2026-01-13, 21:19
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är Jocke själv som står bakom anmälan som gått till polisen... Inte JK som Jocke försöker påskina.

Men JK har ju bekräftat. https://www.svt.se/kultur/joakim-lundell-anmaler-svt-till-justitiekanslern

Så som jag misstänkte har nog Jocki kompletterat med en egen anmälan till JK.
Citera
2026-01-13, 21:20
Avstängd
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Läs kommentarerna och njut min vän.

https://www.facebook.com/share/p/189fDyAB6W/

Muttan hävdar att majoriteten är positiva, här är sanningen

Han ljög även om att det var JK som gjorde anmälan när det var han som gjorde det.

Någon som är förvånad att Myttoboy ljuger? Hela hans liv är uppbyggt på lögner.

Ljuvlig läsning, nu kan man somna med ett leende. Den blonderade mytomanen Jockiboi försöker febrilt rädda spillrorna av sitt ego, förgäves. Kritiken väller in, skoningslös och välförtjänt.

Det värmer själen att se hur folk genomskådar Jockiboi och visar sitt förakt. Ingen kan gömma sig bakom blonderat hår, offerkofta och ett fetto från Norrköping hur länge som helst.
Citera
2026-01-13, 21:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jockeboy blir tokig när han inte kan kontrollera narrativet, han har ett sjukligt kontrollbehov.

Dokumentären förstörde honom, han kommer jaga BGB i flera år för att han avslöjade lögnerna om hans barndom.

Det positiva nu är att han inte kommer kunna sitta och ljugböla i tv längre, alla kommer fatta att han sitter och ljuger, alla förutom fibrokärringarna förstås

Den här tråden bor i hans huvud.

Har man konstanta vredesutbrott som barn som inte ens psyk kan hjälpa med, så är det svårt att växa upp till en vuxen som kan balansera sina känslor.

Det känns helt absurt att en 40-åring sitter och gråter i TV så mycket, och dessutom ljuger så mycket. Men antar att det är en vuxens motsvarighet till att en 2-åring går bärsärk.
Citera
2026-01-13, 21:58
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Läs kommentarerna och njut min vän.

https://www.facebook.com/share/p/189fDyAB6W/

Muttan hävdar att majoriteten är positiva, här är sanningen

Han ljög även om att det var JK som gjorde anmälan när det var han som gjorde det.

Någon som är förvånad att Myttoboy ljuger? Hela hans liv är uppbyggt på lögner.
Jag har inte facebook skulle nån vänlig själ kunna slänga upp skärmdumpar på kommentarerna så jag också kan få somna med ett leende på läpparna? Tack på förhand, nu håller vi grytan med Jockisoppa kokande! Låt alla få veta, sanningen måste fram!
Citera
2026-01-13, 23:29
Medlem
Deimos01s avatar
Det är ju med 100% säkerhet ingen ifrån sjukvården som gett BGB journalerna.
Och det är 100% säkerhet att BGB inte hackat och fått tag i journalerna på det sättet.
Det betyder att Jocke måste ha gett journalerna till någon, som i sin tur delat dessa med BGB.

Det borde ju då vara denna person, och inte BGB, som bryter mot sekretess lagen.
Och denna person är ju skyddad som källa.

Troligen därför Jocke är manisk och vaken hela nätterna, eftersom han får panik av att inte veta hur BGB fick tag i journalerna.

Och BGB tar enbart upp det om Jockes barndom när han bodde hemma, och alla dessa papper påstår ju Joakim själv att han publicerat offentligt.

Jocke trasslar in sig i sitt eget nät av lögner.
Citera
2026-01-13, 23:53
Medlem
Han är som en sengångare som aldrig ger upp. Han slåss med lillfingret men han stirrar rakt fram och släpper aldrig blicken från målet. 24 timmar om dygnet
Citera
2026-01-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det är ju med 100% säkerhet ingen ifrån sjukvården som gett BGB journalerna.
Och det är 100% säkerhet att BGB inte hackat och fått tag i journalerna på det sättet.
Det betyder att Jocke måste ha gett journalerna till någon, som i sin tur delat dessa med BGB.

Det borde ju då vara denna person, och inte BGB, som bryter mot sekretess lagen.

Troligen därför Jocke är manisk och vaken hela nätterna, eftersom han får panik av att inte veta hur BGB fick tag i journalerna.

