Citat:
Ursprungligen postat av
Sopphjonet
Har inte propagerat för nåt av det du beskriver.
Men man kan ju konstatera att när folk här inne sitter och skriver "fan, vilket fult barnansikte" till och med om foton där han i barndomen är ute och fiskar med sin pappa, så bär det syn för sägen att folk kan vara taskiga mot minsta lilla som man anser avviker. Jag personligen ser bara ett glatt barn som stolt visar upp fiskar för sin pappas kamera.
Ensamhet och svårighet att få vänner i barndomen kan göra att destruktiva tendenser får större utrymme för en senare i livet. Det är allt jag säger.
Ja, jag tror helt enkelt de speglar in det framtida monstret och har så mycket hat och känslor att minsta lilla anblick av honom blir för mycket.
Jag ser också som du ett barn som stolt visar upp sin fisk.
En helt random blond liten kille.
Även skolkorten ser han normal ut, inget jag skulle reagera på.
Men när det gäller de vuxna bilderna, där han börjat klä sig o sminka sig som en tjej.
Där börjar man se en del av "vansinnet".
Men det monster som syns på mugshotsen. Där finner jag inga ord. Mardrömmar rakt igenom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ericcca
Jo, jag fattar och släpper saken nu.
Jag menade ju att hqn ev var för klen för att på plats hinna tysta henne och tortera henne. Ansåg det ur hans perspektiv förmodligen för riskfyllt. Dvs, min teori, måhända slarvig, var wtt han måste ha oskadliggjort henne snabbt genom påkörning eller slsg mot huvudet.
Många seriemördare gör ju så för att i avskildhet kunna gå loss med tortyr, tex Ted Bundy.
När det så framkom att han strypt henne där, så spelade riktigt horribla scener upp sig. Just i det att hon då måste ha förstått att nu blir jag mördad.
Det är mjt känslor i en sådan här tråd, och det är naturligt.. Men jag menar inte på något sätt att "andra" skulle ha mindre empati, eller ej ha förstått händelseförloppet eller så.
I en tråd som denna får man ju utrymme wtt dela tankar om mordet, om Robin och allt
Ibland landar det fel, eller olika hos olika personer.
Jag menade ingenting annat än det ag bokstavligen skrev. Att det måste ha varit hemskt för my..
Det var alltså ingen jämförelse med hur andra tolkade saken, dvs ett pådtående att detta ör värre än nvrg annat scensrio. Läser i tråden, men det är svårt att få överblick över alla kommentarer.
Ja det är otroligt mycket olika känslor i detta groteska fall.
Och vi är många med olika tankar, teorier, som vill få vår röst hörd.
Ibland feltolkas man, då får man göra som du gjorde och förklara vad man menar.
Och fortsätter de att feltolka, ja då får man bara låta det vara