Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Ja, vem vet med säkerhet innan FUP:en, men jag tror inte hammaren lämnades kvar på enkom. Med tanke på andra GM som medvetet lämnat ledtrådar efter sig, tror jag inte Vilma är smart nog för en katt-och-råttalek med polisen. Jag anar att han inte heller hade närvaro, nerver eller en designad plan för det. Tror starkt på att han agerade ensam. Om han hade haft en medhjälpare hade han nog inte behövt ta med hammare och eventuellt inte heller behövt strypa henne på plats för att få med henne.
Kan vara svårt att hitta en person med samma drifter som GM, och GM ville nog njuta av sitt byte ensam.
GM måste ha haft hammaren beredd för att överrumpla BO och för att sedan slå henne med.
För att sedan kunna få grepp om och strypa BO samt få in henne i bilen måste han ha fokuserat på just de momenten. BO slogs nog initialt för sitt liv under de här minuterna. Hammaren blev han tvungen att slänga ifrån sig för att få händerna fria att brottas med och hålla fast BO, utföra själva strypningen, släpa in henne i bilen och snabbt dra därifrån. Han måste ha handlat i en "frenzy" och kan då ha glömt hammaren etc. kvar på platsen.
Ungefär så tror jag att dådet utfördes.
Har otroligt svårt att tro att han lämnade hammaren kvar med flit. Som du säger, han är inte smart nog för en katt och råtta lek.
Även OM han är det så tror jag inte han skulle göra det ändå, jag är övertygad om att han ville komma undan.
Han googlade väl också på tips att komma undan? (inför detta mord)
OM My är det första offret han lyckats med (jag tror starkt på att han kan vara förövaren i Bromma som det pratats om, men jag tror och hoppas att My är det första mordet) så tror jag inte det skulle dröjt länge innan nästa offer, sen nästa osv.
Sen när han kommit in i det kan jag tänka mig att han skulle kunna roas av en katt och råtta lek.
Jag tror ungefär som du om hur det gick till.
Han skulle ha hammaren för att slå henne medvetslös.
Och den glömdes kvar i tumultet som skedde.
Jag lutar åt att planen egentligen var att få med henne levandes.
Inte för att våldta utan att få njuta mer av att döda henne.
Eftersom buntbanden (ihopkopplade sas det?) också hittades i samband med fynden så tror jag att han kan ha slagit henne och när hon ramlat ihop så ska han sätta på henne dom (som handfängsel).
Hon "kvicknar till", gör motstånd och han stryper henne på plats.
Det är mörkt, han är stressad, han lyfter in henne i bilen och kör fort därifrån.
Adrenalinet på topp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onemisstake
Nja man kan ju undra om pappans karriär gick i stöpet? Om Robin/Vilma lever ljuger om än det ena och andra så är det väl ganska troligt att det även är en lögn att pappan varit affärsutvecklare och mäklare, så då kan det väl vara synd att dra pappans namn i smutsen som ekobrottsling?
Det kanske är dags att sluta dra slutsatser utifrån vad Robin sagt, när vi faktiskt vet sen länge, redan sen 2019, bara utifrån förhören som gjordes med honom, att han inte direkt var särskilt uppriktig ärlig?
Kan det betyda att Robin även ljög om mammans alkoholmissbruk också? Kan det varit för att alla lättare kunde se hennes synliga problem, och kanske även för att alla skulle granska mamma istället för honom själv? Mamman förhörs inte ens, kanske är hon själv så dålig att hon inte verkar förstå och kunna sätts sig in i vad som faktiskt hänt om uppgiften stämmer att hon är mycket sjuk?
Det kom nyligen ett inlägg från en ny postare, som uppger sig själv vara À, att hans mamma blev psykiskt sjuk efter att Robin föddes, han skrev kristen psykos, verkar ju varit allvarligt och gissningsvis livslångt tillstånd?
Ja såklart alla tog avstånd efter kidnappningsförsöket och det drev som startades som drev bort dom därifrån och de bytte alla efternamn för att de tyckte det var roligt eller möjligtvis mer troligt att de alla kände sig kollektivt lika hatade och hotade som Robin? Kanske kan man idag börja förstå varför pappan blev arg och hotfull, oavsett vad Robin hade utsatt den lilla flickan för, så fick det konsekvenser även för Robins övriga familj, klart pappan måste haft det tufft och med sin sjuka fru, och så Robin som begår ett sånt grovt brott. Där ståt À, mitt i allt detta kaos och det verkar inte ens upphört efter 2019 så tar det nu fart igen - pga Robin - bara Robin! À vädjade i detta inlägg att sluta skriva om honom och hans pappa och övriga släkt för de har inte medverkat i Robins brott!
Jag tycker du ska läsa det inlägget, många vill gärna tänka att det är ett troll som skrivit det men jag tycker det inlägget känns uppriktigt och ärligt menat, man kan vända på det och tänka att varför ska man inte ta dom orden på allvar? Och utifrån vad som delats idag om en artikel om Vilma och om hon är försvunnen, framkommer även uppgifter att vinnas familj lever i limbo och vill lämnas i fred. De tar alltså helt avstånd från det Vilma gjort! Så det är väl ett tecken på att det faktiskt var À som skrev inlägget för bara några dagar sen? Läs och begrunda det du med, jag tror att À som är deb ende som finns kvar verkligen tycker att Robin är orsaken till precis allt, men À tycker att han hans mamma fått lida tillräckligt, att det räcker nu helt enkelt! Det är lätt att dras med i trådarna här på flsshb, men just därför bör fokus ligga på bara Robin, familjen är inte delaktiga i Robins brott!
