2026-01-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Katja verkar ha jobbat i ravekommissionen som polis

Härligt motgift för empatin jag ändå kände för henne när jag läste att hon troligen ljuger på grund av chocken över att ha förlorat allt. Kvinnan har alltså arbetat med att göra kriminella av vanliga svenssons, och det på ett sätt som orsakats det svenska klubblivets likriktning och tråkighet.

Nu får hon ju känna på hur det känns!

Här finns också en möjlighet att mästaren gjort sin första offentliga kortslutning. Ni vet när man är lite skickligare än genomsnittet och umgåtts med buset och droger yrkesmässigt.

Då kan man operera som mästare. Man behöver inte vara certifierad för starkström, utan i stället ha en intuitiv känsla för hur elektroner fungerar. Man kanske själv har idéer om hur läroböcker i fysik borde vara skrivna.

När mästaren sedan kopplar sladdar ute i offentligheten kan det göras med mindre marginaler än de som bara gått behörighets -utbildningen. De som inte fattar ett skvatt måste ju hålla sig strikt till normerna.

Men mästaren kan göra specialare och liksom ta ansvar för helheten.

Men ibland kan det leda till hybris eller att marginalerna inte räcker. Att som polis tex röra sig bland allt från strikt laglighet till olaglighet kan förstärka idén om att man själv får tolka reglerna eller sätta dem.

Vi får se. Det kan vara så att mästaren faktiskt har koll.
Citera
2026-01-14, 18:14
Medlem
Setup eller?
Citera
2026-01-14, 18:18
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag har aldrig köpt eller sålt något illegalt men det vore givetvis en stor risk att ta som säljare om man sålde något illegalt till en okänd slumpmässig person. Du vet således inte vem som är din kund. Det kan i längden betyda en katastrof för din illegala verksamhet om du har okända kunder.

Kan berätta av erfarenhet från en nära vän med missbruksproblematik att det inte är några som helst problem att köpa och sälja mellan okända. I appar som telegram räcker det med att ge en adress och betala kontakt så är en bil på plats inom 20 min för att sälja kokain
Citera
2026-01-14, 18:20
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Tro det eller ej men rättsmedicinalverket har troligen viktigare och mer brådskande saker på sitt bord än blodprov från misstänkt rattfylla. Vid grova brott finns det troligen tidspress på de allra flesta prover. Och det är ju faktiskt ganska lätt att undvika väntan på ett blodprov: Nämligen genom att blåsa under 0,2, faktiskt vara nykter, och inte köra påverkad av droger. Jag är för att alla ska behandlas med respekt och väl av polisen, men visst ansvar måste man faktiskt ta själv.
Åklagaren säger i Aftonbladet att analysen av provet inte är prioriterad pga hon inte är frihetsberövad. Så då vet vi det.

Sen är det självklart att man inte sätter sig bakom ratten om man intagit droger eller alkohol.
Citera
2026-01-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Åklagaren säger i Aftonbladet att analysen av provet inte är prioriterad pga hon inte är frihetsberövad. Så då vet vi det.

Sen är det självklart att man inte sätter sig bakom ratten om man intagit droger eller alkohol.
Där har du fel. Det är massor av folk som sätter sig bakom ratten.
Citera
2026-01-14, 18:51
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Där har du fel. Det är massor av folk som sätter sig bakom ratten.
Jag fattar väl att det finns idioter som kör på fyllan. Däremot begriper jag inte vad du menar med att jag har fel.
Citera
2026-01-14, 18:53
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Hade hon blåst "negativt" hade hon inte varit i den här knipan alls. Hon har åkt med till stationen eftersom hon misstänkts vara full, och eftersom blåsningen på plats inte har gett något resultat. Påsen har hittats i en liten handväska som Katja haft med sig. Hon har gjort ett snabbtest som testar för en rad olika vanliga narkotikaklassade substanser, och detta snabbtest har gett utslag för kokain.

Med detta i åtanke är det ganska lätt att se vem som ljuger i den här historian. Tips: I en rättsstat som Sverige brukar det inte vara polis och tjänstemän som gör det. Det brukar vara politruken.

