2026-01-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Varför tittar du inte på videon jag länkade till?
Då får du svar.
Eller går det emot din TDS syndrom?

Nej tack. Jag ödslar inte tid på dynga postad av maga-horor.
Citera
2026-01-17, 12:31
Medlem
Sobrilbils avatar
https://www.google.com/amp/s/www.pbs.org/newshour/amp/politics/watch-trump-attends-ceremony-in-florida-renaming-southern-boulevard-in-his-honor

When people see that the beautiful sign is all lit up nice at night and it says 'Donald J. Trump Boulevard,' they'll be filled with pride. Just pride. Not in me. Pride in our country.
Citera
2026-01-17, 13:40
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Är du inte läskunnig?

1. Jag skrev ju vad hon ljög om i länken du gav.
Trump ljuger ideligen han är ju en dömd bedragare och inte så bra sådan eftersom han åkt dit

2. Det dyker upp fler och fler höga republikaner som reagerar mot Trump. Jag har bara under de senaste dagarna sett tre olika artiklar där sådana nämns vid namn.
T ex åker REPUBLIKANSKA kongressledamöter till Grönland/Danmark för att stödja Grönland MOT Trump...
Här är några exempel som jag hittade på några minuter och du har inte hittat en enda...
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/motst%C3%A5ndet-mot-trumps-hot-finns-inget-st%C3%B6d-f%C3%B6r-det-som-diskuterats/ar-AA1UoyWR?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=696b4344811846 49bb6ed36d4d52be81&ei=12
https://www.politico.com/live-updates/2026/01/08/congress/the-5-republicans-who-voted-against-trump-on-war-powers-00716245
https://www.youtube.com/watch?v=rxUKF6ZNZHo
Men snälla du. Det är ju bara MSM lögner och Fake news.
Ta en chillpill och sluta tänka på Trump hela tiden

Typiskt Trumpidioter att hävda att allt ni inte gillar är "fake news" hur många olika källor det än kommer ifrån. Jag hittade ju tre olika på bara några minuter...
Klarar du inte av att göra en sökning själv? Då skulle du se att fler och fler republikaner reagerar mot Trumps galenskaper och maktmissbruk...

Att nästan alla fattiga amerikaner har fått det sämre p g a Trump är ju en självklarhet p g a höga tullar på lågprisvaror och minskade socialstöd... Det kan man räkna ut med lillfingret - om man inte är Trumpfan alltså för ni kan inte tänka...
Citera
2026-01-17, 14:06
Bannlyst
Citat:

Typiskt Trumpidioter att hävda att allt ni inte gillar är "fake news" hur många olika källor det än kommer ifrån. Jag hittade ju tre olika på bara några minuter...
Klarar du inte av att göra en sökning själv? Då skulle du se att fler och fler republikaner reagerar mot Trumps galenskaper och maktmissbruk...

Att nästan alla fattiga amerikaner har fått det sämre p g a Trump är ju en självklarhet p g a höga tullar på lågprisvaror och minskade socialstöd... Det kan man räkna ut med lillfingret - om man inte är Trumpfan alltså för ni kan inte tänka...

Du har helt fel i det du säger.
Du får sluta tänka på Trump hela dagarna.
Citera
2026-01-17, 14:31
Medlem
"Hon sa, "Slagskepp, det e' en jävligt barnslig grej,
det kan aldrig bli nåt mellan dig och mig!""

Trump har ju mycket riktigt utlovat att han ska bygga stora slagskepp (Battleships), en typ av fartyg som knappt har byggts efter andra världskriget eftersom de kom att te sig utdaterade redan då, med en ny omgivning coh mycket mer av flyg, missiler, radar osv.

Ungefär vid 1:30 i denna låt: https://www.youtube.com/watch?v=fMzqUyb6fnk
Citera
2026-01-17, 17:43
Medlem
develis avatar
Personkulten behöver hjälp.
Avprogrammering.

Rich Logis var en MAGA- krigare innan han lade ner sin röda hatt och grundade organisationen Leaving MAGA för att hjälpa andra att göra detsamma.

Many more are ready to leave MAGA — and I know how hard that is.

