Apropå soc-journalerna och tillgång till dom, så framkommer det i Jockes ”Sanningspod” avsnitt 154 att Jacob har soc-journalerna hemma (något han även bekräftade på sin Youtube-kanal nyligen).
Samt att Jockes hemföräldrar Annika och Tomas har journalerna med. Föräldrarna skickade kopior på dessa (oklart hur mycket av materialet) till Chrippa, och då uppges det att Jocke polisanmälde även detta, som inte ledde någonstans. Finns det någon/något som Joakim
inte polisanmäler?
Här är screenshots från Chrippas instagram där han håller i kopiorna han fått av föräldrarna:
https://postimg.cc/SjxKTzrs
https://postimg.cc/34wrfdGm
Chrippa säger även att markeringarna i marginalen på soc-journalerna (i screenshotten ovan) visar att dessa är kopior på Joakims egna papper. Joakim skickade även sina journaler till företaget som gjorde videon ”Varje sida räknas” åt honom. Och TV4-dokumentären återger en del ur journalerna med, så TV4 kan han dom också.
Summa summarum så finns det många som kan ha tillgång till papperen, och som Bodin kan ha fått ut dom från. Jag tror Joakim har varit så begeistrad att han skickat ut delar eller hela materialet till andra, typ ”Titta här vad som har gjort med stackars mig”, precis som när han ofta lägger ut material på egna medier som bevisar att han själv ljuger.
Något som detta däremot
inte täcker, är BUP-journalerna. Enda kända ursprungskällan till dom, är Joakim själv som beställer ut dessa under pågående inspelning av TV4-dokumentären hösten 2024.
Bodin återger enstaka uppgifter ur BUP-journalerna med, i SVT dokumentären. Joakim publicerar förvisso både soc och bup journaler öppet den 6 november på Youtube, alltså 1 månad innan SVT-dokumentären sänds.
Det vi inte vet exakt, är
när olika segment av dokumentären är inspelade, särskilt segmentet i avsnitt 1 där Joakim blir total-avslöjad i konfrontationen från Bodin. Det skulle kunna vara inspelat innan 6 november, och i så fall visa att Bodin inte hämtat uppgifterna från Jockes offentliggörande av journalerna.
Jag skulle inte lita ett shit på joakims egna soc-publicering, om jag vore SVT producent. Jag skulle definitivt vilja ha "the real deal", oförvanskat. Jag tror inte för ett ögonblick Bodin hade nöjt sig med Joakims egna "Varje sida räknas" video som grund.