Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Jag förstår vad du menade, men jag förstår även de andra.
Jag och många fler i tråden fasade för att han tagit med henne hem levande, att hon fått utstå gud vet vad för hemska saker.
Så när vi läste att hon eventuellt blivit strypt blev det som en lättnad.
Där reagerade andra på hur vi kunde "tycka det var bra". Men återigen så får man ju väga sak mot sak.
Dö direkt eller dö efter 24h?
men..
Jag förstår vad du menar.
För det var exakt så jag tänkte i Tove fallet.
Hur hon låg där och fick möta Johannas kalla och säkerligen lustfyllda ögon medans luften försvann.
Jag hade med önskat att My fick dö på ett annat sätt än strypning. Som du säger, slå henne medvetslös och därefter mörda henne "ovetandes"
Men jag tror helt enkelt att de som kommenterade dig bara kände en så enorm lättnad (hur sjukt det än låter) att hon oavsett hur, dog på plats.
Jag tror att det var din meningsbyggnad
som gjorde att folk reagerade.
För många av oss trodde att det skulle bli way more makabert.
Och då blev själva nyheten av strypningen istället en "lättnad".
Jag vet att det inte var så du menade, att strypningen var det värsta som kunde hänt.
Men ibland när man skriver känslosamma inlägg så blir det lätt att man formulerar sig på ett sätt som tolkas på ett helt annat sätt.
Antar att du är som jag och har svårt att släppa saker och vill fortsätta förklara tills jag blir förstådd vad jag menar, men försök att släppa det nu, ignorera om de fortsätter svara på det inlägget.
Detta är ett obehagligt och sinnessjukt fall, och jag fasar för att det kommer bli än mer obehagligare sen när FUP kommer.
Många starka känslor här i tråden.
Jo, jag fattar och släpper saken nu.
Jag menade ju att hqn ev var för klen för att på plats hinna tysta henne och tortera henne. Ansåg det ur hans perspektiv förmodligen för riskfyllt. Dvs, min teori, måhända slarvig, var wtt han måste ha oskadliggjort henne snabbt genom påkörning eller slsg mot huvudet.
Många seriemördare gör ju så för att i avskildhet kunna gå loss med tortyr, tex Ted Bundy.
När det så framkom att han strypt henne där, så spelade riktigt horribla scener upp sig. Just i det att hon då måste ha förstått att nu blir jag mördad.
Det är mjt känslor i en sådan här tråd, och det är naturligt.. Men jag menar inte på något sätt att "andra" skulle ha mindre empati, eller ej ha förstått händelseförloppet eller så.
I en tråd som denna får man ju utrymme wtt dela tankar om mordet, om Robin och allt
Ibland landar det fel, eller olika hos olika personer.
Jag menade ingenting annat än det ag bokstavligen skrev. Att det måste ha varit hemskt för my..
Det var alltså ingen jämförelse med hur andra tolkade saken, dvs ett pådtående att detta ör värre än nvrg annat scensrio. Läser i tråden, men det är svårt att få överblick över alla kommentarer.