Och BGB tar enbart upp det om Jockes barndom när han bodde hemma, och alla dessa papper påstår ju Joakim själv att han publicerat offentligt.

Jocke trasslar in sig i sitt eget nät av lögner.

det är klart att journalerna högst troligen kommer från källor inom dom instanser där dom finns arkiverade. det är dock fortfarande helt ovidkommande eftersom lagen om källskydd finns. varför skulle någon random familjemedlem/vän ha alla journalhandlingar från både socialtjänst och psykiatrin?
Citera
2026-01-14, 02:10
Medlem
Det är ändå skönt att personen som hotat Jocke och hans familj har lämnat spår efter sig. Många bäckar små.
Jag gissar på 2 personer som ligger bakom det.
Den eller båda personerna har haft info innan det har kommit ut.
Bli har det ju kommit ut här på flashback i princip med omedelbar verkan.
Det är ju jättedumt att hålla på så för sanningen dvs den riktiga sanningen kommer att göra ont för den eller de.
Citera
2026-01-14, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är ändå skönt att personen som hotat Jocke och hans familj har lämnat spår efter sig. Många bäckar små.
Det är ju jättedumt att hålla på så för sanningen dvs den riktiga sanningen kommer att göra ont för den eller de.
Vore kanske bättre om du var tydlig med vilka hot du talar om, och när dessa skulle ha skett?

Som kontext, så är Jocke inte bara en av Sveriges mest kända personer, han är dessutom "på tapeten" i många ovanligt kontroversiella avseenden just nu. Kända personer i den positionen får alltid hot mot sig ifrån allmänhet, jämt, stalking, utnyttjande av journalister osv.
Jocke själv använder ju såna personligheter för att terrorisera sina offer med, så Jocke är högst medveten om att sånt finns.

Är det såna allmänna hot du talar om? Eller är det något specifikt?
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Varför sitter jocke med en miljon följare och kalendern fullproppad med diverse hittepå-gig och svarar kritiska kommentarer i dm med textväggar mitt i nätterna? Galen människa....
För att han bryr sig inte om vad andra tycker och säger om honom - enligt honom själv.
Citat:
Dokumentären förstörde honom, han kommer jaga BGB i flera år för att han avslöjade lögnerna om hans barndom.
... och samtidigt klaga på att han får ingen ro att leva i lugn med sin familj, för att han själv gör på det sättet.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-14 kl. 02:43.
Citera
2026-01-14, 05:47
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Kommer avfärda detta som ännu en lögn i mängden tills någon bevisar mig motsatsen.

Men med tanke på hur många han själv hotat så förtjänade råttpojken det förmodligen.
Citera
2026-01-14, 07:24
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01

Såvida vi inte pratar om någon som omfattas av OSL eller liknande lagar så bryter inte de mot sekretess. Det hela är dödfött. Jocke plockade ut journalerna och verkar ha spridit dom vind för våg. Jag tror till exempel inte det var en terapeut, någon inom vården eller dylikt som gett BGB journalerna. Jag tror Jocke själv gett dom till kreti och pleti som inte alls omfattas av lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av dip
det är klart att journalerna högst troligen kommer från källor inom dom instanser där dom finns arkiverade. det är dock fortfarande helt ovidkommande eftersom lagen om källskydd finns. varför skulle någon random familjemedlem/vän ha alla journalhandlingar från både socialtjänst och psykiatrin?

Jocke har själv plockat ut dom och åtminstone delvis lagt ut det. Vad säger att han inte gav sin spökskrivare dom? Eller människorna på Ninetone? Jag tror inte Joakim är speciellt smart och fattar nog inte att dokumenten inte säger det han påstår att dom säger. Han förutsätter bara att folk ska svälja det han själv påstår och gör dom inte det så försöker han gå på som en aggressiv bulldog.
Citera
2026-01-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Kommer avfärda detta som ännu en lögn i mängden tills någon bevisar mig motsatsen.

Men med tanke på hur många han själv hotat så förtjänade råttpojken det förmodligen.

Jag tror nog att det kommer att komma fram dvs exakt vad som har hänt och av vem. Det jobbas för att få fram mer än "bara" ip-adress.

Hot oavsett till vilka det gäller är ett otyg.

Förövrigt är du alltid så gullig när du svarar mig 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in