2026-01-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonJuvelen
Jaha, och vart vill du komma med den kommentaren? Skadeglad?

Nej, absolut inte. Jag menar med djup sorg och medkänsla. Hon har kämpat i tre och ett halvt år för sin examen, och hennes syster har gått igenom samma resa. Att då inte få stå där tillsammans och känna stolthet över allt arbete de lagt ner, på grund av att hennes syster brutalt mördats, är hjärtskärande och så orättvist. Jag förstår inte hur någon kan tro att det skulle vara skadeglädje – mina ord handlar enbart om omtanke, sorg och respekt för familjen
Citera
2026-01-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Inte ha tid? Hur många riskfyllda sekunder skulle det ta att få med hammaren?

Varje sekund kan ju vara avgörande för att komma undan i nuet, men att väga att eventuellt bli påkommen i nuet med att göra ett medvetet val att lämna kvar DNA det låter märkligt.

Det åker ju en del bilar i området, hundar rastas, tågen kommer precis förbi pumphuset varje kvart eller nåt, men att medvetet kvarlämna DNA och inte lägga några sekunder på att få med sig låter som att han måste ha haft fokus endast på att komma undan i nuet och inte haft prio på att komma undan långsiktigt.

Han kan inte ha stannat upp och tänkt att " jag låter hammaren ligga till senare. "
Den måste varit ute ur hans fokus för att han var så fokuserad på att lyckas få med bytet och komma undan i nuet eller medvetet kvarlämnat för att han delvis kanske ville ha en identitet som styckmördare, få trygghet och sitta med likasinnade.

Tror som sagt hellre han hade fortsatt med fler offer än att medvetet åka dit för att få sitta inne med likasinnade eller få nån slags kick av eventuell uppmärksamhet. Så dom spekulationerna ger jag extremt låg vikt även om man ändå gillar den aspekten med detta nu när det blev så, KANSKE. (tror verkligen inte det är något ändamål i sig men vem vet).

Men precis, det är ju det jag menar - att hammaren låg kvar tyder ju på att hon inte dödades på plats. Hade hon varit kvävd till döds av ett buntband och legat i hans fordon så skulle han väl kunnat ta några sekunder att ta med sig hammaren innan han drog. Det måste ju ha varit VÄLDIGT viktigt för honom att inte lämna DNA spår eller tappa saker där och det kan ju inte varit något han bara "inte tänkte på".

Så eftersom den glömdes där så lär han väl varit mkt stressad och då troligen för att hon levde.

Alternativt att han såg någon komma på håll. Men då hade han ju kunnat åka tillbaka kort därefter och hämtat hammaren eller parkerat en bit bort och gått och hämtat den. Om hon ändå låg död.
Citera
2026-01-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Tror som sagt hellre han hade fortsatt med fler offer än att medvetet åka dit för att få sitta inne med likasinnade eller få nån slags kick av eventuell uppmärksamhet. Så dom spekulationerna ger jag extremt låg vikt även om man ändå gillar den aspekten med detta nu när det blev så, KANSKE. (tror verkligen inte det är något ändamål i sig men vem vet).

Men precis, det är ju det jag menar - att hammaren låg kvar tyder ju på att hon inte dödades på plats. Hade hon varit kvävd till döds av ett buntband och legat i hans fordon så skulle han väl kunnat ta några sekunder att ta med sig hammaren innan han drog. Det måste ju ha varit VÄLDIGT viktigt för honom att inte lämna DNA spår eller tappa saker där och det kan ju inte varit något han bara "inte tänkte på".

Så eftersom den glömdes där så lär han väl varit mkt stressad och då troligen för att hon levde.

Alternativt att han såg någon komma på håll. Men då hade han ju kunnat åka tillbaka kort därefter och hämtat hammaren eller parkerat en bit bort och gått och hämtat den. Om hon ändå låg död.

