2026-01-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Så indirekt låter det som att han kan kopplas till fler brott, samt att det kan finnas fler misstänkta.
Möjligt grupper i så fall där det triggas som sagt var.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16Boye/aklagaren-om-vilma-andersson-han-berattar-i-forhor

Precis. Jag tänker att fler gärningsmän möjligtvis kan vara sådana som tagit del av bildmaterial, som förmodligen finns på kroppen, och inte vid själva dådet i sig. Förmodligen även uppmuntrat och hetsat på honom att begå detta dåd för att få fortsatt tillgång till material, som vi kunde läsa i FUPen från 2019.
Citera
2026-01-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ja hm.

Jag kan också skriva ett inlägg liknande Skogens och påstå att jag är släkt med MGM. Det är hur lätt som helst.

Jag förstår inte hur så många föll pladask igårkväll och började be om ursäkt etc.

Givetvis, det är helt okej att tro att användaren är den hen utger sig vara och hen kanske är det, vad vet jag.

Det är likaså fint att i sådana fall så som vissa i tråden känna medkänsla med andra och engagera sig, men det var bara så...onyanserat?

I andra trådar brukar det vara extremt kritiskt när någon påstår sig känna någon eller vara någon etc. Då är det "fram med bevis" etc haha.

Kanske är många så i desperat behov av en förklaring på allt de undrar över att de sväljer hull med hår?
Ja onyanserat och naivt. Vilket säkert, precis som du skrev, beror på att folk så gärna vill ha en förklaring.
Det är väl tur att det finns lite mer rationella personer i tråden som också lärt sig vad källkritik innebär som kan väga upp detta "fina" synsätt och devisen att först lita på folk tills motsatsen är bevisad, i synnerhet i en tråd som handlar om styckmord, pedofili och nekrofili.

Faktamässigt stämmer det ju helt enkelt inte angående mammans alkoholvanor. Och gällande pappans hår R ska ha tagit i bårhuet, hur vet brodern detta? Berättade R det på begravningen? Hade ens pappan hår kvar på huvudet att ta av? Han såg ju ut att ha vikande hårfäste redan för 15 år sen.

Det kanske helt enkelt är en användare som blev trött på alla våra teorier, modeller och gissningar som förklaring till varför GM blev ett monster.
Personen kanske vill slippa läsa mina gissningar om vad som hände med pappan på fiskeutflykterna, andras inlägg som misstänker mamman för samma sak, åter andra som anklagat farmodern för detsamma. Och så alla dessa användare som pratar om triggers och att enstaka dödsfall eller häxjakten och misshandeln efter fängelsetiden är orsaken att han till slut begick detta hemska brott.
Citera
2026-01-13, 10:15
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Tycker det är lite märkligt att Skogen420 påstår att mamman i familjen inte druckit under MGM:s uppväxt. Det finns ju massor av bilder och text på FB där hon sitter med vinglas i handen och själv berättar att hon ska ta ett glas vin osv. Varenda bild är ju full av alkohol. Det stämmer ju inte.

Hon har väl haft problem med medicineringen helt enkelt.

GM är vuxen och kunde ha tagit hjälp hos psykiatrin. Kanske det var det han gjorde nu. Han fattar nog att han är galen.
Man borde nog ha låst in honom på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning första gången, dvs låst in honom på dårhuset permanent. Tvivlar på att han hade kunnat manipulera sig ut efter ett så utstuderat och grovt brott.
Citera
2026-01-13, 10:16
Medlem
NagasakiMonAmours avatar
Citat:
Tycker det är lite märkligt att Skogen420 påstår att mamman i familjen inte druckit under MGM:s uppväxt. Det finns ju massor av bilder och text på FB där hon sitter med vinglas i handen och själv berättar att hon ska ta ett glas vin osv. Varenda bild är ju full av alkohol. Det stämmer ju inte.

Det är väl inte så konstigt alls? Barns lojalitet till föräldrarna är extremt djup, speciellt mot mamman. Tänk själv om hade en brorsa som blev en galen transa som styckmördar och kidnappar barn? inte fan vill man ha det på sin familjs semvete/heder. Inte alls konstigt att man efterkonstruerar barndomsminnen pga lojalitet mot föräldrarna, eller att man kanske inte alls tycker det är så värst konstigt att knäcka några öl om kvällarna, det är väl en miljö man växt upp i som är det normala. Finns väl hur många ungar som helst som har ölglada föräldrar, inte som att landet kryllar av styckmördare för det. Jag tror det är brorsan, och jag tror på som han säger. Att robin helt enkelt är satans avkomma.
Citera
2026-01-13, 10:17
Medlem
Citat:
Har någon läst denna artikel?

