2026-01-29, 12:20
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag är ingen expert, men tydligen ger silicagel positivt utslag för kokain på polisens snabbtest enligt en samlad expertpanel här i tråden.

Däremot verkar de mena att det är ett falskt positivt testresultat.

Jag rekommenderar inte du ska dra i dig en massa silicagel i helgen. Jag tror det finns slemhinnor i näsan som kan bli onödigt torra om du gör det.

Silicagel och kokain är vad jag förstår inte två olika namn för samma substans utan två helt olika "produkter". Expertpanelen här i tråden kan säkert verifiera det jag skriver.

1. Silikagel ger falskt positivt resultat i alla snabbtest enligt expertpanelen i tråden.
2. Kokain ger äkta positivt testresultat i många snabbtest.
3. Silikagel är inte olagligt i sig och har inte samma rusverkan som kokain.
4. Kokain är olagligt och har högre rusverkan än silicagel.
5. Silicagel går att hitta i kläder och accessoarer som fraktats i sjöcontainer, främst från Asien.
6. Kokain går att hitta i sjöcontainrar från främst Sydamerika.
7. Svensk polis står helt handfallna när de hittar påsar med silicagel, då det inte går att skilja dem från zippåsar med kokain.

När du skriver högre insinuerar du ändå att Silicagel ger något pådrag. Jag är dessutom lite förkyld så torrare näsa skulle inte vara en dålig sak. Jag kör som planerat i helgen. Stolpar anbefalles flytta på sig.
Citera
2026-01-29, 12:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Dags för ny klagan via X om att bli dömd i förtid?

Jag tycker att barnen kan sitta bakom Katja med slitna, trasiga och fula kläder och gråta i den kommande videon. Tårar går att fejka om man klipper upp en gammal silicapåse och fyller den med hackad lök som man gnider runt ögonen innan man spelar in videon.

Katja får försöka övervinna botoxen i pannan och se lite härjad, men ändå kontrollerat uppgiven ut. Kanske genom att inte sminka sig så hårt som i den tidigare videon.

Den anklagande tonen där hon lade över skulden på sina egna handlingar på "folkdomstolar" lika inbillade som råttan framför bilen, gav ett mänskligt intryck och gjorde att man som tittare skämdes för Katjas barns räkning och började titta konstigt på sina grannar i trappuppgången som kan ha suttit i dessa inbillade "folkdomstolar".

Vi skulle då alla kunna tycka synd om Katjas barn och lättare tycka synd om Katja. Kanske kunde hon öppna kommentarfältet i den nya videon, eftersom kommentarerna i den första inte fick vara kvar.

Naturligtvis kan Riks ställa upp med "gråtmild" ljussättning och partiet bör informeras innan videon släpps, så de inte blir tagna på sängen denna gång.

Jag tycker Katja ska spara textningen på videon även denna gång, så att även döva kan tycka synd om Katja. (Jag tror kvinnan i mitt hus på två trappor med katt (sannolikt råtthatare) hör lite illa och kan ha suttit och dömt Katja mellan lådvinsglasen i "folkdomstolen".)

Kanske vågar sig Katja på att förneka sin skuld i den nya videon, då många kommentarer efterfrågade det? Jag vet att det är att hoppas på lite väl mycket, men vi ser alla fram mot den nya videon från Katja på X.
Citera
2026-01-29, 12:44
Avstängd
AskMeAboutJesuss avatar
Åklagaren tvekar inte OM han ska gå vidare utan HUR han ska gå vidare. Det handlar om en riksdagsman och en polis så rutinerna blir väl inte de vanliga.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2026-01-29 kl. 12:59.
Citera
2026-01-29, 12:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm

När du skriver högre insinuerar du ändå att Silicagel ger något pådrag. Jag är dessutom lite förkyld så torrare näsa skulle inte vara en dålig sak. Jag kör som planerat i helgen. Stolpar anbefalles flytta på sig.
Jag tror du gör dig själv en tjänst om du ringer giftinformationscentralen innan du klipper upp påsarna.

Jag är inte övertygad om att Silicagel är så ofarligt och roligt som du tror.

Det är väl ingen som hävdat att Katja snortade silicagelet? Påståendet var väl att någon glömt påsen i handväskan från tillverkarens sida?
Citera
Medlem
Narkotika i blodet sa dem på nyheterna nu.
Citera
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=0d01f596-7915-48f0-870f-fb396185cf2f

Narkotika i blodet, fräscht. Vad bra man föregår med gott exempel
Citera
2026-01-29, 12:50
Medlem
swebarbs avatar
Det var ju väntat att hon hade narkotika i blodet, fyfan va pinsamt.
Citera
2026-01-29, 12:51
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=0d01f596-7915-48f0-870f-fb396185cf2f

Narkotika i blodet, fräscht. Vad bra man föregår med gott exempel

Hahaha en vanlig sketen pundare alltså haha
Citera
2026-01-29, 12:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Tyvärr gäller ju inte SD:s regler för dom själva. Om samma regler gällde dom skulle ju hälften av SD vara utvisade vid det här laget. Men låt oss hoppas att hon är rökt.

Den enda som har dragit in hennes barn är ju hon själv. Det har inte stått ngt om hennes barn nånstans 🤷🏽‍♀️
Ja, egentligen borde inte Katja behöva följa svensk lag eftersom hon både är vit kvinna och Sverigedemokrat. Där har SD-svansen helt rätt.

Jag fattar inte heller varför Katja ska använda sina barn som slagträn i detta ärende. Det var väl inga barn med i bilen vad jag fattat det som?
Citera
2026-01-29, 12:52
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Narkotika i blodet sa dem på nyheterna nu.

Tack skall du ha för du meddela det i tråden.

Ja då var den saken klar.
Då har vi alltså fakta klarlagt då är det nog inte speciellt svårt heller att misstänka vad det är för någonting i den där vita påsen eller påsen med det vita pulvret.

Då är det väl bara för en lilla söta åklagaren att se till att få ordning på sina papper då vi är färdig med att åtal och ta in den där Katja för ett förhör.. jag menar det är så man gör med alla andra vanliga människor så det är väl ingen skillnad på andra människor eller Katja förutom att katter och en 50 person som ska föregå med ett gott exempel.
Citera
2026-01-29, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det var ju väntat att hon hade narkotika i blodet, fyfan va pinsamt.

Hon är dessutom polis. Va fan handla ranten om karaktärsmord om kan man undra. Hon visste ju att hon va skyldig.
Citera
2026-01-29, 12:53
Medlem
precixs avatar
Hejdå Katja!

Neka på du. Jag tror på karma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem