2026-01-18, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531

Det är ju självklart att priser går upp av att Trump höjt tullar och att det drabbar de fattiga amerikanerna hårdast, men ni Trumpfans begriper inte ens självklarheter...
Du är lurad av storbedragaren Trump...

Mjau Mjau mjau.
Kattspråk igen.
Tullarna ger pengar till statskassan
Gynnar befolkningen.
Citera
2026-01-18, 09:15
Medlem
RutgerFuchss avatar
Vad var det han sa om Trump, Jimpa?
"En frisk fläkt"
Tycker han det fortfarande eller har Jimpa med facit i hand utvecklat ett omdöme?
Citera
2026-01-18, 09:32
Medlem
Nu har Trump skitit i det blå skåpet, nu är det krig!
Citera
2026-01-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu har Trump skitit i det blå skåpet, nu är det krig!
Tror det ligger mycket sanning i följande spekulationer:
Psykologiska Spekulationer (inte officiella diagnoser):
Narcissism/Malign Narcissism: Flera psykologer har beskrivit hans beteende som narcissistiskt, med drag som paranoia, antisociala drag och sadism, och menar att han lider av en personlighetsstörning.
Citera
2026-01-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, gudomlig och står över lagen.
Men förr eller senare är han uträknad likt vanliga dödliga.
Vet inte om jag hoppas på förr med tanke på samma skit, om inte värre via Vance...

Pest och kolera.
"Das wunderbare sehen der Abgrund zu" för att fortsätta citera samme tyske skald. Men det känns som att Europa behöver hjtta olika sätt att på sukt klara sig mera på egen hand, utan USA:s givna stöd.

PS. Skulle du kunna röja undan litet i inboxen?
Citera
2026-01-18, 10:42
Medlem
Donald Trump att pratar om att inte hålla mellanårsvalet i november,
då republikanerna riskerar att förlora kontrollen över representanthuset

https://www.youtube.com/watch?v=7VCqEWYYd54
Citera
2026-01-18, 12:43
Medlem
Donald Trump, måste betraktas som en mentaldåre. Bara att titta på hans olika ansiktsuttryck, han beter sig och uttrycker sig som en stor bäbis.
Att europas ledare kryper så för denna galning, övergår mitt förstånd.
Sluta fjäska för mentaldåren, Donald Trump!
Citera
2026-01-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag håller med men tror till skillnad från dig att de allra flesta nu har insett att han är psyksjuk på nåt sätt. T.o.m. amerikanerna inser det, tror jag.
T o m fler och fler höga REPUBLIKANER börjar säga att det är något fel på Trumps agerande...
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nja, tidigare har jag nog också tänkt så, men det håller inte längre. Det är för mycket med honom som har förändrats på senare år. Grandios självbild har säkert alltid haft, men hans uppträdande och hans sätt att prata har förändrats fundamentalt på senare år. Det finns massor av intervjuer med honom från säg 90-talet där han faktiskt beter sig som en normal person. Att bara åldrande skulle förändra någon så mycket har jag svårt att tro.
Håller med om att det blivit VÄRRE,
MEN Trump har aldrig varit normal
Mobbare, relegerad från flera skolor, bedrägerier, sexuella övergrepp...
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Han måste låsas in! Gubbfan leker med världen som om han ägde den! Hur fan ska detta sluta? Jag säger : Det är 100% säkert han ställer in nästa val! Usa har fått sin första diktator!
Det är mycket anmärkningsvärt att han inte satts i fängelse för mångmiljonbedrägeri, som han fanns skyldig till. (Rent formellt blev han bara funnen skyldig till bokföringsbrott, MEN eftersom det var bokföringsbrott MÅSTE det även ha varit skattebrott OCH bedrägeri mot aktieägarna...)
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Citat:

Det är ju självklart att priser går upp av att Trump höjt tullar och att det drabbar de fattiga amerikanerna hårdast, men ni Trumpfans begriper inte ens självklarheter...
Du är lurad av storbedragaren Trump...
Mjau Mjau mjau.
Kattspråk igen.
Tullarna ger pengar till statskassan
Gynnar befolkningen.