https://www.etc.se/inrikes/han-satt-inne-med-vilma-andersson-pratade-om-pris-pedofilers-raett-i-samhaellet
Usch!
Att de också använder sig av samma ord som i BRIS där de ersätter Barnens (rätt) till Pedofilers.. sjukt.
Citera
2026-01-13, 10:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NagasakiMonAmour
Det är väl inte så konstigt alls? Barns lojalitet till föräldrarna är extremt djup, speciellt mot mamman. Tänk själv om hade en brorsa som blev en galen transa som styckmördar och kidnappar barn? inte fan vill man ha det på sin familjs semvete/heder. Inte alls konstigt att man efterkonstruerar barndomsminnen pga lojalitet mot föräldrarna, eller att man kanske inte alls tycker det är så värst konstigt att knäcka några öl om kvällarna, det är väl en miljö man växt upp i som är det normala. Finns väl hur många ungar som helst som har ölglada föräldrar, inte som att landet kryllar av styckmördare för det. Jag tror det är brorsan, och jag tror på som han säger. Att robin helt enkelt är satans avkomma.
Det ser man på Robin-VA framtänder och ögon att de är som Pennywise
Hedern blev säkert viktigt för redan vid Robins födelse .. han skulle ha uppmärksamheten osv.
Intressant att den Skog420 pratar om "min" hela tiden rivaliteten är inte borta.
A tycks vara lite trög, kanske för medicinen-"skogen"
Citera
2026-01-13, 10:31
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NagasakiMonAmour

Att barn är lojala med sina föräldrar känner jag väl till. Men det lustiga här är ju att personen påstår att mamman inte drack något alls men kan istället säga att hon tog andra preparat och fick psykos etc.

Javisst det kan vara så att en del som växer upp med alkoholiserade föräldrar håller det långt ifrån sig. Skyddar föräldern in i det sista etc.

Det kan också vara så att den här mamman inte hade alkoholproblem utan bara drack "som alla andra" - vad vet jag, men jag vill ändå vara lite mer restriktiv med att tro på vad någon som utger sig vara någon, skriver.

Jag tror dock att oavsett föräldrars eventuella drickanden eller inte, finns förklaringen till MGM:s beteenden i helt andra saker men att många faktorer samverkar och inverkar. Inklusive ens uppväxtvillkor som kan fungera skyddande eller inte, om ett barn har psykisk sjukdom.
Citera
2026-01-13, 10:31
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Usch!
Att de också använder sig av samma ord som i BRIS där de ersätter Barnens (rätt) till Pedofilers.. sjukt.

Oj ja det tänkte jag inte ens på. Verkligen stört.
Citera
2026-01-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katten0077
I Aftonbladet idag står det mellan raderna att dom hittar fler våldsbrott på Robin, genom fynd i telefon och kommunikation.🥵 inte så oväntat kanske kan det vara någon ung tjej som är försvunnit o fortfarande inte hittats? 😩
Man blir ju helt galen och förtvivlad hur denna sjuka människa fått gå lös!!

Jag är rädd att han i egenskap av "kvinna" tagit emot/köpt djur som det tyvärr är så vanligt att folk dumpar efter ett tag av diverse anledningar. Tyvärr är det väl inte ovanligt att sexualsadister och psykopater ger sig på värnlösa djur, dessa förövare är ju både fega som kan ge sig på de som är mindre och svagare, och saknar empati och moralkompass.
Citera
2026-01-13, 10:43
Medlem
Att han pratar i förhör så lär han försöka skylla mordet på att nån annan gärningsman utfört just det.

Eller finns det en medhjälpare kanske?

Men hoppas självklart dom har tillräckligt för livstid alternativt Psykvård livet ut!
Citera
2026-01-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katten0077
I Aftonbladet idag står det mellan raderna att dom hittar fler våldsbrott på Robin, genom fynd i telefon och kommunikation.🥵 inte så oväntat kanske kan det vara någon ung tjej som är försvunnit o fortfarande inte hittats? 😩
Man blir ju helt galen och förtvivlad hur denna sjuka människa fått gå lös!!

Vilken artikel? Det enda jag lyckas uttyda utbuden jag hittat är att de rutinmässigt kollar genom telefoner, bland annat för att se om det finns kopplingar till annat.
Citera
2026-01-13, 10:44
Medlem
NagasakiMonAmours avatar
Jag vill minnas att det stod i lokalgrupper/tidningar för något år sen om att en man följde efter flickor i Bromma/Mariehäll? Men kan inte hitta något om det. Tänkte att det kanske har ett samband då Robins mamma bott i närheten på hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in