Att hammaren låg kvar verkar verkligen tyda på att det inte var som en helt genomtänkt handling – det känns mer som att stress och situationen styrde hans agerande. Det är logiskt att anta att det antyder att hon levde när han lämnade platsen, eller att något i ögonblicket tvingade honom att agera snabbt. Vem vet, han kanske hade tankar på fler offer eller att komma tillbaka och kidnappa någon mer – han blev väl besatt och stolt över att ha fått tag i My, att det på något sätt drev honom vidare. Samtidigt är sådana spekulationer väldigt osäkra, och det är svårt att veta exakt vad som drev honom.
Citera
2026-01-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Det är det jag menar. Det går inte att vara säker på varken det ena eller det andra, ändå utgås det oftast i tråden från att sakerna glömts eller tappats på platsen av misstag. Det är ju såklart en rimligare förklaring. Det är också högst troligt att han agerat ensam. Det betyder inte att vi utan vidare helt kan utesluta alternativa gärningsmän.

Om han haft sånna mängder olagliga bilder och dylikt så tyder väl det på att han har nån form av connections eller källa till det. kanske rent av en digital grupp/community av nåt slag. Det kan ju finnas gärningspersoner eller medverkande som han delat det med antingen live eller genom att dokumentera för att dela senare. Skulle inte förvåna mig om det är en grej i sånna sammanhang att man får access till mer sådant innehåll av ett eller annat slag om man själv har något att "bidra med".

Sedan kanske inte det betraktas som med-gärningsmän visserligen på det sättet.

Jag förstår vad du menar med att man inte kan VETA men samtidigt så skulle jag väl ändå bedöma att det är så försvinnande låg sannolikhet att han hellre ville åka fast än att kunna fortsätta med fler offer ute i det fria - att man inte ska snurra till det för mkt.

Vi kan exempelvis inte veta att han inte är en Alien heller liksom. Men saker som är extremt motsägelsefulla mot all känd logik är kanske inte ska överdrivas eller ens argumenteras heller. Sen kan man ju nämna det förstås och vi kan ju vikta den rimligheten helt olika du och jag också. Absolut
Citera
2026-01-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Att hammaren låg kvar verkar verkligen tyda på att det inte var som en helt genomtänkt handling – det känns mer som att stress och situationen styrde hans agerande. Det är logiskt att anta att det antyder att hon levde när han lämnade platsen, eller att något i ögonblicket tvingade honom att agera snabbt. Vem vet, han kanske hade tankar på fler offer eller att komma tillbaka och kidnappa någon mer – han blev väl besatt och stolt över att ha fått tag i My, att det på något sätt drev honom vidare. Samtidigt är sådana spekulationer väldigt osäkra, och det är svårt att veta exakt vad som drev honom.

Någon i tråden i dag postade ett perspektiv på att nekrofili/han här kan ha fått ett behov av icke avvisningsbar närhet vilket gav honom den sexuella tillfredsställelsen han var ute efter.

Ungefär som att han varit/blivit så knäckt i sin själ antingen sen födseln eller därefter att han inte kan känna trygghet/närhet med människor och då kan lik fylla en sådan funktion för en nekrofil.

Är förstås sinnessjukt att ens försöka finna nån slags förklaring men samtidigt om man ska spekulera seriöst i vad som kan ha skett och vad hans drivkraft kan ha varit....

Sen har det väl å andra sidan sagts tidigare att han verkar ha varit intresserad av själva styckningen eller ha kvar hennes huvud eller nåt sånt.som trofe eller som sällskap eller för att få en kick vem vet.
Citera
2026-01-14, 23:30
Medlem
E.Taylors avatar
Det står en utegrill utanför hans attefallshus, detta i kombination med att han har likdelar i kylskåpet gör att man får obehagliga associationer.
Citera
2026-01-14, 23:42
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja jag vet men det är väl inte bekräftat att hon faktiskt hade ett missbruk, dessutom är det väl inte ens mamman som är misstänkt för något brott, för hon sitter väl på ett demensboende och det är Robin som är häktad?
Det här drevet har pågått sen 2019, jag förstår att À och mamman mår skit, som tvingats utstå detta så många år, det kan väl inte vara svårt att förstå för någon egentligen, men ingen verkar ens tänka sig in i hur de drabbats pga Robin, och ändå är det inte Robin som är i fokus utan allihop, är det inte märkligt när det är bara han som begått brotten?
Jag är inte med i något "drev" utan tillade bara att kvinnan om hon tidigt fick demens, kan ha fått det pga missbruk av alkohol eller läkemedel. Det är saklig, fakta i sammanhanget. Ingenting annat.

