2026-01-18, 14:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Det verkar som att personen som påstår att skadestånd betalats ut, menar att det gjorts till brukaren/familjen.
ja men han dokumenterar inget så då är det nog upp till oss att tolka det som vi vill och då tråden handlar om Essie och hennes liv och död, inte tidigare möjliga och självständiga förseelser/misstag som en kommun kan ha gjort, då nämner jag vad tråden handlar om, dvs främst Essie och några förklarande fakta som är väl dokumenterade i tråden och som visar potentialen för våld där Essie bodde och arbetade...
Citera
2026-01-18, 16:10
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen.eller
Nej kommunen hyrde inte huset av familjen, kommunen slängde ut dottern på gatan och har nyligen fått betala ett stort skadestånd för det.!
De tidigare chefer på boendet som lät misshandel av dottern ske fick omgående lämna sitt uppdrag och nu har även chefer i Förvaltningen fått lämna sitt uppdrag.

Så huset var familjens och inget annat.!

Kamerorna har suttit i huset i 11 år idag så det är inget som blev installerat.

En kamera laggade inte och det är den 22 min långa filmen som finns hos polis men tyvärr syns lite av baksidan men allt är tydligt av hur förfarandet varit.
Förövarna står bakom buskarna vid öppningen dit Essie springer men syns tyvärr inte.
Det var familjens hus men kommunen fick hyra huset av familjen till det enskilda huset som byggts blev klart där hon bor nu. I o m att kommunen hyrde huset blev detta ett LSS boende. Föräldrarna bodde inte i huset utan en lägenhet. Och förövarna tror jag många har fattat vilka det är hur mycket du än skriver. Så låt oss växla fokus till försvinnandet. Och om det finns ngt brott i allt detta runt Essie. Det finns några som nämnts som jag inte ser som skyldiga för varelser brott eller stöld. Utan varit bra att skylla på.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-18 kl. 16:15.
Citera
2026-01-18, 16:53
Avstängd
Det stämmer att dotterns farfar åkte norröver på ett läger för sårade skadade veteraner han var värd för och de åkte dagar innan hon försvann.

Citat:
Det var tydligen många som drog norröver när Essie försvann. Även släktingar till familjen.
Senast redigerad av Sanningen.eller 2026-01-18 kl. 17:28.
Citera
2026-01-18, 17:42
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Det stämmer att dotterns farfar åkte norröver på ett läger för sårade skadade veteraner han var värd för och de åkte dagar innan hon försvann.

Jag undrar vem som senast såg Essie (innan hon försvann), förutom familjen, och när det var. Vilket datum och vilken tid.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-18 kl. 17:49.
Citera
2026-01-18, 18:18
Medlem
Citat:
Vad säger du om datumet 240620 tjänsteanteckning?
Citera
2026-01-18, 18:21
Avstängd
Den assistent som arbetade hade Essie hos sig innan hon gick ut.

Citat:
Jag undrar vem som senast såg Essie (innan hon försvann), förutom familjen, och när det var. Vilket datum och vilken tid.
Citera
2026-01-18, 18:23
Avstängd
Vad är det för tjänsteanteckning du hänvisar till den 20 juni 2024?

Avvikelse, daganteckning till nästa som arbetar eller händelse analys?

Jag kan enkelt hjälpa dig om det inte bryter några lagar eller regler.

Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
Vad säger du om datumet 240620 tjänsteanteckning?
Senast redigerad av Sanningen.eller 2026-01-18 kl. 18:26.
Citera
2026-01-18, 18:27
Medlem
Citat:
Vad är det för tjänsteanteckning du hänvisar till den 20 juni 2024?

Avvikelse, daganteckning till nästa som arbetar eller händelse analys?
Om du är insatt så borde du veta
Citera
2026-01-18, 19:20
Avstängd
Jag kan få fram.
Såklart kommer jag inte få sekretess information men jag tänker att jag kan se vad dagen handlar om och se om det är av värde.

Citat:
Citera
2026-01-18, 23:46
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Jag kan få fram.
Såklart kommer jag inte få sekretess information men jag tänker att jag kan se vad dagen handlar om och se om det är av värde.
Har tråden blivit en sorts rättegång. Det spelar ingen roll längre för fallet är nedlagt. Det finns dock ett brott och det är falsk angivelse.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-18 kl. 23:54.
Citera
2026-01-19, 01:32
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Var det inte då anmälan kom in till LS. Och det var enbart en tjänsteanteckning.
Citera
2026-01-19, 01:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Lär ju röra sig om ngt damp-barn fått spel och dödat hunden. Och sen stängt av kameran och dyngat jycken i en sjö eller något.

Det finns inget behov av för många detaljer och här är vi otroligt nära eller kan någon dokumentera något annat?
Nu sprider vissa personer falsk information i tråden, om de inte kan dokumentera då blir det ingen diskussion här och de kan börja med att läsa vad familjen Ö har sagt innan de uttalar sig mer emot familjen i sitt försvar av denna familien...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in