2026-01-14, 15:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Men för sjutton man kan ju inte dementera en misstanke!
T.ex din partner misstänker att du drack dig dyngrak veckan du var gräsänklig.
Hur tänker du dementera partnerns misstanke, dementerar du det å det grövsta?
Går du all in med dunder & brak, förstärker du bara partnerns misstankar.
Nej du säger det var normalt förfarande, du känner inte igen dig i den beskrivningen.

Du måste sitta still i båten och vänta tills det bevisats ena eller andra inte bara misstänks.
Nu väntar vi på analysen av tagna prover, förbered också du så du har popcorn hemma.
Själva analysresultatet spelar inte huvudrollen, oavsett - el. + blir det svarta rubriker.
Här på FB blir tråden helt obegriplig ibland, mod. jobbar övertid, någon bannas osv. osv.

Man kan visst dementera om man är 100% säker på att misstanken inte har någon som helst grund.
Om din partner misstänker att du varit otrogen (och du inte har varit det) så säger du väl inte att utredningen får visa om det stämmer eller ej?
Du säger naturligtvis att du kan bedyra att du INTE varit otrogen. Och att det kan bevisas genom bla bla bla
Citera
2026-01-14, 15:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Lutar väl starkt åt att det var hon själv som sa att det var ett mindre djur/råtta. Hade hon väjt för ett större djur borde man definitivt se spår i snön/marken efter detta djur, se spår efter en råtta kan vara knepigare.

Påståendet att Nyberg väjt för "en råtta" (!) är ett väldigt tendentiöst uttalande av åklagaren.

Åklagaren kanske definierar "viltolycka" som en olycka, där bilföraren kört på något djur av de anmälningspliktiga viltarterna (älg, rådjur, vildsvin, björn, varg, lo, utter, järv, dovhjort eller kronhjort).

Det troliga är väl att Nyberg väjt för ett småvilt t.ex. en räv eller en grävling. Det kanske inte är en "viltolycka", som åklagaren ser det - men förmodligen kan gemene man betrakta en kollision med en räv eller en grävling som en viltolycka.
Citera
2026-01-14, 15:23
Medlem
ursprungligens avatar
Har det framkommit varför en ärbar riksdagskvinna körde bil ute på Värmdö under riksdagens juluppehåll när hon är skriven långt utanför Stockholm i annan riktning?

Vad var det förutom "rättsafari" som fick Katja att befinna sig ute på Värmdö?
Citera
2026-01-14, 15:23
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Kör man av vägen när man är hög på kokain? Att köra av vägen borde väl hänga ihop med att man dåsar till? Kokain är väl mer uppiggade om jag inte har fel?

Så har jag också fått uppfattningen att det fungerar.
Jag vet ej om hon somnat eller varit super speedad. Dock vet jag tidningen skriver hon fick sladd eller väjde och därför körde av vägen.

Sv polisens och Kajsas utsagor så väljer jag Polisens i detta fallet. Med tanke på Kajsas tidigare handel och vandel skulle jag säga jag her inte ett skit för vad hon säger för jag tror hon är en notorisk lögnerska.

Räcker med hon sade "hon kände inte igen sig i det här".
Eller,
" Det var hon som åkte till polisen för att reda upp saken efter hon kört av vägen".

Det vi vet nu med fakta är hon haft något på sig.
Hon har varit positiv på snabb test.
Hon har ertappats med en påse pulver innehållandes något pulver.
Hon blev av med körkortet IGEN enligt Transportstyrelsens.

Den i tråden som vill tro på Katja s berättelser får gärna göra det.
Jag har dock min syn på saken och Katja som person.
Men fakta talar för en sak.....
Citera
2026-01-14, 15:24
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Lutar väl starkt åt att det var hon själv som sa att det var ett mindre djur/råtta. Hade hon väjt för ett större djur borde man definitivt se spår i snön/marken efter detta djur, se spår efter en råtta kan vara knepigare.

Ja det var exakt vad jag också ville få det till plus som jag tidigare har skrivit för ett par dagar sedan i tråden att hon måste ha en ganska brutalt bra syn för att kunna se en råtta på vägen från bilens förarsäte.
Citera
2026-01-14, 15:26
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
det konstiga är ju att hon inte ens delgivits misstanke om brott. något känns jävligt konstigt här.
Gissar att det kan bero på att det eventuellt ska utredas av SU eller PAN?
https://polisen.se/om-polisen/granskning-och-utredning-av-polisen/
Citera
2026-01-14, 15:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Så har jag också fått uppfattningen att det fungerar.
Jag vet ej om hon somnat eller varit super speedad. Dock vet jag tidningen skriver hon fick sladd eller väjde och därför körde av vägen.

