2026-01-14, 19:38
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Därför är kvaliten en solklar indikation på var i näringskedjan du handlar. De som kommer på 20 röda har uteslutande skit. om Hennes är runt 20% är det intressant, är det uppåt 50% är det RIKTIGT intressant. De som har sådan renhet hanterar kilon.

Vadå får man genom polisutredning veta vilken procent på knarket hon hade?
Citera
2026-01-14, 19:40
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Javisst hade man kunnat se spår efter räv eller grävling på olycksplatsen. Men det finns väl inga uppgifter betr. vad polisen såg eller inte såg på olycksplatsen? - utöver att polisen avskriver, att Nyberg väjt för något anmälningspliktigt vilt.

Exakt, polisen avskriver att hon väjt för anmälningspliktigt vilt och anger inte mer.
Avskriver inte att hon väjt för vilt eller som åklagaren uttryckte: väjt för något mindre vilt.
Citera
2026-01-14, 19:45
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klosseklump
Vilka inkluderingskriterier använder SD för sina officiella representanter? Skrivkunnighet och inget svårare, skulle man kunna tro.

Katja Nyberg, Sverigedemokraterna: ”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen. Enheten för särskilda utredningar tittar nu på det här, vilket jag välkomnar eftersom jag inte känner igen mig i detta”.

Anders Jakobsson, åklagare: ”Det var ingen viltolycka. Vad jag har förstått så ska hon ha väjt för något mindre djur, en råtta eller något. Det var inget rådjur, älg eller något annat.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pKn7A/test-visade-misstankt-narkotika-hos-sd-ledamot
https://www.mitti.se/nyheter/sdledamot-misstanks-for-rattfylla-stor-forvaning-6.3.338700.7d00805e4d
Ok, vår snacksaliga åklagare släpper lite nytt. Då var det inte alkohol, men hon fick följa med till stationen då polisen misstänkte drogpåverkan. Åklagare Anders fortsätter att meddela att det inte var en "viltolycka" utan ett mindre djur. Vilket stärker teorin en del har om att hon kört i diket eller krocket med ett träd eller nåt. Hon körde av vägen och polisen anlände och hon uppträde påverkat, fick följa med till stationen där man hittade en zip-påse med ett vitt pulver. Det är väl i princip bara kokain som levereras i sådan små zip-påsar? Så saken är avgjord så länge hon inte suger av Strömmer efter kontortid och det visar sig att kokainet var tvättmedel som var väldigt drygt. Klart tjejen ska tvätta, sa grannen.
Nej, hon ser ut som själva urtypen för lite kokain och kanske en swingersklubb på det?
Citera
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det går väl att spekulera om att bilen inte gick att backa upp igen på vägen? Annars hade väl färden fortsatt. Man undrar vad Katja gjorde ute på Värmdö?

Kan hennes kran bo där? Kanske någon hemlig "vän i viken"?

Men för faen det är redan känt att hennes fd. och barnen bor på Värmdö.
På väg hem till barnen, från barnen eller har lämnat barnen till pappan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ironiskt nog så är köerna på NFC långa och mestadels på grund av insamlat material från de verksamheter som hennes förmodade kokain finansierar..

Inte för småbrott som dessa. Det är t ex viktigare att fort få fram bevis från den senaste bombattacken emot ett flerfamiljshus.
Eftersom Katja inte ens är frihetsberövad och ändå inte är på jobbet så är det inte så bråttom med analyserna.
Nej, men det är bråttom att rycka hennes säkerhetsklassning.
Citera
2026-01-14, 19:50
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så man begär att få tillgång till en offentlig försvarare om man har bikarbonat i en påse i handväskan? Möjligen om det är starkt koncentrerad bikarbonat men jag är tvivelsam...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OkQlEq/jimmie-akesson-da-maste-katja-nyberg-avga

Saken är redan klar för min del.

Men hon har ju inte begärt någon offentligt försvarare, inte blivit delgiven eller förhörd.
Advokaten har arbetat som hennes advokat/juridiska rådgivare sedan tidigare.
Citera
2026-01-14, 20:03
Medlem
Varför förbiser alla i tråden det här , för mig är det ganska tydligt att åklagaren börjar vika sig och hur kan han bara fått delvis svar från labbet, som jag sagt tidigare nått är lurt med alltihopa.
https://www.dn.se/sverige/aklagaren-om-utredningen-mot-katja-nyberg-varit-med-om-att-snabbtester-varit-fel/
Citera
2026-01-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Varför förbiser alla i tråden det här , för mig är det ganska tydligt att åklagaren börjar vika sig och hur kan han bara fått delvis svar från labbet, som jag sagt tidigare nått är lurt med alltihopa.
https://www.dn.se/sverige/aklagaren-om-utredningen-mot-katja-nyberg-varit-med-om-att-snabbtester-varit-fel/

Ja, kan det vara så pass allvarligt att man måste lägga ner åtalet av säkerhetsskäl? Typ sånt som bara kan hända "på film"?
Citera
2026-01-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt. Jag själv har arbetat dagtid, 2-skift, 3-skift och ständig natt. Det gjorde jag inte för att lediga människor skulle få det bekvämt utan för att arbetet krävde det.
Jobbar man med service så ingår det nog ibland att man just prioriterar andra än sig själv.
Det är väl själva grunden för empati.
Då tycker jag att du ska söka jobb där du jobbar med att serva folk som är långlediga eftersom du har inställningen att analytiker ska jobba fort så att narkomaner snabbt ska ut i trafiken igen.
Citera
2026-01-14, 20:20
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart

Se där ja, nu framkommer att det inte är Katja som blev snabbtestad, utan påsens innehåll.
Aftonslaskens rubrik ”Nya uppgifter om SD-kvinnan: Snabbtester visade narkotikapåverkan”
Hur väl stämde den egentligen när källan uppges vara åklagaren, som bevisligen säger påsen?
Men lite vinklingar förekommer fortfarande i artikeln.
För hon medtogs för att blåsa på stationen, inte på misstanke om påverkad av narkotika.
Den kom först efteråt när visitationen av handväskan visade en liten påse med pulver.
Citera
2026-01-14, 20:30
Medlem
bralesss avatar
Åklagaren sa idag att snabbtester ibland kan visa fel. Jag undrar om någon vet vad annat, vilka mediciner som kan ge utslag på positivt kokain. Tack på förhand om någon svarar
Citera
2026-01-14, 20:31
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomaslumasson
Setup eller?

Troligen en woke psyop för att destablisera SD till valet. Nyberg visste inget, vänsteraktivister planterade kola i bilen, hon blev överrumplad av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in