2026-09-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad för symbolik är Donald ute efter?
Någonting i stil med att "demokraterna kommer att tvinga er att välja mellan pest och kolera" skulle jag tro - men jag vet inte vilka händelser eller fiender han avser med den sjunkande båten respektive hajarna. Och jag bryr mig inte heller.
Citera
2026-09-18, 11:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Någonting i stil med att "demokraterna kommer att tvinga er att välja mellan pest och kolera" skulle jag tro - men jag vet inte vilka händelser eller fiender han avser med den sjunkande båten respektive hajarna. Och jag bryr mig inte heller.
Jaha.

Han har väl kastat ur.sig om de där elektrifierade hajarna för flera år sen.
Lika irrationellt då som nu.
Citera
2026-09-18, 13:45
Medlem
Flus avatar
Fantastisk bild på Trump tagen genom ett flygplansfönster där han kollar på en stor bild med överskriften "Kennedy Center DEMOLISHED":
https://www.abc.net.au/news/2026-09-18/donald-trump-kennedy-center-demolition-plan-photo/107167248
Citera
2026-09-18, 13:51
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Fantastisk bild på Trump tagen genom ett flygplansfönster där han kollar på en stor bild med överskriften "Kennedy Center DEMOLISHED":
https://www.abc.net.au/news/2026-09-18/donald-trump-kennedy-center-demolition-plan-photo/107167248

Som ett barn får han en stor bild på hur det kan se ut när det rivs. Med en gul grävskopa på bilden så det blir extra tydligt. Inga rapporter eller jobbiga siffror som behöver läsas, tolkas eller tas ställning till. Bara en stor bild.

"Fin bild", säger Trump. "Så här vill jag att det ska bli".

"Ja, visst, allt ni önskar", säger hans personal.
Citera
2026-09-18, 21:32
Medlem
Trump meddelar på Truth Social att han portar CNN, MS Now och Politico ifrån Vita Huset. Han säger också att fler medier kommer att följa.

Mannen som tidigare talade om att han var utsatt för Cancel Culture har nu rensat ut både Pentagon och Vita Huset ifrån medier som inte rapporterar nyheter på det sätt han önskar.

”I am proud to announce that, effective immediately, I am banning Fake News CNN, MSNOW (who recently changed their name from MSNBC due to lack of viewership and credibility!), and Politico (The recipients of an illegal and ridiculous $8 Million Dollar subscription, an All Time Record, directly from the United States Government, under Crooked Joe Biden, in order to keep them “alive.” Seems like corruption to me!), from the White House as a result of their constant “reporting” FAKE NEWS! Media Outlets shouldn’t be able to constantly write or report FICTION and LIES when they’re covering the President of the United States, the Trump Administration, or the United States of America. Other Fake News Media Outlets to follow. Thank you for your attention to this matter! President DONALD J. TRUMP”

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/117293599348325006
Senast redigerad av Master.Palm 2026-09-18 kl. 22:05.
Citera
2026-09-18, 22:02
Medlem
Clodiuss avatar
Är det bara jag eller är det verkligen så att jättebäbisen bara blir mer och mer absurd hela tiden? Hur ska det här sluta? Kommer till och med republikanerna att få nog av honom?
Citera
2026-09-18, 22:11
Medlem
slagskotts avatar
Finns det listat ned någonstans med alla konstiga saker han sagt och hur han makthungrigt försöker döpa om allting ?
Citera
2026-09-18, 22:14
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Trump meddelar på Truth Social att han portar CNN, MS Now och Politico ifrån Vita Huset. Han säger också att fler medier kommer att följa.

Mannen som tidigare talade om att han var utsatt för Cancel Culture har nu rensat ut både Pentagon och Vita Huset ifrån medier som inte rapporterar nyheter på det sätt han önskar.

”I am proud to announce that, effective immediately, I am banning Fake News CNN, MSNOW (who recently changed their name from MSNBC due to lack of viewership and credibility!), and Politico (The recipients of an illegal and ridiculous $8 Million Dollar subscription, an All Time Record, directly from the United States Government, under Crooked Joe Biden, in order to keep them “alive.” Seems like corruption to me!), from the White House as a result of their constant “reporting” FAKE NEWS! Media Outlets shouldn’t be able to constantly write or report FICTION and LIES when they’re covering the President of the United States, the Trump Administration, or the United States of America. Other Fake News Media Outlets to follow. Thank you for your attention to this matter! President DONALD J. TRUMP”

När lyckas någon knäppa honom?
Citera
2026-09-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
När lyckas någon knäppa honom?

Det är en i högsta grad berättigad fråga.
Citera
2026-09-18, 22:42
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Det är en i högsta grad berättigad fråga.

Och högprioriterad!
Citera
2026-09-18, 22:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

Skrikbäbisen fortsätter sin fascistiska bana... Stänger ute CNN, MSNOW och Politico.

Jag tolkar detta som att clownen är pressad. Det går inge bra för honom nu :-)

Han kanske får en stroke och lämnar scenen.
Citera
2026-09-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Skrikbäbisen fortsätter sin fascistiska bana... Stänger ute CNN, MSNOW och Politico.

Jag tolkar detta som att clownen är pressad. Det går inge bra för honom nu :-)

Han kanske får en stroke och lämnar scenen.

Jag tolkar det på samma sätt. Han försöker styra narrativet då han inte kan kontrollera nyhetsrapporteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in