Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
Inte heller du ser skillnad i att rädda liv och att lägga resurser på en avslutad kris.
Nej jag är nog en av alla de s.k dumms som inte förstår dig .men som ganmal utrycknings väktare och hundförare hade vi inte heller mindre personal på helger och julen utan alla platser skulle tillsättas som villken måndag som helst.
Sedan tycker jag nog att det skall finnas labb personal inom det kriminal tekniska området även under jul.
Därför jag innan föreslagit privatisera polisen och deras under områden.
Du kan få ha glömt bort det där som hände på påskhelgen för ett antal år sedan när hela svenska flygförsvaret hade gått på semester så när ryssarna kom med två stycken bombplan så var det Danmark som fick skicka upp sina stridsflygplan för att köra bort dem.
Lite pinsamt med dock ack så svenskt.
Och nu ser vi det händer igen även om det inte är någonting med risk för fara för liv och lem så tycker nog ändå att det ska finnas personal för att kunna analysera lite blod och urin, det tar inte så himla lång tid. Säkert inte jätte ansträngande heller va?
Jag tycker att det känns som att det är högtid för Sverige att börja vakna men det är ju kanske lite OT för den här tråden fast ändå inte.
När Katja springer lös så vet man inte vad för pulver hon har kvar där hemma då de tydligen inte ens fortfarande gjort husis hos henne.
Vilket igen visat på polisens bristande engagemang när det gäller rutin för narkotika ärenden hos poliser.
Tror till och med de gjorde husis när den gode Fredrik Reinfeldts son åkte på innehav.
Men de är ju som vi vet skillnad på SD och andra partier