Citat:
Ursprungligen postat av
Fleavmoe
Jag backar upp dig här med att säga att jag förstår ditt resonemang om MGM:s familj och att det går att se på gärningsmän ur flera perspektiv, vilket också är viktigt. Att exempelvis tycka det är tragiskt att en mördare haft en bedrövlig uppväxt, betyder inte att en tycker brottet är okej eller känner sympatier eller empati för personen.
Tack så mycket!
Precis så, men de med svartvitt tänk kan inte nyansera mer än så, tyvärr. Tycker det skulle kännas konstigt om alla måste sätta ord på hat de känner för både honom och brotten han begått, för jag tar det som en självklart att ingen här hyllar honom?
Ja även om han delvis har haft en bedrövlig uppväxt så försvarar det givetvis inget av något av de brott han begått, är ju inte så att man försöker hitta ursäkter för att försvara honom och gulla med R på något vis, problemet är bara han själv, som han själv måste ansvara för på egen hand helt å hållet?
Men man vill ju ändå försöka förstå det man inte förstår, en komplex person med mycket frågetecken, men det är svårt, för det första vet man ju inte ens om R själv är så snurrig som han faktiskt verkar, och kanske inte ens förstår sig själv?
Eller om han har full koll men medvetet vill twista om och skapa förvirring, just för att han inte vill att någon ska förstå honom? Å det är ju bara en sak som är mycket märkligt utöver brotten som är precis lika konstiga?
Så fort man tycker att en del är lite logisk så faller det pga något annat alla fall, men jag försöker ändå?