2026-01-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen.eller
Arbetsgivaren är det assistansbolag de anställdes via, familjen var endast där de var placerade.

Svar ja, det finns film på en av assistenterna som tar tag i kameran som filmar hörnet på baksidan och vrider ned den.

Hade familjen någonting kollat kamerorna hade sett det men de satt endast som en säkerhet att kunna gå tillbaka till vilket de än idag ångrar.

J på HH hade extremt starka känslor för Essie vilket vi alla som träffat henne vet.
J och assistenterna träffades ofta för att utbilda assistenterna i hur man hanterar Essie som hade ett strikt träningsschema som assistenterna tyvärr inte skötte!

J på HH tröttnade troligen på att de inte gjorde träningen mm som de skulle och när några ringde tog de saken i egna händer.

Crosstrails som är partner med HH har fler fall på sig som framkommit och finns polisanmälan på.

Låter korkat ja men tyvärr en sanning.

Fint att det är någon mer än mig som har insikt i fallet och som kommer in här och berättar sanningarna om Essies försvinnande och det runtomkring.

Många av de som hatar inbillar sig att sådant de själva inte vet aldrig har hänt. Ett märkligt beteende är också att istället för att lyssna på de som faktiskt vet något och pekar på fakta i ärendet, lyssnar man ändå hellre på konspirationsteoretiker.

Det är sedan länge bekräftat med olika bevis att HH började ljuga i stort sett omgående om Essie, familjen och försvinnandet, även till LS ljög HH, liksom i sina inlägg på Facebook.

Också kring crosstrials som jobbar hos HH har det sedan länge kommit fram info från flera håll om oegentligheter liknande försvinnandet med Essie, även om inget av de fallen fått någon medial uppmärksamhet.

Det mesta som vi säger nu är inga nyheter, det har framkommit i tråden sedan länge. Det som alla som har öppna ögon kan konstatera är att det inte finns någonting överhuvudtaget som talar för alla dessa olika konspirationsteorier som sprids av näthatarna, inte ett smack. Däremot finns gott om saker som talar för det som familjen berättat. Att det spridits hat och förtal från assistenter med flera har dessutom slagits fast på det mest grundläggande sättet man kan tänka sig. Inte ens de starka tryckfrihetslagarna räckte som skydd mot de brotten.

Att de personer som grovt förtalat och begått sekretessbrott mot en funktionsnedsatt flicka i samband med Essies försvinnande ännu inte åtalats är ingenting annat än en skam för svenskt rättsväsende.
Citera
2026-01-18, 01:05
Medlem
Citat:
Polisen har en 20-22 minuter film från insidan som även jag sett.
Att du inte sett den betyder inte att den inte finns. Den snutt som släppts till allmänheten när man ser Essie glatt hoppa ner från planteringen mot hörnet är på den kameran och bara ett par sekunder av hela förloppet.

Att polisen avskrev stöld är inte samma sak som att det inte hänt utan bara att bevisningen funnits.

Pappan fick reda på det direkt att polisen la ner allt samma natt då de inte hade resurser att söka en hund och det var därför pappan gjorde allt i sin makt för att finna det.

Mycket har framkommit men att polisiärt säkra en stöld enligt lagens mening är extremt svårt.

Av vilken anledning skulle familjen rigga något enligt dig??
Essie var ett extremt stort stöd till dottern alla dygnets timmar, men i din och andras trådsanning vill ni inte höra det då du mår bättre av att driva hat.

Har du någonsin försökt att se händelsen ur en annan synvinkel än ditt hat till familjen?
OM denna film finns så är det i FUP och den släpps inte förens ev. rättegång. Om du sett denna film känns det som du antingen ljuger eller är inblandad närstående i detta case.
Citera
2026-01-18, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k9ptrl1
Fint att det är någon mer än mig som har insikt i fallet och som kommer in här och berättar sanningarna om Essies försvinnande och det runtomkring.

Många av de som hatar inbillar sig att sådant de själva inte vet aldrig har hänt. Ett märkligt beteende är också att istället för att lyssna på de som faktiskt vet något och pekar på fakta i ärendet, lyssnar man ändå hellre på konspirationsteoretiker.

Det är sedan länge bekräftat med olika bevis att HH började ljuga i stort sett omgående om Essie, familjen och försvinnandet, även till LS ljög HH, liksom i sina inlägg på Facebook.

Också kring crosstrials som jobbar hos HH har det sedan länge kommit fram info från flera håll om oegentligheter liknande försvinnandet med Essie, även om inget av de fallen fått någon medial uppmärksamhet.

Det mesta som vi säger nu är inga nyheter, det har framkommit i tråden sedan länge. Det som alla som har öppna ögon kan konstatera är att det inte finns någonting överhuvudtaget som talar för alla dessa olika konspirationsteorier som sprids av näthatarna, inte ett smack. Däremot finns gott om saker som talar för det som familjen berättat. Att det spridits hat och förtal från assistenter med flera har dessutom slagits fast på det mest grundläggande sättet man kan tänka sig. Inte ens de starka tryckfrihetslagarna räckte som skydd mot de brotten.

