2026-01-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Haha, vilken underlig konstellation. Förvånad att ingen blev mördad på kuppen! Nä, men det är väl fint att det finn lyckade exempel för dessa könsbyten. I Robins fall tror jag inte det handlar om ett traditionellt könsbyte. Bytte han till kvinnligt namn och kvinnlig utstyrsel innan fadern avled?

Det har jag också undrat. Enligt (brodern?) "Skogen" här, så drog GM sig undan från sin far efter att GM kommit ut från sitt fängelsestraff. Kunde det möjligen vara så att GM redan då började pimpa sig för att bli tjej? Pappans avsky, redan vid tiden för kidnappningen, kan ha spätts på om han såg GM med make-up, utklädd till "tös". Därav kanske ett avstånd dem emellan som växte?
Citera
2026-01-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Det har jag också undrat. Enligt (brodern?) "Skogen" här, så drog GM sig undan från sin far efter att GM kommit ut från sitt fängelsestraff. Kunde det möjligen vara så att GM redan då började pimpa sig för att bli tjej? Pappans avsky, redan vid tiden för kidnappningen, kan ha spätts på om han såg GM med make-up, utklädd till "tös". Därav kanske ett avstånd dem emellan som växte?

Det är väl en klassiker att sonen inte är supersugen på att visa upp sig med rosa tofsar, smink och pipig röst inför sin pappa. Oavsett anledning till hans förvandling kanske pappan hade en bromsande funktion tänker jag.

Sen är jag tveksam till att det var pappan som tog avstånd. Efter att ha läst FUP 2019 fick jag känslan att pappan försvarade sin son ivått och torrt. Förutom att han flera gånger i förhör, sa att Robin är en fin och skötsam kille, så ljög han om en tröja Robin brukar ha på sig (enligt brodern). Enligt pappan var denna tröja okänd för honom. Efter frisläppandet hotade även pappan personer som delat Robins dom.
För mig är inte det sundhetstecken hos en välfungerande familj.
Citera
2026-01-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

Det tror jag är mycket möjligt, pappan kanske kom hem till R och såg honom sminkad i klänning? Jag tror att varenda förälder skulle bli både förvånad och förvirrad först, men de flesta får man ju hoppas accepterar även om de först inte gör det, sen finns det säkert föräldrar som aldrig kan acceptera men de är förhoppningvis få?

Och hade då tex R redan när han var liten pratat om detta och fått till sig att det var fel, kan ju R då som vuxen dessutom lagt skuld och skam på sin pappa som inte stöttade honom när han var barn? Då är det väl även möjligt att deras relation upphörde helt?
Citera
2026-01-17, 14:50
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja jag hängde allt med, jag känner en person som efter många barn och äktenskap, plötsligt blev bisexuell en kort period för att sen bli heterosexuell igen, förklaringen var; jag blir inte kär i könet utan personen?
Ja vad som helst kan hända tydligen, men det som är svårast att förstå är väl det som man inte kan relatera till själv, huvudsaken är att man försöker förstå hur svårt det än är?

Så visst är det svårt, men att Robin hellre vill vara flicka än kvinna, kan ju vara för att han redan som liten pojke ville vara en liten flicka, en längtan som måste verkställas innan han blir kvinna? En gissning förstås men ändå mycket möjlig att han inte vill missa en enda fas i sin nya identitet?
Oki, så du menar att R luras vara knivna för att komma till slutdestination.. vad det nu är..
Flicka mer än kvinna, ja varför inte gammal Babayaga där allt kan hända ?
Vad jag tror: "identiteten" skyltar han inte så gärna med.

Den personen du känner är nog världens bästa mamma.. hata slumpen men.. sannolikheten är nog att det är en riktigt bra mamma
Citera
2026-01-17, 14:55
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Kända fall:
Maria Kisch: Mördade sin make, styckade kroppen och brände huvudet i ugnen under en uppmärksammad rättegång 2019.
.

Åh fan, låter som en händelserik rättegång om hon grillade huvudet inne i rättssalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Det tror jag är mycket möjligt, pappan kanske kom hem till R och såg honom sminkad i klänning? Jag tror att varenda förälder skulle bli både förvånad och förvirrad först, men de flesta får man ju hoppas accepterar även om de först inte gör det, sen finns det säkert föräldrar som aldrig kan acceptera men de är förhoppningvis få?

Och hade då tex R redan när han var liten pratat om detta och fått till sig att det var fel, kan ju R då som vuxen dessutom lagt skuld och skam på sin pappa som inte stöttade honom när han var barn? Då är det väl även möjligt att deras relation upphörde helt?

Mycket sannolikt. Det fanns nog ingenting i Robins huvud som han vågade ventilera allt för mycket, som både incel, pedofil, sexualsadist, seriemördarbenägen och transa - good luck pappa att smälta det.

Hoppas han aldrig någonsin släpps ut igen.
Citera
2026-01-17, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Åh fan, låter som en händelserik rättegång om hon grillade huvudet inne i rättssalen.

Mycket sannolikt. Det fanns nog ingenting i Robins huvud som han vågade ventilera allt för mycket, som både incel, pedofil, sexualsadist, seriemördarbenägen och transa - good luck pappa att smälta det.

Hoppas han aldrig någonsin släpps ut igen.

Man undra över pappas död om den är säkerställd att den är naturlig.
Citera
2026-01-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Är du verkligen så säker på att han inte bedöms som psykisk sjuk? är de så höga krav eller?
Jag är säker med han kommer dömas till fängelse.
Psykisk sjuk bedöms han nog.
Men han var fullt medveten vad han gjorde.
Han hade planerat detta en längre tid.
Han ville göra det.

