2026-01-17, 21:47
Medlem
Skrämmande med Iran.
Blir nog land /folk nummer 5 som råttan Trump svek/förrådde:

1. Kurderna, efter att de besegrat ISIS, offrades till turkarna
2. Demokratiska Afghanistan offrades till talibanerna
3. Ukraina håller på att lämnas över till Mordor
4. Han överlämnade också Venezuela till den sittande regimen och ignorerade oppositionen.
5. Han överlämnar nu iranierna som drömmer om en normal sekulär stat till förmån för ayatollahernas sittande regim.

Dessutom:
Idioten kritiserar ständigt demokratiska krafter runt om i världen och hyllar diktatorer.

När blir han fimpad? Det är dags nu!
Citera
2026-01-17, 22:52
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag håller med men tror till skillnad från dig att de allra flesta nu har insett att han är psyksjuk på nåt sätt. T.o.m. amerikanerna inser det, tror jag.

Inte helt säker på det.
Citera
2026-01-17, 22:58
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
"Trump är helt enkelt ofantligt mycket farligare än de flesta har velat förstå!" Ja, så kan det mycket väl vara.

Men psykiskt sjuk stämmer inte. Däremot narcissist/grandios självbild, men det är inte psykisk sjukdom. Han är inte psykopat. Han har en extrem personlighet helt enkelt med extrema politiska utspel. Det jag oroar mig mest för är att han kanske blir gaggig, han är ju i 80-årsåldern.

Nja, tidigare har jag nog också tänkt så, men det håller inte längre. Det är för mycket med honom som har förändrats på senare år. Grandios självbild har säkert alltid haft, men hans uppträdande och hans sätt att prata har förändrats fundamentalt på senare år. Det finns massor av intervjuer med honom från säg 90-talet där han faktiskt beter sig som en normal person. Att bara åldrande skulle förändra någon så mycket har jag svårt att tro.
Citera
2026-01-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Tror grönlandsfrågan blir hans fall han kommer få hela världen emot sig. Ja förutom Putin, Erdogan och Orban dvs. Nu börjar han igen hota som förhandling, vilket kan funka för små saker men inte att tvinga sig till ett köp av ett annat land.

Blir han skjuten snart? Eller ramlar ut från ett ryskt fönster tro?
Han måste låsas in! Gubbfan leker med världen som om han ägde den! Hur fan ska detta sluta? Jag säger : Det är 100% säkert han ställer in nästa val! Usa har fått sin första diktator!
Citera
2026-01-18, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det handlar om att en mentalpatient med storhetsvansinne har lyckats bli president i världens mäktigaste land.
......
Han har nyligen upptäckt att han kan göra vad han vill utan att nån vågar stoppa honom och det kan komma att få ödesdigra konsekvenser för oss alla. Trump är helt enkelt ofantligt mycket farligare än de flesta har velat förstå!

Håller helt med dig och redan i de första val-rallyna stod det klart för mig att världen hade att göra med en mental 5-åring så personligen är jag inte alls förvånad över eskaleringen. Tvärtom lätt förvånad över att det dröjt något.

Bara bilden av hur han står o begrundar sin medalj vid det påhittade fredspriset ihop med Infantino på scen, säger mer än ord. Noll procent statsmannamässighet, 100% barn!

Att Trumpeten är ofantligt mkt farligare än någon av historiens tidigare despoter är ren fakta av helt uppenbara skäl. Så även ironin i att USA agerar fredsmäklare mellan Ukraina och Ryssland som är lika uppenbart total med tanke på det pågående dubbelspelet på flera fronter. Inte minst om de nu mest aktuella frågorna om Grönland, Nato och strafftullar. Allt för att distansera från "the Epstein files".

Men draken är trehövdad!

Själv tror jag att de mindre kända John Doe Vance och hacksaw Hegseth är etter värre genom sin målmedvetenhet och att de inte är lättpåverkade som det åldrande barnet högst upp i hierarkin.

Med just det i åtanke.. Trumpetens nyckfullhet är med ganska stor sannolikhet resultatet av att han tar intryck från vem han än pratar med i sin interna sfär och eftersom båda nämnda lakejerna mest verkar i Vita huset och låter sina ordinarie arbetsrum på annan plats stå tomma, ja då skulle det isåfall hypotetiskt kunna tyda på att Trumpeten är en marionett utan att själv vara medveten om det.

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag håller med men tror till skillnad från dig att de allra flesta nu har insett att han är psyksjuk på nåt sätt. T.o.m. amerikanerna inser det, tror jag.

