2026-01-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Inte för att jag ger mycket för dina ChatGPT-författade inlägg men bättre än så där kan du.

Jag bemöter diverse personangrepp som riktats mot mig enbart för att jag uttryckt mina preferenser samt ifrågasatt påståendet att män har lika stor makt att se till att det föds barn som kvinnor har. Någonting helt annat än vad Bimbodeluxe m fl ägnar sig åt. De ägnar sig åt personangrepp, något kvinnor gör när de är....

Att avfärda resonemang genom att kalla dem ”ChatGPT-skrivna” är inte ett motargument, det är ett sätt att slippa bemöta innehållet.

Jag har aldrig ifrågasatt din rätt att ha preferenser. Det jag invänder mot är när diskussionen glider från sak till att tillskriva andra att de är ”kränkta”, ”triggade” eller del av något kollektiv istället för att bemöta argumenten.

När man själv intar en överlägsen position och samtidigt anklagar andra för personangrepp blir det svårt att föra en saklig debatt. Det är där min invändning ligger, inget annat.

För transparensens skull. jag forskar inom retorik och samhällsfrågor, och är medveten om att jag ibland kan bli rätt strikt kanske till och med enkelspårig när det gäller just hur argument förs.
Citera
2026-01-11, 15:39
Medlem
Citat:
Nej men titta. Stor ironi med tanke på ovanstående inlägg.

Du kanske ska prova att inte kasta sten i glashus nästa gång så slipper du stå med byxorna nere.

Om du tolkar det som att jag blev kränkt, så stämmer det inte.

Det jag pekade på var ett skifte från saklig debatt till personfokuserade omdömen och där tappar diskussionen sitt värde för mig.

Det är en principiell gräns, inte en känslomässig reaktion.

Min kommentar var dessutom inte riktad personligen mot dig, utan mot hur diskussionen som helhet utvecklades.
Citera
2026-01-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Om du tolkar det som att jag blev kränkt, så stämmer det inte.

Det jag pekade på var ett skifte från saklig debatt till personfokuserade omdömen och där tappar diskussionen sitt värde för mig.

Det är en principiell gräns, inte en känslomässig reaktion.

Min kommentar var dessutom inte riktad personligen mot dig, utan mot hur diskussionen som helhet utvecklades.

Dvs exakt samma sak som jag gjorde då i mina repliker till Bimbodeluxe m fl.
Citera
2026-01-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Att avfärda resonemang genom att kalla dem ”ChatGPT-skrivna” är inte ett motargument, det är ett sätt att slippa bemöta innehållet.

Jag har aldrig ifrågasatt din rätt att ha preferenser. Det jag invänder mot är när diskussionen glider från sak till att tillskriva andra att de är ”kränkta”, ”triggade” eller del av något kollektiv istället för att bemöta argumenten.

När man själv intar en överlägsen position och samtidigt anklagar andra för personangrepp blir det svårt att föra en saklig debatt. Det är där min invändning ligger, inget annat.

För transparensens skull. jag forskar inom retorik och samhällsfrågor, och är medveten om att jag ibland kan bli rätt strikt kanske till och med enkelspårig när det gäller just hur argument förs.

Fast det fanns ju inga argument att bemöta, bara personpåhopp. Det var ju det som var min poäng.

Och tro mig, jag känner igen en ChatGPT-text när jag ser en. Och här bjuder du på ytterligare en sådan.
Citera
2026-01-11, 16:56
Medlem
Citat:
Försök inte. Att kalla män för "pojkar" bara för att de har preferenser, en egen vilja och inte dansar efter kvinnors pipa är inget annat än härskarteknik. Något som kränkta medelålders kvinnor frekvent ägnar sig åt. Läs en genuskurs vetja så kan du också lära dig om fenomenet.

Bimbodeluxe m fl har uppenbarligen blivit triggade av mina preferenser men det är deras problem och inte mitt. Och om det är några som förtjänar att reduceras till barn så är det väl i så fall dem som inte kan ta att en man har preferenser utan att gå till personangrepp. Faktum är att det blir ett jävla liv varje gång en man uttrycker sina preferenser, medan om en kvinna uttrycker sina så får den man som har minsta synpunkt höra att han är en osäker incel som ska sätta sig ner och hålla tyst. Ett kollektivt öronbedövande hån från hela kvinnligheten bemöts han av. Precis som den man som har fräckheten att uttrycka sina egna preferenser gör, alltså.

Du får försöka bryta dig fri från den feministiska hjärntvätten så kanske även du en dag blir klarsynt nog för att kunna se hyckleriet.

Härskartekniker och skambeläggande fungerar inte på mig. Det finns inget som heter "pojke i en vuxen mans kropp". Det är något som kvinnor/feminister har hittat på just för att skambelägga män som inte rättar in sig i ledet och dansar efter kvinnors pipa. Och som sagt, inte helt ovanligt att man ser det från den typen av kvinnor den här tråden handlar om, dvs bittra och kränkta 30+ kärringar.