https://janusinfo.se/behandling/expertgruppsutlatanden/aldreshalsa/aldreshalsa/bensodiazepinerochriskfordemens.5.a4496a416ad09887 763433c.html

Givetvis är det aldrig anhörigas fel, vad en närstående gör eller inte gör. Däremot så är det endast om det är en olycklig slump, som orsakar att en människa blir så svårt störd som RobinVilma uppenbart är. Det är då skador i hjärnan vi pratar om.

Otroligt många människor har vuxit upp med olika former av omsorgsbrister och turbulens i dysfunktionella familjer, utan att utveckla dessa problem.

Jag är själv av åsikten att ett fritt internet, skadar många allvarligt under uppväxten i kombination med social isolering och att barn och unga ska övervakas av föräldrarna då det inte är en mänsklig rättighet att äga enheter och fritt få se vad man vill, skriva vad som helst och vara tillgänglig för exakt hela världen. Ett barns rätt till privatliv innebär även att vi skyddar deras integritet genom att när de är för unga, kontrollera vilja miljöer och rum de befinner sig i.

Bortser vi från det så vet vi att människor med psykopatiska störningar blir långt värre än vad de skulle ha blivit i trygga familjer, av att utsättas för våld och övergrepp. Vi vet med andra ord att även för psykopater så spelar det en stor roll om de blir utsatta under uppväxten trots att de är födda med psykopatiskt lagda hjärnor.

Att diskutera moderns demens är inte något drev utan kan visa på faktiska yttre faktorer eller en nedärvd avvikelse som påverkar hjärnans funktion. För RobinVilma, är inte en normal person och något har gjort honom såpass avvikande som han är. Till skillnad från brodern och abdra anhöriga så har hon haft ett direkt ansvar över sin son. Och är hon såpass dålig att hon bor på hem, så ska givetvis personalen sköta om henne på absolut bästa vis oavsett vad hennes son har gjort. Hon själv bör däremot vara såpass dålig att hon knappast kan ta till sig vad som sker i sonens fall då demens bryter ner hjärnan ordentligt.
Citera
2026-01-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Någon i tråden i dag postade ett perspektiv på att nekrofili/han här kan ha fått ett behov av icke avvisningsbar närhet vilket gav honom den sexuella tillfredsställelsen han var ute efter.

Ungefär som att han varit/blivit så knäckt i sin själ antingen sen födseln eller därefter att han inte kan känna trygghet/närhet med människor och då kan lik fylla en sådan funktion för en nekrofil.

Är förstås sinnessjukt att ens försöka finna nån slags förklaring men samtidigt om man ska spekulera seriöst i vad som kan ha skett och vad hans drivkraft kan ha varit....

Sen har det väl å andra sidan sagts tidigare att han verkar ha varit intresserad av själva styckningen eller ha kvar hennes huvud eller nåt sånt.som trofe eller som sällskap eller för att få en kick vem vet.

Låter rimligt. Robins uppväxt verkar bedrövlig och besvärlig med svårt alkoliserade föräldrar... vilken tragedi.. att det gick så här långt..
Citera
2026-01-14, 23:54
Medlem
VonJuvelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Låter rimligt. Robins uppväxt verkar bedrövlig och besvärlig med svårt alkoliserade föräldrar... vilken tragedi.. att det gick så här långt..