Rimligtvis borde det vara så och visst får fler och fler upp ögonen men det är ändå att beteckna som ett önsketänkande i nuvarande skede tror jag.
Här är det istället vi som inte förstår hur stora massorna är som skiter i internationella lagar o regler och på samma vis som Trumpeten inte respekterar Europa eller något annat land eller område utöver de allra mäktigaste och då i synnerhet USA.

Men även, som amerikansk politiker vet man vad man får i ansiktet om man går emot sin chef och när ens egna politiska liv står på spel krävs det en oerhört bred bas och mod för att plötsligt inte stryka medhårs. Hittills har det mest varit redan avpolletterade tjänstemän som vågat. Exempelvis Bolton.

Det kommer mao bli oerhört intressant att se följderna av att Bacon, Tillis och Murkowski tagit ställning. Frågan är om de står pall? Att republikaner sagt en sak och sedan gjort en helomvändning har hänt förr och dessutom helt nyligen.
Citera
2026-01-18, 00:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
"Trump är helt enkelt ofantligt mycket farligare än de flesta har velat förstå!" Ja, så kan det mycket väl vara.

Men psykiskt sjuk stämmer inte. Däremot narcissist/grandios självbild, men det är inte psykisk sjukdom. Han är inte psykopat. Han har en extrem personlighet helt enkelt med extrema politiska utspel. Det jag oroar mig mest för är att han kanske blir gaggig, han är ju i 80-årsåldern.
Fritt spelrum bland den nya dörrmattorna, av med masken och Voila:
Narcissisten visar sitt rätta jag.

I kombination med galna högerextrema som rådgivare ser det ut så här.
Citera
2026-01-18, 00:53
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nja, tidigare har jag nog också tänkt så, men det håller inte längre. Det är för mycket med honom som har förändrats på senare år. Grandios självbild har säkert alltid haft, men hans uppträdande och hans sätt att prata har förändrats fundamentalt på senare år. Det finns massor av intervjuer med honom från säg 90-talet där han faktiskt beter sig som en normal person. Att bara åldrande skulle förändra någon så mycket har jag svårt att tro.

Vi får se. Det ser inte bra ut.
Citera
2026-01-18, 00:55
Medlem
Comitiums avatar
Senator Tills angriper i Kongressen idiotidén om att USA ska med tvång lägga under sig Grönland:

https://www.youtube.com/watch?v=Ke87Clbko8w
Citera
2026-01-18, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fritt spelrum bland den nya dörrmattorna, av med masken och Voila:
Narcissisten visar sitt rätta jag.

I kombination med galna högerextrema som rådgivare ser det ut så här.
"Men utan tvivel
är en enda. Han
kan varje dag ändra det,
Knappast behöver han lag.
(...)
Ty icke mäkta
de himmelska allt. Förr når
de dödliga fram till avgrunden.,
Lång är tiden, iikväl sker
det sanna."

- Friedrich Hölderlin, ur Mnemosyne (strof 1)
skriven ca 1803, översättning Erik Blomberg

Mnemosyne var minnets gudinna, men den här dikten ter sig ju idag närmast profetisk
Citera
2026-01-18, 05:10
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta

Eller går det emot din TDS syndrom?
Det här biter inte på någon längre.
Du får jobba på nytt material och behöver släcka rumble. Kliv ut och rör vid gräs, såsom Trump brukar skriva på truth social.
Citera
2026-01-18, 05:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Men utan tvivel
är en enda. Han
kan varje dag ändra det,
Knappast behöver han lag.
(...)
Ty icke mäkta
de himmelska allt. Förr når
de dödliga fram till avgrunden.,
Lång är tiden, iikväl sker
det sanna."

- Friedrich Hölderlin, ur Mnemosyne (strof 1)
skriven ca 1803, översättning Erik Blomberg

Mnemosyne var minnets gudinna, men den här dikten ter sig ju idag närmast profetisk
Ja, gudomlig och står över lagen.
Men förr eller senare är han uträknad likt vanliga dödliga.
Vet inte om jag hoppas på förr med tanke på samma skit, om inte värre via Vance...

Pest och kolera.
Citera
2026-01-18, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Det här biter inte på någon längre.
Du får jobba på nytt material och behöver släcka rumble. Kliv ut och rör vid gräs, såsom Trump brukar skriva på truth social.

Har precis varit på gymmet och tränat.
Så det är klart att det biter.
Trump tränar nog mer än vad du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in