2026-01-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ironiskt nog så är köerna på NFC långa och mestadels på grund av insamlat material från de verksamheter som hennes förmodade kokain finansierar..

Inte för småbrott som dessa. Det är t ex viktigare att fort få fram bevis från den senaste bombattacken emot ett flerfamiljshus.
Eftersom Katja inte ens är frihetsberövad och ändå inte är på jobbet så är det inte så bråttom med analyserna.

Med kola-Katjas kontaktnät är det ändå lite märkligt att hon inte frihetsberövades i väntan på analys, kan man tycka.
Citera
2026-01-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ironiskt nog så är köerna på NFC långa och mestadels på grund av insamlat material från de verksamheter som hennes förmodade kokain finansierar..

Inte för småbrott som dessa. Det är t ex viktigare att fort få fram bevis från den senaste bombattacken emot ett flerfamiljshus.
Eftersom Katja inte ens är frihetsberövad och ändå inte är på jobbet så är det inte så bråttom med analyserna.

Jag får väl gå igenom min bil då och se att det inte finns några doftpåsar eller annat pulver. Även jag kan bli prejad.
Citera
2026-01-14, 11:49
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Alltså hade det gällt mig och att jag blivit felaktigt omskriven som rattfull och/eller kokainist så hade jag ju dementerat det å det grövsta.
Jag hade inte nöjt mig med att säga att jag inte känner igen mig.

Haha det är ju jätteroligt (läs dumt)! Nästan det roligaste i hela den här historien tycker jag

Men för sjutton man kan ju inte dementera en misstanke!
T.ex din partner misstänker att du drack dig dyngrak veckan du var gräsänklig.
Hur tänker du dementera partnerns misstanke, dementerar du det å det grövsta?
Går du all in med dunder & brak, förstärker du bara partnerns misstankar.
Nej du säger det var normalt förfarande, du känner inte igen dig i den beskrivningen.

Du måste sitta still i båten och vänta tills det bevisats ena eller andra inte bara misstänks.
Nu väntar vi på analysen av tagna prover, förbered också du så du har popcorn hemma.
Själva analysresultatet spelar inte huvudrollen, oavsett - el. + blir det svarta rubriker.
Här på FB blir tråden helt obegriplig ibland, mod. jobbar övertid, någon bannas osv. osv.
Citera
2026-01-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Just de vete sjutton om det håller pressetiskt.
Blåste negativt både vid vägkanten och på stationen, Aftonslaskens rubrik GROV RATTFYLLA.
(Oisin Cantwell: TROS HA VARIT ÖVER 1.0 PROMILLE)
Sanningen är väl väjt för något mindre vilt som åklagaren själv sagt, åklagaren sa inte råtta….
Sen framkommer att hon väjde men då körde in i en stolpe vid vägkanten.
Blåste negativt men åkte med till stationen för att helt kunna fastställa nykterhet, bil måste bärgas.
Men polisen hittade där en liten påse i en handväska, men inte vid kroppsvisitation.
Inte enligt Katja o inte enligt åklagare, denne ville bara säga har påträffats, men inte var?
Misstänks då för droginnehav och ev. drograttfylleri, då måste prov tas och skickas på analys.
(Någon sorts snabbtest gjordes som visade något, ingen vet vad/vem det togs snabbtest på)
Körkortet omhändertas på stationen, du kan inte omhänderta vid vägkant om du blåst negativt.
Vad transportstyrelsen har uppgett är att körkortet omhändertogs av polis den 28/12.
Då hon är misstänkt för brott mot trafikförordning är det omhändertaget och utredning pågår.
(Transportstyrelsen har inte uttalat ”vid en vägkant den 28/12”)

Nu vet vi ju inte ännu vad som är lögn och vad som är sanning.
Katja har en advokat hon varit klient hos i flera år, det har nästan alla höga politiker.
Sen är det väl ingen som ljugit i sina egna uttalanden av varken Katja, åklagare eller advokat.
Men hur dom tolkas, twistas och kryddas till i media, det väcker frågor om sanningshalterna.

Hade hon blåst "negativt" hade hon inte varit i den här knipan alls. Hon har åkt med till stationen eftersom hon misstänkts vara full, och eftersom blåsningen på plats inte har gett något resultat. Påsen har hittats i en liten handväska som Katja haft med sig. Hon har gjort ett snabbtest som testar för en rad olika vanliga narkotikaklassade substanser, och detta snabbtest har gett utslag för kokain.

Med detta i åtanke är det ganska lätt att se vem som ljuger i den här historian. Tips: I en rättsstat som Sverige brukar det inte vara polis och tjänstemän som gör det. Det brukar vara politruken.
Citera
2026-01-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Nu har Ba as fått livsluft igen, reportern Expressen som anställdes i ett enda syfte , att leta upp allt skit som går att finna kring SD , sant eller inte.

Om det är en luktpåse som skribenten ovan säger, så är det inte mindre än en skandal och kommer att ge SD vatten på kvarn vad det gäller bevakningen av partiet, perfekt att ha med sig inför valet.

Vem har påstått att det är en ”luktpåse”? Hittar inte vad du refererar till. Vänligen klargör är du snäll.
Citera
2026-01-14, 12:09
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Helt förbluffande att du kan tycka SD är ett dåligt parti. Exakt vad är det du tycker SD gör fel i svensk politik?

Ja nu är ju inte frågan ställd till mig och egentligen kanske den lite OT också.
Men när du är så ivrig med dina frågor så ska jag försöka hjälpa dig.