Att de personer som grovt förtalat och begått sekretessbrott mot en funktionsnedsatt flicka i samband med Essies försvinnande ännu inte åtalats är ingenting annat än en skam för svenskt rättsväsende.
Tur att det finns 2 ? då som tror på detta omfamna varandra ordentligt. räcker nog att en av er ger sig en ryggdunk.. Vilket svammel.. inse familjen är inblandat Essie hade ett helvete innan hon försvann,, tids nog kommer sanningen fram. så stort är inte Enköping. om jag var denna familj skulle jag gå med skammens rodnad på mina kinder,,
Citera
2026-01-18, 02:00
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Fel, fel, fel igen.
Det fanns fler kameror än de du känner till.
Den kamera du nämner slogs varken av eller på. Den var på hela tiden. Däremot, som med så gott som alla moderna säkerhetskameror spelas inte allting in hela tiden. Bara när kameran detekterar rörelse.
Tyvärr fungerar inte alltid sådana kameror så bra som tänkt, särskilt inte de med några år på nacken. Det kan bli fördröjningar på flera minuter. Ibland filmar de utan rörelse, pga skillnader i ljus och annat, och ibland missar de rörelse av olika anledningar. Jag administrerar själv ett större antal kameror där det är ett återkommande problem med just lagg. Så kan det mycket väl ha varit i fallet med Essie och den kamera vars filmer har visats.

Polisen har aldrig avskrivit stöld. Återigen är du riktigt illa påläst och sprider felaktigheter som är ren inbillning. Det finns klart och tydligt angivet i tråden från när det begav sig.
Polisen gjorde som polisen i sverige nästan alltid gör, med närapå allting som kommer in till dem. De skriver av det direkt. Samma här. Polisen skrev av ärendet nästan direkt med hänvisning till att det inte fanns några bevis. Själva gör polisen oftast ingenting för att få fram några bevis, ens när det finns. Precis som i fallet med Essies försvinnande. Istället såg familjen till att förse polisen med så mycket bevis att polisen helt enkelt inte längre kunde bortse från faktum, Essie hade blivit stulen, och därför tvingades de att öppna utredningen igen.

Det är anmärkningsvärt att du inte vet hur polisen jobbar (eller inte jobbar) genom att skriva av anmälningar så gott som direkt de kommer in, liksom i fallet med Essie, om du nu menar på att du har någon som helst kunskap för att kunna göra bedömningar i sådana här ärenden. Ändå anser du dig kunna tillräckligt för att avgöra vad som hänt med Essie, baserat enbart på ogrundade konspirationsteorier.
Nu sa du det själv, det fanns flera kameror både inne och ute. Då är alltså inte detta en film som relateras till den sk stölden. Det var bara en laggning. Fanns någon sorts säkerhetsrisk då så många kameror var på hela tiden. Kommunen hyrde väl bostaden till enbart A , Essie och assistenterna. Det var ett LSS boende där inga anhöriga fick bo. Och dessa kameror inne i huset måste ju då ha dokumenterat händelser runt Essie och A. Frågan är vad kommunen ansåg vara en sådan risk på boendet att så många kameror behövdes. När inträffade själva försvinnandet, stölden var det då kameran laggade.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-18 kl. 02:15.
Citera
2026-01-18, 02:58
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Det hände definitivt något med Essie. Hon blev stulen! När något stjäls, försvinner det som regel också. Precis som Essie försvann i samband med att hon stals.

Fel, igen.
Allt fungerade som det skulle mellan Essie och brukaren. Det var assistenterna som inte fungerade med Essie. Hade assistenterna följt de rutiner och processer som fanns och gjort sitt jobb som förväntat, så hade detta aldrig hänt.

Jaså minsann. Det vet du, alltså, att det var så?
Hur kan du veta det?
Eller sitter du och fabulerar och snackar skit? Sprider din egen konspirationsteori?
Ja, så är det uppenbarligen.

Hittelöner är inget konstigt. Särskilt inte när man vet att det finns folk som vet vad som hänt och som kan vara mottagliga för monetära övertygelser.

Ja, hon försvann för att det var "lägligt" för HH.
Kan du förklara vad du menar. Det vore lämpligt.
Citera
2026-01-18, 05:57
Medlem
IceEyess avatar
Är det inte dags att ge upp detta nu? Hunden är borta och kommer inte att komma tillbaka.
Citera
2026-01-18, 06:39
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Låt mig hjälpa dig förstå med en liknelse:

Att EN person som arbetar på en affär tar pengar ur kassan betyder INTE att alla som arbetar i affären gör det.

Förstår du då?

Att en eller två är involverade i stölden av Essie betyder INTE att alla är det!!!!!!