Första fetade:
Men både Robin och A (om det är han i tråden, vilket jag tror, och även du verkar tro?) har sagt att mammans drickande startade (jag skulle mer gissa på eskalerade eller återupptogs) runt 2019.
Robin säger i förhör att det startade ca ett halvår innan kidnappningsförsöket medans brodern säger att det var pga kidnappningsförsöket.
Här tror jag att Robin är mer nära sanningen, annars skulle han inte kunnat ta upp det i förhör.
Tror att broderns hat just nu är så stort så han blandar ihop tidslinjen eller helt enkelt tror att det var efter och pga kidnappningsförsöket.
Så om Robin skulle ljuga om alkoholproblemen skulle det betyda att även brodern ljög.
Så är det inte mer sannolikt att det stämmer?
Fetade 2: Du skriver att "pappan blev arg och hotfull oavsett vad Robin hade utsatt den lilla flickan för" Har det framgått någonstans?
Brorsan skriver: "Min pappa
drack innan det men va ALDRIG våldsam eller aggressiv! "
och
"När Robin kom ut så utnyttjade han bara min pappas hjälp sen drog därifrån och ville inte umgås med han längre
vilket knäckte hans hjärta så mycket att han söp sig själv till döds,
Han började dricka sprit dygnet runt. Innan va de "bara" öl efter kvällstid."
På brodern låter det mer som att han blev så ledsen och knäckt så hans drickande eskalerade och det till slut blev hans död.
Fetade 3:
Är det inte så att artikeln troligt är AI? Som Heretic sa igår?
Och att det INTE är VilmaRobins familj som bett om respekt?
Har ens
Robins familj advokat, juridiskt ombud i detta fall?
Handlar väl snarare om Wilma Anderssons (Riktiga Wilma) familj som bad om respekt under utredningen mot Tishko?
I stort sett hela artikeln verkar handla om Wilma Andersson (Riktiga)
Verkar vara en privatperson som leker tidning. Försökt googla om "Kayseri" men får bara upp staden i Turkiet.
Citat:
"Vad säger gärningsmannen om Vilma? "
Om sig själv?
Snarare vad säger Tishko om Wilma
Citat:
"Åklagaren avslöjar chockande detaljer från förhörsrummet I en av årets mest uppmärksammade brottsmålsutredningar har åklagaren nu lagt fram nya, skakande uppgifter från de hemliga förhören med den misstänkte gärningsmannen. För första gången avslöjas vad mannen säger – och inte säger – om den försvunna tonåringen Vilma."
Hade det stått "en av årets mest uppmärksammade händelse, hade det kunnat handlat om My.
Det är mer uppenbart att det handlar om utredningen mot Tishko. Det står ju även "tonåringen Wilma"
Samt att åklagaren inte har avslöjat några chockande detaljer. i detta fall.
Uppgifter som finns är lämnade från tex "källor till Aftonbladet"
Citat:
"Uppgifterna, som framkommit under de senaste dagarnas intensiva förhör, väntas bli avgörande i den pågående förundersökningen."
Senaste dagarnas intensiva förhör? Han pågår väl psykutredningen nu?
Har svårt att tro att de kör intensiva förhör samtidigt.
Citat:
"Åklagaren har enligt uppgift fokuserat på att kartlägga exakt vad den misstänkte gjorde under de timmar då Vilma senast sågs – och varför hans mobiltelefon sparade data som inte stämmer överens med hans ursprungliga vittnesmål."
Robin lämnade mobilen hemma under själva överfallet.
Hur skulle hans mobil kunna visa data om tiden där My senast sågs?
Däremot åkte Tishko i Wilmafallet runt lite överallt som de kunde se genom spårning av data.
Citat:
" Det är just när han frågas om Vilma som han blir mest avvisande”, redovisar en källa nära förhören."
Mest troligt när Tishko frågar om Wilma.
Citat:
"Vilmas familj har under tiden, genom sin advokat, bett om respekt för deras privatliv under den pågående utredningen. “Familjen lever i ett outhärdligt limbo och hoppas bara på sanningen, oavsett hur svår den är att höra”, säger familjens juridiska ombud."
Mest troligt exakt vad det står.
Wilma Anderssons familj bad om respekt för deras privatliv när utredningen mot Tishko gjordes.
Och som jag skrev lite högre upp,
har ens Robins familj advokat, juridiskt ombud i detta fall?
Citat:
"Åklagaren har ännu inte meddelat om eller när ett åtal kommer att väckas, men källor antyder att utredningen närmar sig ett avgörande skede
Här är det uppenbart att det handlar om det andra fallet. Nej inte en chans att utredningen redan närmar sig ett avgörande skede.
I mina ögon är det helt uppenbart att det är ett stort misslyckat AI försök att få till en artikel.