AMERIKANSKA TULLAR BETALAS AV AMERIKANER. Att Trump och ni Trumpfans fortfarande inte begriper det, visar er "intelligens"nivå...
Citera
2026-01-18, 13:38
Medlem
Citat:
T o m fler och fler höga REPUBLIKANER börjar säga att det är något fel på Trumps agerande...
Det är mycket anmärkningsvärt att han inte satts i fängelse för mångmiljonbedrägeri, som han fanns skyldig till. (Rent formellt blev han bara funnen skyldig till bokföringsbrott, MEN eftersom det var bokföringsbrott MÅSTE det även ha varit skattebrott OCH bedrägeri mot aktieägarna...)

AMERIKANSKA TULLAR BETALAS AV AMERIKANER. Att Trump och ni Trumpfans fortfarande inte begriper det, visar er "intelligens"nivå...

Import eller export tullar?
Senast redigerad av 2006 2026-01-18 kl. 13:40.
Citera
2026-01-18, 13:54
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Håller helt med dig och redan i de första val-rallyna stod det klart för mig att världen hade att göra med en mental 5-åring så personligen är jag inte alls förvånad över eskaleringen. Tvärtom lätt förvånad över att det dröjt något.

Bara bilden av hur han står o begrundar sin medalj vid det påhittade fredspriset ihop med Infantino på scen, säger mer än ord. Noll procent statsmannamässighet, 100% barn!

Att Trumpeten är ofantligt mkt farligare än någon av historiens tidigare despoter är ren fakta av helt uppenbara skäl. Så även ironin i att USA agerar fredsmäklare mellan Ukraina och Ryssland som är lika uppenbart total med tanke på det pågående dubbelspelet på flera fronter. Inte minst om de nu mest aktuella frågorna om Grönland, Nato och strafftullar. Allt för att distansera från "the Epstein files".

Men draken är trehövdad!

Själv tror jag att de mindre kända John Doe Vance och hacksaw Hegseth är etter värre genom sin målmedvetenhet och att de inte är lättpåverkade som det åldrande barnet högst upp i hierarkin.

Med just det i åtanke.. Trumpetens nyckfullhet är med ganska stor sannolikhet resultatet av att han tar intryck från vem han än pratar med i sin interna sfär och eftersom båda nämnda lakejerna mest verkar i Vita huset och låter sina ordinarie arbetsrum på annan plats stå tomma, ja då skulle det isåfall hypotetiskt kunna tyda på att Trumpeten är en marionett utan att själv vara medveten om det.

Ja 100% barn, jag håller med. Det är så otroligt bisarrt att så många ändå inte identifierar ren galenskap i full blom. Det är som om man inte ser skogen för alla träd.

Förr i tiden var det vanligare med rena galningar som ledare. Det fanns en rad romerska kejsare. Galne Kung George av England. Erik XIV. Napoleon och Hitler må ha varit excentriker med storhetsvansinne, men jämfört med Trump skulle jag hävda att båda var relativt normala.

Intrycket jag har fått är att folk tror att Trump spelar. Att han är en karaktär. Jag tror inte att det är så. Jag anser att han sällar sig till historiens värsta dårar.

Och vad det gäller Vance och Hegseth, så håller jag med om att båda är extremt obehagliga och förmodligen styr eller försöker styra Trump. Överhuvudtaget är Trump enormt lättpåverkad. Det är omöjligt att veta vad han tycker om nånting. Det finns ingen moralisk eller ideologisk kompass överhuvudtaget. Nån viskar nåt i örat på honom som han sen snöar in på.

Frågan är om eller när korthuset rasar in? Kommer militären att lyda order om han beordrar för bisarra krig? Går det att stoppa hans värsta dårskap i Kongressen? Går det att avsätta honom om han flippar helt? USA kan också mycket väl vara närmare ett inbördeskrig än nån riktigt har förstått.
Senast redigerad av fernebo 2026-01-18 kl. 13:56.
Citera
2026-01-18, 13:59
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Ja, nån moral har han aldrig haft, men jag menar ändå att nåt mer har hänt med honom.

Kolla lite äldre intervjuer med honom.
Citera
2026-01-18, 14:01
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Donald Trump att pratar om att inte hålla mellanårsvalet i november,
då republikanerna riskerar att förlora kontrollen över representanthuset

https://www.youtube.com/watch?v=7VCqEWYYd54

I textform:

https://people.com/donald-trump-gripes-about-2026-midterms-saying-when-you-think-of-it-we-shouldn-t-even-have-an-electi on-11886220
https://edition.cnn.com/2026/01/17/politics/midterm-elections-trump-2026-analysis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in