Jo jag förstod andra gången du förklarade men ditt första inlägg var dömt att missförstås.
Citera
2026-01-18, 06:48
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Det fanns kameror både inne och ute. Den som var utomhus filmade Essies försvinnande den slogs ju av 5min då hon försvann sen slogs på igen.
Denna händelse är nog det viktigaste gällande försvinnandet. Om detta var riggat av familjen själva eller ngn annan som stal Essie. Varför avskrevs stöld så tidigt av polisen det skulle jag vilja veta.

Jag tror du missuppfattat delen med kameran. Inget kan bekräfta att filmen rörde kvällen hon försvann. Det kan lika väl vara manipulerat.
Citera
2026-01-18, 06:55
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Arbetsgivaren är det assistansbolag de anställdes via, familjen var endast där de var placerade.

Svar ja, det finns film på en av assistenterna som tar tag i kameran som filmar hörnet på baksidan och vrider ned den.

Hade familjen någonting kollat kamerorna hade sett det men de satt endast som en säkerhet att kunna gå tillbaka till vilket de än idag ångrar.

J på HH hade extremt starka känslor för Essie vilket vi alla som träffat henne vet.
J och assistenterna träffades ofta för att utbilda assistenterna i hur man hanterar Essie som hade ett strikt träningsschema som assistenterna tyvärr inte skötte!

J på HH tröttnade troligen på att de inte gjorde träningen mm som de skulle och när några ringde tog de saken i egna händer.

Crosstrails som är partner med HH har fler fall på sig som framkommit och finns polisanmälan på.

Men du vill att vi ska tro att en person på HH stulit Essie för att hjälpa assistenterna göra livet surt för familjen och för att hon tröttnade på hur träningen gjordes? Det är extremt långsökt.

HH ska ha fått filmer till sig om misshandel av Essie. Enda anledningen jag skulle kunna finna stöldteorin logisk är om någon ville rädda Essie från att misshandlas mer eller riskera dö. Och ja, jag tror på det som rör misshandel av Essie. Även mamman har gått ut till assistenterna i chatten, vilket vi alla kunnat ta del av, om hur brukaren behandlade Essie och att assistenterna skulle ta bort henne i sådana situationer. Är det att alltid behandla en hund väl tycker du?

Däremot krävs enormt mycket att stjäla någons hund även om man vet att de far illa. Tror du HH kontaktat LS med anmälan och sedan själva stulit henne? Vilket risktagande! Nej du...

Så, min teori kvarstår: Essie for illa i hemmet. Assistenterna kontaktade HH istället för LS. De hade även material. HH kontaktade LS. Oavsett när familjen fick veta att anmälan gjorts, hände något i hemmet där Essie skadades och antingen dog hon på plats eller så togs hon med för att skjutas ihjäl. Allt för att hålla fasad utåt. Och för att få försäkringspengar.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-18 kl. 07:31.
Citera
2026-01-18, 06:59
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:

Vad menar du med att CT har flera fall på sig?
Citera
2026-01-18, 07:24
Medlem
Alba007s avatar
Ang assistenterna så skall de inte beskyllas eller påstås saker om. Ej heller andra utan bevis. Ingen är skyldig förrän motsatsen är bevisad. Teorier utan att göra påhopp vore jag tacksam över.
Jag har sparat mycket under resans gång. Och detta kan liknas som viss fakta där personerna själva uttalat sej.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-18 kl. 08:06.
Citera
2026-01-18, 07:36
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Men du vill att vi ska tro att en person på HH stulit Essie för att hjälpa assistenterna göra livet surt för familjen och för att hon tröttnade på hur träningen gjordes? Det är extremt långsökt.

HH ska ha fått filmer till sig om misshandel av Essie. Enda anledningen jag skulle kunna finna stöldteorin logisk är om någon ville rädda Essie från att misshandlas mer eller riskera dö. Och ja, jag tror på det som rör misshandel av Essie. Även mamman har gått ut till assistenterna i chatten, vilket vi alla kunnat ta del av, om hur brukaren behandlade Essie och att assistenterna skulle ta bort henne i sådana situationer. Är det att alltid behandla en hund väl tycker du?

Däremot krävs enormt mycket att stjäla någons hund även om man vet att de far illa. Tror du HH kontaktat LS med anmälan och sedan själva stulit henne? Vilket risktagande! Nej du...

Så, min teori kvarstår: Essie for illa i hemmet. Assistenterna kontaktade HH istället för LS. De hade även material. HH kontaktade LS. Oavsett när familjen fick veta att anmälan gjorts, hände något i hemmet där Essie skadades och antingen dog hon på plats eller så togs hon med för att skjutas ihjäl. Allt för att hålla fasad utåt. Och för att få försäkringspengar.
din teori håller även hos mej. Även om ngn försöker ljuga ihjäl så finns sparar mycket runt Essie det är för hennes rättvisa man kämpar. Hon var inte värd detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in