Vad vet du om GM:s föräldrar? Har du kanske läst alla lögner GM kom dragandes med i gamla förhör? Kan det helt enkelt vara så att GM är en incel?
Citera
2026-01-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Jag är inte med i något "drev" utan tillade bara att kvinnan om hon tidigt fick demens, kan ha fått det pga missbruk av alkohol eller läkemedel. Det är saklig, fakta i sammanhanget. Ingenting annat.

https://janusinfo.se/behandling/expertgruppsutlatanden/aldreshalsa/aldreshalsa/bensodiazepinerochriskfordemens.5.a4496a416ad09887 763433c.html

Givetvis är det aldrig anhörigas fel, vad en närstående gör eller inte gör. Däremot så är det endast om det är en olycklig slump, som orsakar att en människa blir så svårt störd som RobinVilma uppenbart är. Det är då skador i hjärnan vi pratar om.

Otroligt många människor har vuxit upp med olika former av omsorgsbrister och turbulens i dysfunktionella familjer, utan att utveckla dessa problem.

Jag är själv av åsikten att ett fritt internet, skadar många allvarligt under uppväxten i kombination med social isolering och att barn och unga ska övervakas av föräldrarna då det inte är en mänsklig rättighet att äga enheter och fritt få se vad man vill, skriva vad som helst och vara tillgänglig för exakt hela världen. Ett barns rätt till privatliv innebär även att vi skyddar deras integritet genom att när de är för unga, kontrollera vilja miljöer och rum de befinner sig i.

Bortser vi från det så vet vi att människor med psykopatiska störningar blir långt värre än vad de skulle ha blivit i trygga familjer, av att utsättas för våld och övergrepp. Vi vet med andra ord att även för psykopater så spelar det en stor roll om de blir utsatta under uppväxten trots att de är födda med psykopatiskt lagda hjärnor.

Att diskutera moderns demens är inte något drev utan kan visa på faktiska yttre faktorer eller en nedärvd avvikelse som påverkar hjärnans funktion. För RobinVilma, är inte en normal person och något har gjort honom såpass avvikande som han är. Till skillnad från brodern och abdra anhöriga så har hon haft ett direkt ansvar över sin son. Och är hon såpass dålig att hon bor på hem, så ska givetvis personalen sköta om henne på absolut bästa vis oavsett vad hennes son har gjort. Hon själv bör däremot vara såpass dålig att hon knappast kan ta till sig vad som sker i sonens fall då demens bryter ner hjärnan ordentligt.

Oj du forsätter och fullkomligt ignorerade det jag skrev att A inte vill att vi diskuterar hans mamma eller honom mer, respektfullt eller hur?
Citera
2026-01-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Känns det inte ganska troligt att det faktiskt kan ha varit A som faktiskt skrev?
Dels har han inte ens varit aktiv här sedan han skrev, ett troll skulle väl frodats av uppmärksamheten i tråden.

Och han skrev ju även att han och R levde i två helt olika världar som om dom inte ens fanns för varandra. Även R sa väl i RPU att dom var totalt olika varandra.
Samt att A skrev att R hälsade på mammans boende, vilket även någon på TikTok sa att R gjorde.

Jag känner mig fortfarande ganska säker på att det är han som skrev. Undrar bara hur ni som var så himla misstänksamma mot skogen tänker nu, har ni ändrat uppfattning eller är ni fortfarande säkra på att det är någon som bara trollar?
Allt Skogen sagt är sådant som vi redan vetat eller hört om sen innan, kanske med lite fler detaljer. Förstår inte varför han av allting skulle skriva just det av allt.
Citera
2026-01-15, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Oj du forsätter och fullkomligt ignorerade det jag skrev att A inte vill att vi diskuterar hans mamma eller honom mer, respektfullt eller hur?

Att a mamma dricker är ju uppenbart.

Bara för att du vill tro på ett nyregistrerat konto behöver inte det vara sanningen.

Det är högst troligt att Robin i sin uppväxt råkat ut för något.

Som oftast är brottslingar påverkade av arv och miljö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in