Citat:
Ursprungligen postat av
SthlmHolmes
Pedofiler är obotliga. Han har dessutom innehaft grovt material.
Och du har väl läst FUPn från kidnappningen då polisen även hittade grovt material om övergrepp osv. Där säger han ju - enbart för att kunna komma lindrigare undan - att det är bra att de hittade detta osv eftersom han vet att det är fel, och att han tack vare avslöjandet kan sluta med detta. Sen frågar polisen om ett visst märke på usb och han säger att det är väl det som de tog. Men polisen envisas och till slut säger han var den andra usb--stickan ligger gömd, bakom garderoben i hans rum.
Ja jag vet vad som står i FUP. Jag har även länkat till massa i FUP.
Jag vet också att anledningen att han berättade om det andra gömde USB minnet var för att polisen sa till honom att det är väl bättre att polisen hittar det än att hans föräldrar gör det i flytten. Efter att FL sagt så 2-3 ggr så höll han med och berättade.
Så ja, jag är insatt.
Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag svarar en annan.
Och att jag då skriver "så är svaret
kanske lättare" Jag skrev även citat tecken på "var värd en chans"
För att avsluta det med "kan man ju diskutera vad som
triggade igång det igen."
Det jag alltså för att förtydliga menar är att om han fortsatte direkt eller i närtid (vilket jag trodde i många av mina inlägg visade klart på att jag faktiskt tror) så kanske svaret är lättare. (för de som diskuterade ang snällhet)
Det visar då såklart på att vänskapligt bemötande med största sannolikhet inte hade hjälpt.
Men, har han däremot "skött" sig fram tills nu på slutet kan man ju
diskutera vad som triggade igång det igen
Min ståndpunkt är fortfarande detsamma att han är obotlig och har fortsatt allt sitt sjuka om inte i verkligeheten så i alla fall på nätet.