2026-01-14, 17:22
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det där är en mycket viktig aspekt på det hela. Detta kommer vi troligen aldrig att få reda på. Nu är hon i den situationen att hon har råd att köpa narkotika om det har rört sig om det men före det?

Oavsett om du betalar eller inte måste det ske en kontakt. Den kontakten vet garanterat vem den säljer till. Om det inte är en kompis eller från något beslag så är det givetvis någon som förr eller senare kommer utnyttja hennes prekära situation. Och gangsters på en någerlunda nivå i hierarkin är oftast MYCKET manipulativa människor. Inte otrevliga i onädan utan såna där härliga, lite missförstådda, roliga lirare. Tills de inte är det...
Citera
2026-01-14, 17:31
Medlem
Ddet är störande att vi kanske kan mistänka att hon kan vara involverad med organiserad kriminalitet
och har blivit laddtorsk på köpet
Vi får se ..
Citera
2026-01-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du missar poängen... Det är en högt uppsatt polis som sitter i Riksdagen. Som blir tagen med kola. Självklart har hennes langare en hållhake som nyttjas. Vem vet vad hon har läckt till gängen?. I förlängningen sitter hon ju i klorna på främmande statsmakt om det är så. Men sådana bevis lär vara bortslarvade. Hon borde ha omhändertagits av Säpo och fått alla devices tagna och tömda. Och en hund borde sökt igenom alla utrymmen hon har tillgång till.

Vidden av hennes möjliga brott är oöverskådlig. DET är perspektivet som polis/säpo/åklagare borde ha. Om det visar sig att hon bara partyknarkar och nån random väninna bistått henne med ful-kola är det en annan sak.

Första ledtråden borde vara kvalitén på kolan. Om det nu är kola...

Jag har svårt att tro att hon köper från gängmedlemmar överhuvudtaget. Mer troligen från "finlangare" som köper från gängen. Precis som alla andra riksdagsledamöter och andra offentligt kända svenskar som regelbundet tar kokain.
Citera
2026-01-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Oavsett om du betalar eller inte måste det ske en kontakt. Den kontakten vet garanterat vem den säljer till. Om det inte är en kompis eller från något beslag så är det givetvis någon som förr eller senare kommer utnyttja hennes prekära situation. Och gangsters på en någerlunda nivå i hierarkin är oftast MYCKET manipulativa människor. Inte otrevliga i onödan utan såna där härliga, lite missförstådda, roliga lirare. Tills de inte är det...

Jag har aldrig köpt eller sålt något illegalt men det vore givetvis en stor risk att ta som säljare om man sålde något illegalt till en okänd slumpmässig person. Du vet således inte vem som är din kund. Det kan i längden betyda en katastrof för din illegala verksamhet om du har okända kunder.
Citera
2026-01-14, 17:36
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det du säger är att människor som jobbar med analyser ska arbeta bara för att kunna göra det bekvämt för lediga människor som misstänks för ett brott.
Vi pratar om den perfekta långledigheten. En långledighet där just alkohol och droganvändande exploderar och med det exploderar även antalet prover.

Ett helt annat ärende.
Fem dagar innan Jul gjorde jag en undersökning på min hund. Ett prov som sedan analyseras av en veterinär på SKK. Normalt tar detta fem dagar att få svar på. Vardagarna mellan Jul och Nyår började klagomålen i några grupper jag är med i för att provsvaren dröjde.
En helt annan form av analys men ändå samma sak i det empatilösa tänket att de som jobbar med service ska prioritera andra före samma ledighet alla andra tar.

Kärringen i fråga kan vänta. Det finns taxi och kollektivtrafik även för riksdagsmän som antagligen har lov ett tag till.
Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt. Jag själv har arbetat dagtid, 2-skift, 3-skift och ständig natt. Det gjorde jag inte för att lediga människor skulle få det bekvämt utan för att arbetet krävde det.
Jobbar man med service så ingår det nog ibland att man just prioriterar andra än sig själv.
Det är väl själva grunden för empati.
Citera
2026-01-14, 17:39
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Framförallt var det korkat av Katja att uttala sig om händelsen. Hennes krishantering har varit katastrofal. Hon borde bara hållit käften från början. OM det nu visar sig imorrn att provresultaten är positiva framstår hon som en galen lögnerska. Jag väntar med spänning!

