Citat:
Jag är absolut ingen tok-doktor men anser att empati störningar förekommer bland autister.
Då menar jag "osagda ord" / uppförande kod m.fl som om.. de saknar färgseende i "spektrumet" .. som gissningvis RA hade problem med. Exempelvis enformigt tonläge i röst, saknar inlevelse nästan datoriserad röst. Matteboken som instrument för.. något
Meen jag är ingen expert tack och lov
Robin-VA konstiga beteende med sina vänner(?) har du läst ?
Känna i skrevet beteende och lukter är viktiga. (Se FUP sedan 2019)
Väldigt udda bilder, kidnappa .. många mördare har fått diagnosen frisk. Så jag vet inte vad som behövs för att klassas som psykfall.
Vad anser du själv ?
Varför gör Robin-VA att det känns obehagligt/obekvämt med honom.
Då menar jag "osagda ord" / uppförande kod m.fl som om.. de saknar färgseende i "spektrumet" .. som gissningvis RA hade problem med. Exempelvis enformigt tonläge i röst, saknar inlevelse nästan datoriserad röst. Matteboken som instrument för.. något

Meen jag är ingen expert tack och lov

Robin-VA konstiga beteende med sina vänner(?) har du läst ?
Känna i skrevet beteende och lukter är viktiga. (Se FUP sedan 2019)
Väldigt udda bilder, kidnappa .. många mördare har fått diagnosen frisk. Så jag vet inte vad som behövs för att klassas som psykfall.
Vad anser du själv ?
Varför gör Robin-VA att det känns obehagligt/obekvämt med honom.
Många i tråden verkar tro Autism diagnos innebär att du är ett retard som besitter
IQ -2. De personer som de flesta här verkar prata om handlar snarare om personer som har LågFunktionell Autism, eller personer
Som fått diagnosen autism men som också har en annan typ av diagnos också ex utvecklingsstörning eller lågbegåvning, ex behöver gå på särskola.
Sedan finns det ex Adhd på autistiskt spektrum vilket de flesta som har adhd får diagnotiserat, och detta är ganska långt från de jag nämnde tidigare.
Blir väldigt lätt generalisera Autism som en person som inte fattar sociala koder och har extrema hobbies.
Men diagnosen är ganska komplex. Ex så räcker de att man har “Speciella intressen” som kan vara så simpelt som att
Du älskar nörda aktier eller skapar konst. Som ofta kan förknippas samband med adhd där man har hyperfixeringar som håller i ett tag.
Finns många extremt smarta personer med autism diagnos. Och ofta finns det en missuppfattning
att man ex ska vara dålig på tolka sociala koder men ofta kan man snarare se att de är tvärtom. Autistiska drag innebär man ofta
Är väldigt bra på känna igen mönster och därför blir man väldigt bra på läsa av andra och deras avsikter/tankar.
Personligen har jag själv adhd på autistiskt spektrum och jag får ofta höra jag är väldigt bra på läsa av andra och
Ett tag trodde jag att jag var “synsk” men har insett att de är förmågan att känna igen mönster ex ser jag direkt
Om ngn ljuger. Man är inte heller empatilös, snarare kan man ha “för mkt” empati och därför blir man också
Socialt utmattad. Jag tror ngn form av utvecklingsstörning är grunden för vilma/robins beteende. Och ja, han kan säker ha autism också.
Men grundproblemet är att Vilma/robin är helt retarded och lutar mest åt lågbegåvad + andra extrema drag av psykopat/nekrofil.