2026-01-18, 07:39
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Är det inte dags att ge upp detta nu? Hunden är borta och kommer inte att komma tillbaka.
Sant! Men det saknas upprättelse för Essie som utsattes och som bara kastades på sophögen. Stöld eller inte är inte uppklarat än.
Citera
2026-01-18, 07:46
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag tror du missuppfattat delen med kameran. Inget kan bekräfta att filmen rörde kvällen hon försvann. Det kan lika väl vara manipulerat.
det vet man ju inte, eller tiden som anges. Man får ju gå på vad polisen undersökte på platsen. Och hur de såg på filmen som bevis Stöld lades ner för inget brott kunde styrkas enligt polisen.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-18 kl. 07:56.
Citera
2026-01-18, 08:19
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
det vet man ju inte, eller tiden som anges. Man får ju gå på vad polisen undersökte på platsen. Och hur de såg på filmen som bevis Stöld lades ner för inget brott kunde styrkas enligt polisen.

Jag förstår hur du tänker men polisen tror jag inte använde filmen som något bevis utan snarare att den inte höll måttet.
Citera
2026-01-18, 09:04
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Jag förstår hur du tänker men polisen tror jag inte använde filmen som något bevis utan snarare att den inte höll måttet.
den hade nog ingen relevans i detta. Men jag tror ändå att ngn försökte få till det. Filmen visades ju t om på TV. Liksom efterlysningar internationellt. Så visst ville man få till att det var stöld.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-18 kl. 09:12.
Citera
2026-01-18, 09:05
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
den hade nog ingen relevans i detta. Men jag tror ändå att ngn försökte få till det.

Ja säkert.
Citera
2026-01-18, 09:07
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen.eller
Arbetsgivaren är det assistansbolag de anställdes via, familjen var endast där de var placerade.

Svar ja, det finns film på en av assistenterna som tar tag i kameran som filmar hörnet på baksidan och vrider ned den.

Hade familjen någonting kollat kamerorna hade sett det men de satt endast som en säkerhet att kunna gå tillbaka till vilket de än idag ångrar.

J på HH hade extremt starka känslor för Essie vilket vi alla som träffat henne vet.
J och assistenterna träffades ofta för att utbilda assistenterna i hur man hanterar Essie som hade ett strikt träningsschema som assistenterna tyvärr inte skötte!

J på HH tröttnade troligen på att de inte gjorde träningen mm som de skulle och när några ringde tog de saken i egna händer.

Crosstrails som är partner med HH har fler fall på sig som framkommit och finns polisanmälan på.

Låter korkat ja men tyvärr en sanning.

Vad är en sanning? Att CT har fall på sig som du påstår eller att J tröttnade och tog saken i egna händer tillsammans med assistenterna? Eller både och?
Citera
2026-01-18, 09:30
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Vad är en sanning? Att CT har fall på sig som du påstår eller att J tröttnade och tog saken i egna händer tillsammans med assistenterna? Eller både och?
Dessutom så sköter föräldrarna själva assistansbolaget som kallas anhörigassistans. Så det innebär att de även var chefer. Med ansvar även för Essie, brukaren och assistenterna och se till att allt skulle fungera. Denna bestämda kväll då Essie försvann så jobbade bara föräldrarna och de meddelade detta på personal chatten. Så om hon stals denna kväll så var inte ngn assistent där iaf.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-18 kl. 09:37.
Citera
2026-01-18, 09:48
Avstängd
Så du menar att det inte finns någon annan möjlighet i världen?

Att de som smsat hot om att göra familjens liv till ett helvete eller de inspelade samtalen med det samma aldrig skulle kunna ha någonting med det att göra?

Alla assistenter är goda och en brukar 100% säkert där den som gjort allt för det har ju dessa stackars assistenter sagt…

Ja det finns som sagt inget som skulle få er hatare att ens kunna vidga er synvinkel, det är tragiskt.

Hade det funnits personer på Flashback som faktiskt vill finna sanningen hade de börjat ställa de frågor de inte velat göra än. Speciellt när det inte finns något i det spår man gått hela tiden.

Men såklart, om ni själva tillhör eliten som vill dölja sanningen är det såklart den bästa taktiken.

Vänd om, tänk om och gör rätt!

Citat:
jag hatar inte någon. Men i detta fallet med Essie måste ngt ha hänt med henne. Logiken säger att annars hade hon inte försvunnit.
Om det hade fungerat som det skulle mellan Essie och brukaren hade detta aldrig hänt.
Citera
2026-01-18, 09:51
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Så du menar att det inte finns någon annan möjlighet i världen?

Att de som smsat hot om att göra familjens liv till ett helvete eller de inspelade samtalen med det samma aldrig skulle kunna ha någonting med det att göra?