Den i Boden om han fångats hade nog dömd till vård.
Citera
2026-01-17, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En väsentlig skillnad är att Jonnas styckning hade praktiska skäl varför den genomfördes. Den här styckningen tror jag handlar om nåt helt annat.

Jag tänker att man behöver utgår från motivbilden, även när man försöker förstå styckningen.

I det här fallet handlar det om ett sexualmord, och då förmodligen inte vilket sexualmord som helst. Här finns ett underliggande intresse av döda kroppar sedan tidigare. Vi vet inte hur hans sexuella preferenser utvecklats under åren, men inget talar väl för att det intresset brukar försvinna, utan skulle tro att de snarare förvärras om man inte jobbar med dessa aktivt.

I det här fallet kan styckningen både vara ett led i den sexuella lusten, men också defensiv, för att göra sig av med kroppen.

Jag håller med dig att eftersom Robin inte gjorde av sig med hela kroppen, utan sparade något i kylen, är det ytterligare ett bevis/indicie, att styckningen och dödandet kan ha varit en del av det perversa motivet.

I många andra styckningsfall, handlar det ju ofta om mord av andra skäl, och då kommer styckningen att bli ett led i att komma undan att misstänkas för mord.
Citera
2026-01-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Instämmer, framför allt i det fetade.

Är Robin/Vilmas kvinnliga attribut, pipiga röst och glättighet enbart en fasad?
Något han lagt sig till med, precis som han la till förnamnet Vilma, efter sitt misslyckade förra försök.
Att hans kvinnliga uppträdande är del av en långsiktig plan att verkligen lyckas fånga ett offer som han kan göra vad han vill med för att få utlopp för sina perversa fantasier?

Som postaren ”Heretic77” också skrev - onekligen en kommande FUP man gärna vill läsa.

Ja FUPen kommer förmodligen ge svaren på det mesta som det nu spekuleras om. Inte minst vad han faktiskt gjort med offret och hur exakt det hela gått till.

Han är en relativt ung förövare som redan för 6 år sen uppvisade en förmåga att anpassa sina svar efter situation. Att han också har förändrat sitt utseende och personlighet för att lättare kunna lura till sig offer är därför heller inte särskilt långsökt.

Det är också känt att förövare använder kvinnor och barn som lockbete för nya offer.
Senast redigerad av viperstyle 2026-01-17 kl. 15:44.
Citera
2026-01-17, 15:43
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Fan måste vara första fallet på extremt länge där en kvinna styckar en annan kvinna? Sjuk brud
Jonna Henningson, 24 år, styckmördade sin 22-åriga kvinnliga rival 2014 och körde ut delarna i plastpåsar i skogen. Jonna fick livstid och sitter fortfarande

Därtill styckmördade Maria Kirsch, 45 år sin 81-årige make 1998. Hon grillande hans huvud i ugnen och kastade delarna i vattnet i Stockholms innerstad. Hon fick också livstid, släpptes efter 15 år, då överförd till Rumänien.

Båda kvinnliga styckmördarna var tidigare ostraffade.

Om Robin/Vilma inte förklaras tillräckligt psykiskt sjuk för att fängelseförbud ska råda och anses skyldig, kommer han DEFINITIVT dömas till livstids fängelse.

Precis som Anders Eklund kommer han antagligen inte ut på minst 30 år, sannolikt 40-50 år.
Han kommer också troligen få leva resten av livet med en hotbild och riskerar att, precis som Eklund råkade ut för, bli svårt misshandlad inne i fängelset.

Andra fängelsedömdas acceptans för riktigt vidriga perversa brott mot kvinnor och barn är inte så mycket större än hos folk i gemen. De har sannolikt bara kortare väg till att fysisk visa sin avsky.
Citera
2026-01-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jonna Henningson, 24 år, styckmördade sin 22-åriga kvinnliga rival 2014 och körde ut delarna i plastpåsar i skogen. Jonna fick livstid och sitter fortfarande

Därtill styckmördade Maria Kirsch, 45 år sin 81-årige make 1998. Hon grillande hans huvud i ugnen och kastade delarna i vattnet i Stockholms innerstad. Hon fick också livstid, släpptes efter 15 år, då överförd till Rumänien.

Båda kvinnliga styckmördarna var tidigare ostraffade.

Om Robin/Vilma inte förklaras tillräckligt psykiskt sjuk för att fängelseförbud ska råda och anses skyldig, kommer han DEFINITIVT dömas till livstids fängelse.

Precis som Anders Eklund kommer han antagligen inte ut på minst 30 år, sannolikt 40-50 år.
Han kommer också troligen få leva resten av livet med en hotbild och riskerar att, precis som Eklund råkade ut för, bli svårt misshandlad inne i fängelset.

Andra fängelsedömdas acceptans för riktigt vidriga perversa brott mot kvinnor och barn är inte så mycket större än hos folk i gemen. De har sannolikt bara kortare väg till att fysisk visa sin avsky.

Det gäller nog för GM att inte bära make-up eller sina pastelliga hårspännen under fängelsetiden. Såvida han inte ber om stryk eller en 'pojkvän'.
Citera
2026-01-17, 16:07
Medlem
Det är väldigt intressant att åtminstone försöka förstå psyket på extremt störda personer, denna FUP kommer bli intressant att läsa.
Tror ni att sen kommer komma om ett par veckor eller kan det dröja ett par månader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in