Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Det handlar om att en mentalpatient med storhetsvansinne har lyckats bli president i världens mäktigaste land.
......
Han har nyligen upptäckt att han kan göra vad han vill utan att nån vågar stoppa honom och det kan komma att få ödesdigra konsekvenser för oss alla. Trump är helt enkelt ofantligt mycket farligare än de flesta har velat förstå!
Håller helt med dig och redan i de första val-rallyna stod det klart för mig att världen hade att göra med en mental 5-åring så personligen är jag inte alls förvånad över eskaleringen. Tvärtom lätt förvånad över att det dröjt något.
Bara bilden av hur han står o begrundar sin medalj vid det påhittade fredspriset ihop med Infantino på scen, säger mer än ord. Noll procent statsmannamässighet, 100% barn!
Att Trumpeten är ofantligt mkt farligare än någon av historiens tidigare despoter är ren fakta av helt uppenbara skäl. Så även ironin i att USA agerar fredsmäklare mellan Ukraina och Ryssland som är lika uppenbart total med tanke på det pågående dubbelspelet på flera fronter. Inte minst om de nu mest aktuella frågorna om Grönland, Nato och strafftullar. Allt för att distansera från "the Epstein files".
Men draken är trehövdad!
Själv tror jag att de mindre kända John Doe Vance och hacksaw Hegseth är etter värre genom sin målmedvetenhet och att de inte är lättpåverkade som det åldrande barnet högst upp i hierarkin.
Med just det i åtanke.. Trumpetens nyckfullhet är med ganska stor sannolikhet resultatet av att han tar intryck från vem han än pratar med i sin interna sfär och eftersom båda nämnda lakejerna mest verkar i Vita huset och låter sina ordinarie arbetsrum på annan plats stå tomma, ja då skulle det isåfall hypotetiskt kunna tyda på att Trumpeten är en marionett utan att själv vara medveten om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Jag håller med men tror till skillnad från dig att de allra flesta nu har insett att han är psyksjuk på nåt sätt. T.o.m. amerikanerna inser det, tror jag.
Rimligtvis borde det vara så och visst får fler och fler upp ögonen men det är ändå att beteckna som ett önsketänkande i nuvarande skede tror jag.
Här är det istället vi som inte förstår hur stora massorna är som skiter i internationella lagar o regler och på samma vis som Trumpeten inte respekterar Europa eller något annat land eller område utöver de allra mäktigaste och då i synnerhet USA.
Men även, som amerikansk politiker vet man vad man får i ansiktet om man går emot sin chef och när ens egna politiska liv står på spel krävs det en oerhört bred bas och mod för att plötsligt inte stryka medhårs. Hittills har det mest varit redan avpolletterade tjänstemän som vågat. Exempelvis Bolton.
Det kommer mao bli oerhört intressant att se följderna av att Bacon, Tillis och Murkowski tagit ställning. Frågan är om de står pall? Att republikaner sagt en sak och sedan gjort en helomvändning har hänt förr och dessutom helt nyligen.