"Inside MAGA, education is not encouraged; hostility to science, higher learning and expertise or intellectualism of any kind is pervasive. This doesn’t mean MAGA supporters lack intelligence or integrity — it means that the movement punishes any form of curiosity that might threaten its mythologies. I know this because I lived it. MAGA isn’t the only group trapped in an information silo, but none are sealed as tightly. "
https://www.salon.com/2025/11/22/many-more-are-ready-to-leave-maga-and-i-know-how-hard-that-is/

Leaving Maga:
https://leavingmaga.org/
Citera
2026-01-17, 17:48
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ingen normal människa kan strunta i den dåren, nu ska han ju införa 10% tull på Svenska ( och andra länders) varor på grund av hans anspråk på Grönland.
Gubben är knäpp och orsakar skada på ekonomin överallt, även på hemmaplan.
Citera
2026-01-17, 17:51
Medlem
Anktalares avatar
Tror grönlandsfrågan blir hans fall han kommer få hela världen emot sig. Ja förutom Putin, Erdogan och Orban dvs. Nu börjar han igen hota som förhandling, vilket kan funka för små saker men inte att tvinga sig till ett köp av ett annat land.

Blir han skjuten snart? Eller ramlar ut från ett ryskt fönster tro?
Citera
2026-01-17, 20:14
Medlem
Citat:
Citat:

Det är ju självklart att priser går upp av att Trump höjt tullar och att det drabbar de fattiga amerikanerna hårdast, men ni Trumpfans begriper inte ens självklarheter...
Du är lurad av storbedragaren Trump...
Citera
2026-01-17, 20:26
Medlem
fernebos avatar
Att kalla Trump för ”knäpp” är att göra det lätt för sig. Jag blir bara mer och mer övertygad att karln är psykiskt sjuk. Hade en vanlig person betett sig som Trump, så hade de flesta förstått att det handlar om psykisk sjukdom. Kolla bara på hur han har förändrats de sista 10-15 åren. Han har inte alltid varit sån här. Hans minspel. Hans stirriga blick. Hans sätt att resonera. Hur han skriver. Hans grandiosa självbild. Det är ren galenskap! Hade man träffat på honom på en institution, så hade man tänkt ”vilken tur att han hålls inlåst”.

Jag får tom känslan av att inte ens de flesta Trumphatare ser detta. Det handlar inte främst om att hans politik är dum eller extrem. Det handlar om att en mentalpatient med storhetsvansinne har lyckats bli president i världens mäktigaste land.

Han har nyligen upptäckt att han kan göra vad han vill utan att nån vågar stoppa honom och det kan komma att få ödesdigra konsekvenser för oss alla. Trump är helt enkelt ofantligt mycket farligare än de flesta har velat förstå!
Citera
2026-01-17, 21:06
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Att kalla Trump för ”knäpp” är att göra det lätt för sig. Jag blir bara mer och mer övertygad att karln är psykiskt sjuk. Hade en vanlig person betett sig som Trump, så hade de flesta förstått att det handlar om psykisk sjukdom. Kolla bara på hur han har förändrats de sista 10-15 åren. Han har inte alltid varit sån här. Hans minspel. Hans stirriga blick. Hans sätt att resonera. Hur han skriver. Hans grandiosa självbild. Det är ren galenskap! Hade man träffat på honom på en institution, så hade man tänkt ”vilken tur att han hålls inlåst”.

Jag får tom känslan av att inte ens de flesta Trumphatare ser detta. Det handlar inte främst om att hans politik är dum eller extrem. Det handlar om att en mentalpatient med storhetsvansinne har lyckats bli president i världens mäktigaste land.

Han har nyligen upptäckt att han kan göra vad han vill utan att nån vågar stoppa honom och det kan komma att få ödesdigra konsekvenser för oss alla. Trump är helt enkelt ofantligt mycket farligare än de flesta har velat förstå!

Jag håller med men tror till skillnad från dig att de allra flesta nu har insett att han är psyksjuk på nåt sätt. T.o.m. amerikanerna inser det, tror jag.
Citera
2026-01-17, 21:10
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

"Trump är helt enkelt ofantligt mycket farligare än de flesta har velat förstå!" Ja, så kan det mycket väl vara.

Men psykiskt sjuk stämmer inte. Däremot narcissist/grandios självbild, men det är inte psykisk sjukdom. Han är inte psykopat. Han har en extrem personlighet helt enkelt med extrema politiska utspel. Det jag oroar mig mest för är att han kanske blir gaggig, han är ju i 80-årsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in