2026-01-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Varför förbiser alla i tråden det här , för mig är det ganska tydligt att åklagaren börjar vika sig och hur kan han bara fått delvis svar från labbet, som jag sagt tidigare nått är lurt med alltihopa.
https://www.dn.se/sverige/aklagaren-om-utredningen-mot-katja-nyberg-varit-med-om-att-snabbtester-varit-fel/

Är du ens läskunnig? Åklagaren säger bara att hen inväntar resultatet från labbet eftersom snabbtester ibland kan visa fel vilket har tagits upp i tråden ett flertal gånger.
Citera
2026-01-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk
Jag har pratat med min källa och fått mer information.

H*n sa att en påse mycket riktigt märkt "silica gel" hittades i vad h*n beskrev som en "pennficka" i handväskan. Påsen vägde cirka 2 gram. I påsen var det relativt finkorning granulat/pulver i den här stilen.

H*n sa att det inte är riktat mot SD som parti, men att de kände att de var tvungna att testa påsens innehåll eftersom det är "okänt" och att det är en riksdagsledamot. Min källa var inte med i beslutet, men det är så snacket går mellan kollegorna. H*n sa också att ingen av kollegorna på allvar tror att det kommer ge utslag vid analysen.
sådant pulver får man ju med i påsar om man köper vissa saker, skor,handväska mm det tar åt sig fukt. och påsen som leif GW visade är en sk. "redline påse" men har den legat i påsen på detta foto lär ju någon gjort bort sig oredntligt på AB. tycker det är mycket fram och tillbaka om påsar och krock incident eller väjning...vi får väl se vad som kommer fram.
Citera
2026-01-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Är du ens läskunnig? Åklagaren säger bara att hen inväntar resultatet från labbet eftersom snabbtester ibland kan visa fel vilket har tagits upp i tråden ett flertal gånger.
Frågan är väl om du kan ta in informationen i en text!

Jakobsson har tidigare sagt till DN att misstankarna mot riksdagsledamoten gäller grovt rattfylleri och ringa narkotikabrott. Nu vill han inte säga något om varken misstankar eller misstankegrad.

– Normalt delger man brottsmisstankar om man är skäligen misstänkt och jag har inte delgivit någon brottsmisstanke än, säger han.
Citera
2026-01-14, 20:46
Medlem
Citat:

Jakobsson har tidigare sagt till DN att misstankarna mot riksdagsledamoten gäller grovt rattfylleri och ringa narkotikabrott. Nu vill han inte säga något om varken misstankar eller misstankegrad.

– Normalt delger man brottsmisstankar om man är skäligen misstänkt och jag har inte delgivit någon brottsmisstanke än, säger han.

Du verkar lida av en allvarlig funktionsnedsättning som visar sig i din gravt bristande läsförståelse.
Åklagaren säger att hen inväntar fullständiga resultat från labbet och att hen självfallet inte kan delge misstanke innan dessa resultat har inkommit.
Vad är det med det som du fallerar att förstå?
Citera
2026-01-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Du verkar lida av en allvarlig funktionsnedsättning som visar sig i din gravt bristande läsförståelse.
Åklagaren säger att hen inväntar fullständiga resultat från labbet och att hen självfallet inte kan delge misstanke innan dessa resultat har inkommit.
Vad är det med det som du fallerar att förstå?
Kanske du skall läsa hela artikeln ihop med en vuxen , ditt klappmongo!

Han har redan fått svaren givetvis, hur kan han delvis fått svar men ändå inväntar svar på alla tester, jag förstår att din lilla hjärna inte fattar!

Åklagaren har fått delar av testsvaren, men menar att det inte räcker för att han ska kunna fatta beslut om hur han ska gå vidare. Han hoppas att samtliga provsvar av blod, urin och det vita pulvret i påsen, ska komma denna vecka.