Sv polisens och Kajsas utsagor så väljer jag Polisens i detta fallet. Med tanke på Kajsas tidigare handel och vandel skulle jag säga jag her inte ett skit för vad hon säger för jag tror hon är en notorisk lögnerska.

Räcker med hon sade "hon kände inte igen sig i det här".
Eller,
" Det var hon som åkte till polisen för att reda upp saken efter hon kört av vägen".

Det vi vet nu med fakta är hon haft något på sig.
Hon har varit positiv på snabb test.
Hon har ertappats med en påse pulver innehållandes något pulver.
Hon blev av med körkortet IGEN enligt Transportstyrelsens.

Den i tråden som vill tro på Katja s berättelser får gärna göra det.
Jag har dock min syn på saken och Katja som person.
Men fakta talar för en sak.....

Hon kan också kört på tok för fort när hon fick sladd? Katja försöker kanske mörka att hon bröt mot gällande hastighetsgräns?

Katja har kört för fort förut och ränderna går aldrig ur.

Vad som fanns i den lilla påsen får labbet avgöra.

Finns det uppgifter på hur skadad bilen blev?

Vi djurvänner glädjer oss åt att "ickeviltet" kom undan oskadd!
Citera
2026-01-14, 15:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja det var exakt vad jag också ville få det till plus som jag tidigare har skrivit för ett par dagar sedan i tråden att hon måste ha en ganska brutalt bra syn för att kunna se en råtta på vägen från bilens förarsäte.

Det finns väl olika typer av pulver? En del får kanske brukaren att "se råttor"?

Edit: Ketamin kan väl ge hallucinationer?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-14 kl. 15:55.
Citera
2026-01-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Att polisen skulle missta en sån här påse för kokain känns inte speciellt troligt: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Silica_gel_bag_open_with_beads.jpg

Jag har pratat med min källa och fått mer information.

H*n sa att en påse mycket riktigt märkt "silica gel" hittades i vad h*n beskrev som en "pennficka" i handväskan. Påsen vägde cirka 2 gram. I påsen var det relativt finkorning granulat/pulver i den här stilen.

H*n sa att det inte är riktat mot SD som parti, men att de kände att de var tvungna att testa påsens innehåll eftersom det är "okänt" och att det är en riksdagsledamot. Min källa var inte med i beslutet, men det är så snacket går mellan kollegorna. H*n sa också att ingen av kollegorna på allvar tror att det kommer ge utslag vid analysen.
Citera
2026-01-14, 15:39
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Ingen skall såklart dömas på förhand men att som mången gör och spekulerar om att hon kan vara oskyldig är lallande idioter. Hon har det mesta emot sig - de preliminära provsvaren (blod/urin), påsen med oklart innehåll, säkerligen hennes uppförande i bilen och på polisstationen och hennes "skademinimering" i media efteråt imponerar inte...

Ni som svamlar om att det skulle vara annat innehåll i påsen än knark, är som sagt lallande idioter...
Citera
2026-01-14, 15:41
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Påståendet att Nyberg väjt för "en råtta" (!) är ett väldigt tendentiöst uttalande av åklagaren.

Åklagaren kanske definierar "viltolycka" som en olycka, där bilföraren kört på något djur av de anmälningspliktiga viltarterna (älg, rådjur, vildsvin, björn, varg, lo, utter, järv, dovhjort eller kronhjort).

Det troliga är väl att Nyberg väjt för ett småvilt t.ex. en räv eller en grävling. Det kanske inte är en "viltolycka", som åklagaren ser det - men förmodligen kan gemene man betrakta en kollision med en räv eller en grävling som en viltolycka.

Hade det varit en räv eller grävling så hade man nog relativt lätt kunna se detta på olycksplatsen. Det lär väl visa sig om det var något större djur inblandat i olyckan, är det något mindre djur såsom mus, råtta, ekorre etc. blir det svårare slå fast att något djur var inblandat. Att hon sen kolliderat med en stolpe och inte med något djur tror jag nog bidrar till att man inte ser på det som en ren viltolycka.
Citera
2026-01-14, 15:43
Medlem
otellos avatar
Det senaste jag läste var att hon nekade till anklagelserna, har det kommit ny info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in