Det är nog ganska många kan jag berätta för dig som jag själv känner personligen som är väldigt missnöjda med Sverigedemokraterna som parti och då egentligen inte bara att de har en massa kriminella medlemmar utan de har i princip svikit varenda jäkla löften de gav.

Dessutom lovade de att ta tag i gängen och all skitar omkring och så springer den här kvinnan som dessutom är före detta polis och är både påtänd kör bil och har innehav i form av en påse med pulver.

Och innan dess så hörde man skandalen att det var någon sd-politiker som blottade sig för kvinnor fast det var egentligen igår tror jag.

Innan dess så var det någon SD politiker som hade massa nazistiska föremål hemma hos sig.

Och innan dess så var det väl Jimmie Åkesson själv som hade lite bristande vandel när han hade gängkriminella MC presidenter på sitt bröllop.

Men du tänker att det är skit saker förstår jag? Att SD får lov förs lite skit saker för de är nya??

Men huvudsaken är väl att du å dina vänner förmodligen I Norrland får lov att köpa billigare diesel så kan du bortse från att de högsta poliserna och SD politikerna använder kokain och sponsar gängen som förstör Sverige?

Någon som vet om det har kommit "positiva"nyheter idag för Kola-Katja?
Citera
2026-01-14, 12:14
Medlem
Om vi vanliga dödliga ska behöva gå med på pissprov på jobbet så kan för fan dom fittiga politikerna få med?!?

Ta pissprov på allihopa!
Citera
2026-01-14, 12:21
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk
Jag har god insyn i utredningen och den påse som beslagtogs hittades i en mindre ficka i handväskan. Påsen var en oöppnad 2-gramspåse med fuktabsorberande pulver, d v s sådana små påsar man ofta får med i nya väskor, skor och liknande. Påsen var märkt som sådan men de valde ändå att skicka den på analys. Enligt min källa var de redan från början mer eller mindre säkra på att den inte kommer visa sig innehålla narkotika, men valde alltså den här vägen ändå.

Jag litar fullt ut på min källa.

Spännande om du har rätt men det låter som att du månglar en egen önskebild. Vi får se.
Citera
2026-01-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Väldigt off-topic..

Men du vet hur det fungerar i en demokrati?

Om SD hade haft 51% så hade dom gjort 100% det dom lovade

Nu måste dom planera och mötas i mitten med dom andra partierna dom samarbetar med.

Men ärligt, inga av dina ''skandaler'' kan direkt mäta sig med historiens största bot på ett parti, Skandal-lotteriet som Sossarna körde..

Botkyrkan.
Jamal El-Hamas.
Mördare inom LO.
Avtal med Islamister.
Sossarnas ledare poserar med en drogkung, mördare.
Sossarnas ledare har folk som jobbar svart åt henne.
Korruption.

Om Journalisterna jagade Sossarna lika skarpt som dom jagar SD så hade vi nog sett mycket fler skandaler inom Sosseriet..

Imorgon får vi veta, enligt många här.. torsdag kommer testerna fram.
Anders Jakobsson har tidigare sagt att hans förhoppning varit att provsvaren ska komma i slutet av den här veckan. Nu säger han:
– Jag tror inte det blir realistiskt, utan jag tror att det kommer väl att bli någon gång kanske i slutet av veckan därpå. Jag hoppas att det går så fort som möjligt.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/aklagaren-nyberg-hade-med-sig-handvaskan-in-pa-polisstationen/

Det blir en klassisk "långbänk".
Citera
2026-01-14, 12:35
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Anders Jakobsson har tidigare sagt att hans förhoppning varit att provsvaren ska komma i slutet av den här veckan. Nu säger han:
– Jag tror inte det blir realistiskt, utan jag tror att det kommer väl att bli någon gång kanske i slutet av veckan därpå. Jag hoppas att det går så fort som möjligt.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/aklagaren-nyberg-hade-med-sig-handvaskan-in-pa-polisstationen/

Jag tror därför polisen gör mer än vad som berättas. Det kan vara en fråga om nationell säkerhet. Hon kan mycket väl vara utpressad av sin langare. Vet vi med säkerhet att hon inte haft husis eller är omhändertagen av tex Säpo?
Citera
2026-01-14, 12:37
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dingly
Om vi vanliga dödliga ska behöva gå med på pissprov på jobbet så kan för fan dom fittiga politikerna få med?!?

Ta pissprov på allihopa!
Ja det borde införas direkt . Dom kommer undan med allt för fan .mobilförbud i riksdagen också det gick bra utan förut .
Senast redigerad av Conny63 2026-01-14 kl. 12:41.
Citera
2026-01-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk
Jag har god insyn i utredningen och den påse som beslagtogs hittades i en mindre ficka i handväskan. Påsen var en oöppnad 2-gramspåse med fuktabsorberande pulver, d v s sådana små påsar man ofta får med i nya väskor, skor och liknande. Påsen var märkt som sådan men de valde ändå att skicka den på analys. Enligt min källa var de redan från början mer eller mindre säkra på att den inte kommer visa sig innehålla narkotika, men valde alltså den här vägen ändå.

Jag litar fullt ut på min källa.

Du får inget fuktabsorberande pulver med dina väskor eller kläder eller liknande. Du får små kulor gjorda av en fuktabsorberande gel. Du behöver inte ens öppna påsen för att känna skillnaden medan detta och den sorts pulver som kan vara narkotika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in