– Men det tror jag inte. När det blir vet jag inte, säger Anders Jakobsson.
Citera
2026-01-14, 20:52
Avstängd
Katja snortar kokain med stil och grace
polisen knackar på med sirener i trace
Hon gömmer pulvret i strumpan så fin
men magkänslan sviker nu åker hon in
Citera
2026-01-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Troligen en woke psyop för att destablisera SD till valet. Nyberg visste inget, vänsteraktivister planterade kola i bilen, hon blev överrumplad av polisen.

Menar du på allvar att det är ett troligt scenario?

Tror du på allvar att ett gäng vänsteraktivister smugit ner droger i hennes handväska, kanske även lurat i henne lite droger utan att hon märkt det. Sedan förföljt henne och arrangerat en olycka så polisen tillkallas och hon blir gripen. Allt detta för att klämma åt en sd politiker vilket det finns gott om för att på något vis gynnas av det i valet.

Eller tror du att vänstrraktivister lämnar knark i diverse handväskor tillhörande sd politiker lite på måfå i hopp om att någon av dessa ska tas av polisen innan de upptäcker knarket själva.
Citera
2026-01-14, 20:53
Medlem
LuiLuis avatar
Ni som vet och kan!…
Om påsen med misstänkt knark visar sig vara knark men inget DNA på påsen, kan hon komma undan då? Gnm att säga: ”ngn måste ha lagt denna i min väska”
Citera
2026-01-14, 21:00
Medlem
Citat:

Vad åklagaren menar är att han utreder brotten, men Nyberg är ännu inte formellt misstänkt. Först uttalade han sig om vilka brott utredningen gäller. Sen insåg han att det lät som om Nyberg redan var misstänkt och backade genom att hänvisa till att ingen misstanke är formellt delgiven än.
Citera
2026-01-14, 21:08
Medlem
Vilken sopa om det är sanning.. om inte så skulle jag kräva skadestånd om jag var henne från alla dessa tidningar som hängt ut henne och en ursäkt..
Citera
2026-01-14, 21:10
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Menar du på allvar att det är ett troligt scenario?

Tror du på allvar att ett gäng vänsteraktivister smugit ner droger i hennes handväska, kanske även lurat i henne lite droger utan att hon märkt det. Sedan förföljt henne och arrangerat en olycka så polisen tillkallas och hon blir gripen. Allt detta för att klämma åt en sd politiker vilket det finns gott om för att på något vis gynnas av det i valet.

Eller tror du att vänstrraktivister lämnar knark i diverse handväskor tillhörande sd politiker lite på måfå i hopp om att någon av dessa ska tas av polisen innan de upptäcker knarket själva.

Kan vara så. Nyberg kanske inte är helt oskyldig, aktivisterna utnyttjade hennes svagheter för att påverka valet.
Sverigedemokraterna har inte en trimmad organisation som sossarna med vett&etikett, de har sysslat med partipolitik i över 100år. SD är ungt, saknar folkrörelse, därför kommer allsköns individer med i partiet. Mycket friska fläktar men också personer med risker, det kan fuenderna utnyttja.
Wokes vägar är outgrundliga...
Citera
2026-01-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vad åklagaren menar är att han utreder brotten, men Nyberg är ännu inte formellt misstänkt. Först uttalade han sig om vilka brott utredningen gäller. Sen insåg han att det lät som om Nyberg redan var misstänkt och backade genom att hänvisa till att ingen misstanke är formellt delgiven än.
Förra veckan var han så kåt på att misstankarna mot riksdagsledamoten gäller grovt rattfylleri och ringa narkotikabrott.
Nu när han fått "delvis" svar från testerna , borde han givetvis kunna säga om misstankarna stärkts , men istället börjar han svamla om att dom snabbtesterna han grundande sina misstankar på i förra veckan och spred i media inte är pålitliga. Allt han gör nu är skadereglering och att dra ut på förloppet så att det hinner lägga sig i pressen ,sedan kommer en lite notis om att hon inte längre är misstänkt.
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-01-14 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in