Hur ska ni ha det egentligen?
Den ena klagar på att hon inte dementerar all o det grövsta.
Den andra klagar på att hon sagt för lite.
Den tredje klagar på att hon inte höll käften.
Det enda hon själv uttalat är:
En vilt incident sen åkt med till polisstation & blåst negativt.
Hon känner inte igen sig i medias beskrivning.
Åklagarens uttalande:
En misstänkt rattonykterhet & innehav, blåst negativt.
En liten påse hittad i en mindre handväska.
Vill inte säga var den handväskan påträffades.
Ett multi snabbtest reagerade på något.
Blod och urinprov skickades därför på analys
Citera
2026-01-14, 17:43
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag har svårt att tro att hon köper från gängmedlemmar överhuvudtaget. Mer troligen från "finlangare" som köper från gängen. Precis som alla andra riksdagsledamöter och andra offentligt kända svenskar som regelbundet tar kokain.

Gängen vet exakt vilka kunderna är. För kändisar är det bara någon att mjölka på pengar eller ha som kul folk runt kring sig eller skryta om. Men en högt uppsatt polis/regeringstjänsteman är en annan sak.

Finlangarna som du pratar om är oxå under press...
Citera
2026-01-14, 17:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Åklagarens uttalande:

Jag kan inte tala för andra men JAG tycker att hon borde hållit käften. Att ljuga om en ”viltolycka” kommer inte vara till hennes fördel.

Men jag tycker att alla borde sitta ner i båten tills att provresultaten kommer.
Citera
2026-01-14, 17:55
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback

Självklart gör hon inte det - som gammal polis har hon såklart tillgång till "kranar" andra inte har... Hon har säkerligen flera som hon inhöstat information och kontakt med under sin polisiära karriär.

En gängmedlem har knappast något att förlora medan "finlangaren" säkerligen har det - därav befattar sig inte "fiffen" med dräggen...
Citera
2026-01-14, 18:01
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
.....
Om nu åkersson verkligen menar allvar med allt han säger om att städa upp i Sverige så skulle det ju kännas väldigt konstigt om han har kvar kvinnan i partiet efter avtjänat dom. För SD kommer ju aldrig bli tagna på allvar igen om de har kvar henne.
.....

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Inte kan hon sitta kvar i något sammanhang. Det skulle vara direkt förödande för partiet och skulle innebära att ärendet skamlöst skulle utnyttjas som ett slagträ nu under valåret. Det går bara inte...
.....

Nej, blir hon dömd så ryker hon nog från valbar plats inför valet 2026. Däremot behöver hon ju inte bli politisk vilde innan denna valperioden är över, gift att hon fogar sig i att bara rösta rätt och kanske syssla med lite mer interna saker under arbetstiden. Hon verkar ju i övrigt vara ett vettigt fruntimmer, synd att hon ryker på en sådan här sak.
Citera
2026-01-14, 18:03
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0RGml/katja-nyberg-gripen-for-rattfylla

När avgår hon?
Helst inte, men som röding önskar du
Citera
2026-01-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Åklagarens uttalande:

Det jag tyckte varit egendomligt är att det enda hon sagt var att hon blåste negativt för alkohol och inte riktigt bemöter att det är drograttfylla hon är misstänkt för.

Sen har det varit knäpptyst.
Tills hon idag då hon vill ha en offentlig försvarare och Åkesson säger att om hon blir åtalad måste hon avgå.

Vilket lämnar det öppet för att hon kommer sitta mandatperioden ut. Ingen dom kommer falla under 2026. Inte innan valet iaf.

Och även om provsvaren är positiva så kommer hon fortsätta hävda att hon är oskyldig och att hon inte känner igen att kokain-påsen låg i hennes handväska.

Hon vejade för en råtta bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in