera
2026-01-18, 10:32
Avstängd
Då är vi tillbaka till lögner, nej ingen fick sparken av denna påhittade lögn.

Ett par fick helt korrekt lämna då de inte skötte sina arbetsuppgifter därtill bland annat hur de INTE tog hand om Essie och HH tvingades komma ut och utbilda dem flertalet gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
Så det är helt ok att anklaga assistenter och HH? Vet att en assistent även fick sparken efter hon påpekat hur Essie hade det och hur många vågade inte säga något av rädsla att just inte få jobba kvar. Assistenter har inte hur många arbetsplatser som helst. Dom är rädda om sina jobb.
Citera
2026-01-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k9ptrl1
Fint att det är någon mer än mig som har insikt i fallet och som kommer in här och berättar sanningarna om Essies försvinnande och det runtomkring.

Många av de som hatar inbillar sig att sådant de själva inte vet aldrig har hänt. Ett märkligt beteende är också att istället för att lyssna på de som faktiskt vet något och pekar på fakta i ärendet, lyssnar man ändå hellre på konspirationsteoretiker.

Det är sedan länge bekräftat med olika bevis att HH började ljuga i stort sett omgående om Essie, familjen och försvinnandet, även till LS ljög HH, liksom i sina inlägg på Facebook.

Också kring crosstrials som jobbar hos HH har det sedan länge kommit fram info från flera håll om oegentligheter liknande försvinnandet med Essie, även om inget av de fallen fått någon medial uppmärksamhet.

Det mesta som vi säger nu är inga nyheter, det har framkommit i tråden sedan länge. Det som alla som har öppna ögon kan konstatera är att det inte finns någonting överhuvudtaget som talar för alla dessa olika konspirationsteorier som sprids av näthatarna, inte ett smack. Däremot finns gott om saker som talar för det som familjen berättat. Att det spridits hat och förtal från assistenter med flera har dessutom slagits fast på det mest grundläggande sättet man kan tänka sig. Inte ens de starka tryckfrihetslagarna räckte som skydd mot de brotten.

Att de personer som grovt förtalat och begått sekretessbrott mot en funktionsnedsatt flicka i samband med Essies försvinnande ännu inte åtalats är ingenting annat än en skam för svenskt rättsväsende.
Du har skrivit att Essie är död, du är den enda som vet det. Förklara dig någongång
Citera
2026-01-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen.eller
Jag är mycket lugn, och någon annan synvinkel finns inte här inne då allt kretsar kring hat mot familjen och varje kommentar åt ett annat håll möts av hundratals kommentarer med hat.

Börja sök rätt så kanske ni finner något efter 1,5år av ingenting annat än fabler och konspirationsteorier.

Tro mig både jag och familjen tillsammans med rättsväsendet har vridit och vänt på allt och vi har lärt oss hur extremt svårt det är för polis att lyckas göra något.

Trots att sökhundar var ute vid Ekolsund och markerade ett hus med två olika hundar som sökte av från olika håll och slutade vid samma hus kunde polisen inte göra något då Essie vid tillfället inte syntes till fysiskt.
Dessa två sökhundar är certifierade av polisen själva och kallas in vid sök av djur därtill främst hundar…

Att de som bor i det huset dessutom har visats sig ha kopplingar till en person i Uppsala som tidigt blev polisanmäld då hon gick ut med att hon visste var Essie fanns och har det bra.

Ytterligare har det lett till att hon är vän med samma person som J på HH som arbetar på statens veterinär anstalt i Uppsala.

Därtill HH’s märkliga agerande i media med så fruktansvärt mycket längre de efter en tid raderade. Familjen har allt svart på vitt som motbevisar alla HH’s lögner men låter deras advokat driva det istället för att själva bege sig ut i sociala medier och dela med sig av bevis till en förhoppningsvis kommande domstolsförhandling.

Trots allt detta finns det inget polisen kan gå på i lagens mening!!!!
Ja är väl inte den första som blev anklagad för stölden många fler. Som absolut inte har tagit någon hund. Ja fler skulle behöva undersökas i en domstolsförhandling. Men tvivlar på en sådan.
Citera
2026-01-18, 13:38
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Nej kommunen hyrde inte huset av familjen, kommunen slängde ut dottern på gatan och har nyligen fått betala ett stort skadestånd för det.!
De tidigare chefer på boendet som lät misshandel av dottern ske fick omgående lämna sitt uppdrag och nu har även chefer i Förvaltningen fått lämna sitt uppdrag.

En kamera laggade inte och det är den 22 min långa filmen som finns hos polis men tyvärr syns lite av baksidan men allt är tydligt av hur förfarandet varit.
Förövarna står bakom buskarna vid öppningen dit Essie springer men syns tyvärr inte.
jag har till skillnad från dej bevis på att det är sant det jag skriver. Du kan inte känna familjen särskilt väl. Att hota som du gör ändrar inte på sanningen.
Citera
2026-01-18, 14:12
Medlem
Citat:

Är du säker på det du skriver? Om kameror fanns där var det inte ok, var dom för att se på Essie när hon var ute på denna plätt är ju helt otroligt. Känns det bra att du skriver så mycket skit det ska handla om Essie, men du är nöjd över att chefer fått sluta? Och stort skadestånd, herregud vadå för .
Citera
2026-01-18, 14:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja är väl inte den första som blev anklagad för stölden många fler. Som absolut inte har tagit någon hund. Ja fler skulle behöva undersökas i en domstolsförhandling. Men tvivlar på en sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
jag har till skillnad från dej bevis på att det är sant det jag skriver. Du kan inte känna familjen särskilt väl. Att hota som du gör ändrar inte på sanningen.
ja, det är många som blivit falskt anklagade för att ha stulit Essie och det var nog jag som stal henne när jag var ute på min dagliga cykeltur...
för dem handlar allt om att försöka få uppmärksamheten bort från familjen Ö och de inser inte att ju fler odokumenterade anklagelser de slänger runt på, desto säkrare blir alla som läser detta på att det är familjen som är skyldiga till att ha "tatt bort" Essie...

det råder heller ingen tvekan om att Essie även blev illa behandlad av familjen då detta är dokumenterat på flera sätt...

se spoiler för info om arbete och vila för hundar som Essie :
Citera
2026-01-18, 14:18
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Det finns inget bevis för det heller, jag tror det finns en stor chans att hon lever dock omchippad av HH’s veterinär vänner.
Men det är bara ytterligare en teori utan bevis.

Jag skulle verkligen vilja veta var J på HH har sitt hus i Norrland där hon befann sig dagarna efter Essies försvinnande.

Det var tydligen många som drog norröver när Essie försvann. Även släktingar till familjen.
Citera
2026-01-18, 14:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Är du säker på det du skriver? Om kameror fanns där var det inte ok, var dom för att se på Essie när hon var ute på denna plätt är ju helt otroligt. Känns det bra att du skriver så mycket skit det ska handla om Essie, men du är nöjd över att chefer fått sluta? Och stort skadestånd, herregud vadå för .
för att AÖ bitit en assistent i låret eller något annat våld hon utövat mot både assistenter och Essie kanske...
Citera
2026-01-18, 14:22
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
för att AÖ bitit en assistent i låret eller något annat våld hon utövat mot både assistenter och Essie kanske...

Det verkar som att personen som påstår att skadestånd betalats ut, menar att det gjorts till brukaren/familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in