Alla assistenter är goda och en brukar 100% säkert där den som gjort allt för det har ju dessa stackars assistenter sagt…

Ja det finns som sagt inget som skulle få er hatare att ens kunna vidga er synvinkel, det är tragiskt.

Hade det funnits personer på Flashback som faktiskt vill finna sanningen hade de börjat ställa de frågor de inte velat göra än. Speciellt när det inte finns något i det spår man gått hela tiden.

Men såklart, om ni själva tillhör eliten som vill dölja sanningen är det såklart den bästa taktiken.

Vänd om, tänk om och gör rätt!

Jag orkar knappt läsa dina meddelanden för du tjatar om hat hela tiden. Jag försöker ta flera olika perspektiv och vägde precis ihop det du påstår och argumenterar för och kom fram till att jag finner det osannolikt. Till skillnad från dig har jag ju då vidgat min synvinkel och tagit i beaktande andra argument. Att jag sedan inte tror på dem handlar ju inte om hat. Lugna ned dig istället.
Citera
2026-01-18, 10:01
Avstängd
Svar NEJ, det är precis därför jag gav mig in på Flashback då jag fått nog av er och tyvärr fungerar Sverige så att man på sociala medier får säga precis vad som helst och hatare njuter bakom sina skärmar, precis som du.

Du har aldrig i en enda kommentar ifrågasatt någonting annat än familjen och ändå inte funnit bevis.
Då kanske du skulle börja syna HH och assistenterna, men men då ditt uppdrag är att skydda och dölja förövarna vägrar du att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Tur att det finns 2 ? då som tror på detta omfamna varandra ordentligt. räcker nog att en av er ger sig en ryggdunk.. Vilket svammel.. inse familjen är inblandat Essie hade ett helvete innan hon försvann,, tids nog kommer sanningen fram. så stort är inte Enköping. om jag var denna familj skulle jag gå med skammens rodnad på mina kinder,,
Citera
2026-01-18, 10:09
Medlem
Citat:
Svar NEJ, det är precis därför jag gav mig in på Flashback då jag fått nog av er och tyvärr fungerar Sverige så att man på sociala medier får säga precis vad som helst och hatare njuter bakom sina skärmar, precis som du.

Du har aldrig i en enda kommentar ifrågasatt någonting annat än familjen och ändå inte funnit bevis.
Då kanske du skulle börja syna HH och assistenterna, men men då ditt uppdrag är att skydda och dölja förövarna vägrar du att göra det.
Så det är helt ok att anklaga assistenter och HH? Vet att en assistent även fick sparken efter hon påpekat hur Essie hade det och hur många vågade inte säga något av rädsla att just inte få jobba kvar. Assistenter har inte hur många arbetsplatser som helst. Dom är rädda om sina jobb.
Citera
2026-01-18, 10:15
Avstängd
Jag är mycket lugn, och någon annan synvinkel finns inte här inne då allt kretsar kring hat mot familjen och varje kommentar åt ett annat håll möts av hundratals kommentarer med hat.

Börja sök rätt så kanske ni finner något efter 1,5år av ingenting annat än fabler och konspirationsteorier.

Tro mig både jag och familjen tillsammans med rättsväsendet har vridit och vänt på allt och vi har lärt oss hur extremt svårt det är för polis att lyckas göra något.

Trots att sökhundar var ute vid Ekolsund och markerade ett hus med två olika hundar som sökte av från olika håll och slutade vid samma hus kunde polisen inte göra något då Essie vid tillfället inte syntes till fysiskt.
Dessa två sökhundar är certifierade av polisen själva och kallas in vid sök av djur därtill främst hundar…

Att de som bor i det huset dessutom har visats sig ha kopplingar till en person i Uppsala som tidigt blev polisanmäld då hon gick ut med att hon visste var Essie fanns och har det bra.

Ytterligare har det lett till att hon är vän med samma person som J på HH som arbetar på statens veterinär anstalt i Uppsala.

Därtill HH’s märkliga agerande i media med så fruktansvärt mycket längre de efter en tid raderade. Familjen har allt svart på vitt som motbevisar alla HH’s lögner men låter deras advokat driva det istället för att själva bege sig ut i sociala medier och dela med sig av bevis till en förhoppningsvis kommande domstolsförhandling.

Trots allt detta finns det inget polisen kan gå på i lagens mening!!!!

Citat:
Jag orkar knappt läsa dina meddelanden för du tjatar om hat hela tiden. Jag försöker ta flera olika perspektiv och vägde precis ihop det du påstår och argumenterar för och kom fram till att jag finner det osannolikt. Till skillnad från dig har jag ju då vidgat min synvinkel och tagit i beaktande andra argument. Att jag sedan inte tror på dem handlar ju inte om hat. Lugna ned dig istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in