Exaktemente!
Hon blåste 0.0 på plats men fick ändå följa med till stationen, för polisen ville ha säkert resultat.
Men men det visade 0.0 även där, dock hittades en liten påse i nån ficka i en mindre handväska.
Just som du säger, snabbtest kan påvisa förekomst av ca50 ämnen men inte vad, är inte ett kokaintest.
Ett ej preciserat resultat säger bara att snabbtestet reagerat men inte på vilket ämne.
Men som den rättsstat Sverige är görs korrekt bedömning att då måste prov tas & analyseras.
Polisen måste i denna situation göra allt efter reglementet det förstår du väl?
Tänk om bara fick blåsa lite lätt vid vägkanten bredvid en bil i stolpen och sen åkt därifrån.
Fattar du vilket liv och vilka misstankar det hade väckt när (inte om) det kom fram.
Då kan vi snacka om rubriker som korruption, hatet mot SD & polisen efter rattfyllan.
Arga Magda skulle våldsamt fördöma Tidöpartiernas kriminalpolitik som nu visat sitt rätta ansikte.

PS: tipset den som ljuger i en rättsstat brukar inte vara polis, du vet väl att Katja är polis?
Citera
2026-01-14, 18:54
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Kan berätta av erfarenhet från en nära vän med missbruksproblematik att det inte är några som helst problem att köpa och sälja mellan okända. I appar som telegram räcker det med att ge en adress och betala kontakt så är en bil på plats inom 20 min för att sälja kokain

Därför är kvaliten en solklar indikation på var i näringskedjan du handlar. De som kommer på 20 röda har uteslutande skit. om Hennes är runt 20% är det intressant, är det uppåt 50% är det RIKTIGT intressant. De som har sådan renhet hanterar kilon.
Citera
2026-01-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Självklart gör hon inte det - som gammal polis har hon såklart tillgång till "kranar" andra inte har... Hon har säkerligen flera som hon inhöstat information och kontakt med under sin polisiära karriär.

En gängmedlem har knappast något att förlora medan "finlangaren" säkerligen har det - därav befattar sig inte "fiffen" med dräggen...

Ja precis, men det låter ju som en slags finlangare det också. Min poäng är att hon knappast går till gängmedlemmar.
Citera
2026-01-14, 19:05
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Anders Jakobsson har tidigare sagt att hans förhoppning varit att provsvaren ska komma i slutet av den här veckan. Nu säger han:
– Jag tror inte det blir realistiskt, utan jag tror att det kommer väl att bli någon gång kanske i slutet av veckan därpå. Jag hoppas att det går så fort som möjligt.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/aklagaren-nyberg-hade-med-sig-handvaskan-in-pa-polisstationen/

Det blir en klassisk "långbänk".

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ha ha ha....resultatet kommer alltså inte i denna veckan heller.....Ett sådant schabbel, det är skandalöst.

Detta test, är det detta som är "TROLLTESTET".....?

Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Så ska proven ligga tills de blir förstörd
Och att Katja har bluvit så ren att nytt prov blir negativt .
De kanske testar henne till hon är negativ och då säger provet är förstörd

NEJ proven hinner inte bli förstörda utan är i tryggt förvar.
JA redan berättat att det tar 1 mån tills svaren kommer.
Har själv blivit testad så vet hur länge det tar att få svar.

Proven analyseras när det är deras tur i kön och den kön är lång.
Det här är inte en prioriterad analys som går före alla andra.
Citera
2026-01-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

PS: tipset den som ljuger i en rättsstat brukar inte vara polis, du vet väl att Katja är polis?

Jag kanske misstolkar dig här, men jag utläste nog felaktigt från din kommentar att poliser inte gör fel. Dum miss av mig då jag vet att min kompis som är polis ofta själv kör för fort då han menar att de inte är ett "riktig brott", då han främst jobbar med mord och gängkriminalitet. Det finns ju grader i helvetet, men bryter man reglerna så spelar det ingen roll då vi alla är lika inför staten här i Sverige.

Om Katja är oskyldig eller ej får vi väl se, sen har detta troligen ingen påverkan för SD oavsett så jag förstår egentligen inte varför folk försöker skydda henne. Det finns ju smutsiga politiker/poliser mm inom samtliga kårer och block. Ut med patrasket bara.
Citera
2026-01-14, 19:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Man kan visst dementera om man är 100% säker på att misstanken inte har någon som helst grund.
Om din partner misstänker att du varit otrogen (och du inte har varit det) så säger du väl inte att utredningen får visa om det stämmer eller ej?
Du säger naturligtvis att du kan bedyra att du INTE varit otrogen. Och att det kan bevisas genom bla bla bla

Men då måste det ju gå att bedyra oskuld & säga att det kan bevisas genom bla bla bla.
Men i det här fallet går det ju inte att bevisa skuld/oskuld innan analyssvaren kommit.
Hon har inte heller sagt att utredningen får visa om det stämmer eller ej.
Känner inte igen mig i den beskrivningen som framställs i media, var det väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in