Jag tror ärligt talat inte att Bimbodeluxe etc bryr sig om vilken pipa du dansar efter... en anonym skribent som de förmodligen aldrig kommer ha kontakt med IRL. De blir heller inte kränkta av vad du, en anonym skribent skriver när de själva också är anonyma.

Det är förr så som jag skrivit. Ett krasst konstaterande. Precis som om man skulle läsa en 38 årig kvinnas många inlägg, där det ena var naivare än det andra (typ "jag vill bara vara tillsammans med 20-29 åriga män. Alla över 30 är fuuuuula", "en man är bara en plånbok, inget annat!", "mäns rättigheter är något man ska kämpa mot! Är man för mäns rättigheter, så är man hjärntvättad!"). Kanske skulle va lättare att kalla denna 38 åriga kvinna för flicka, än för kvinna. Ett krasst konstaterande. Helt enkelt. Över hennes naiva och enkelspåriga sätt att se på andra människor och på livet i stort.

Och som sagt var, inget illa menat mot dig Joe88! Men vill mer nyansera och förklara att det finns sätt folk uttrycker sig på, som ter sig naiva. Och då ser man dem mer som pojkar och flickor.

Och det låter faktiskt lite naivt att kategoriskt dissa 30+ kvinnor, när man själv ligger nära 40 i ålder. När det finns så många vackra, heta, spännande, snälla, omtänksamma, bra etc kvinnor på 30+.

Bara för att namndroppa några kända kvinnor som var/är 30+. Och var/är otroligt heta som 30+, även som 40+.

- Marilyn Monroe. Vacker intill sin död vid 36 års ålder.
- Shakira som 30+, även riktigt fin nu som kring 50.
- Helena Af Sand*berg, riktigt riktigt fin som både 30+ och 40+. Och även fin nu som 50+.
- Tuva Novo*tny, riktigt fin som 30+ och även fin nu som 40+.
- Nicole Kidman var riktigt het som 30+. Eyes Wide Shut spelade hon in som 32 åring, Birth som 35 åring osv.
- Marie Serne*Holt, riktigt fin som 39+ och även fin nu som 40+.
- Katherine Heigl, riktigt riktigt fin som 30+ och även fin som 40+.
Etc. Etc. Etc. Etc.

Och nu har vi bara diskuterat utseende och utstrålning. Om liknande (okända) heta och fina damer också har en personlighet som är väldigt tilldragande, bra värderingar. Vill föda dina barn, fina och bra ägg osv. Och ömsesidig genuin kärlek ser ut att kunna uppstå. Så skulle du dissa henne pga att hon är 30+... Och endast kategoriskt söka efter enkom 20-29 åringar. Det blir lite naivt och lite "pojke "-varning över det hela... Du kan ju dessutom råka missa dina drömmars kvinna i en het 31 åring!

Men klart, du gör ju som du vill! Dina preferenser, ditt liv! Men det är litegrann naivt när du själv är närmre 40. Thars it!
Citera
2026-01-11, 17:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Och tro mig, jag känner igen en ChatGPT-text när jag ser en. Och här bjuder du på ytterligare en sådan.

Finns inget i de texterna som ser ut som AI. Du får nog förklara dig.
Citera
2026-01-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag tror ärligt talat inte att Bimbodeluxe etc bryr sig om vilken pipa du dansar efter... en anonym skribent som de förmodligen aldrig kommer ha kontakt med IRL. De blir heller inte kränkta av vad du, en anonym skribent skriver när de själva också är anonyma.

Hon tillhör ju med stor sannolikhet gruppen 30+ kvinnor. Spelar ingen roll om jag eller hon är anonym. Hon blir ju uppenbarligen kränkt över att det finns någon som inte attraheras av personer i den grupp hon tillhör. Därav hennes agerande.

Det finns ingen logik i ditt påstående här. Bimbodeluxes agerande talar för sig självt.

Citat:
Det är förr så som jag skrivit. Ett krasst konstaterande. Precis som om man skulle läsa en 38 årig kvinnas många inlägg, där det ena var naivare än det andra (typ "jag vill bara vara tillsammans med 20-29 åriga män. Alla över 30 är fuuuuula", "en man är bara en plånbok, inget annat!", "mäns rättigheter är något man ska kämpa mot! Är man för mäns rättigheter, så är man hjärntvättad!"). Kanske skulle va lättare att kalla denna 38 åriga kvinna för flicka, än för kvinna. Ett krasst konstaterande. Helt enkelt. Över hennes naiva och enkelspåriga sätt att se på andra människor och på livet i stort.

Jag noterar att du måste förvränga mina ord ganska rejält för att kunna göra din poäng. Och därmed kan vi diskvalificera den.

Jag skulle också vilja påstå att t ex du har ett betydligt mer naivt och enkelspårigt sätt att se på människor än vad jag har. För dig är det allra mesta skrivet i sten. T ex att kvinnor i 20-årsåldern inte vill ha män över 35. Det är för dig en absolut sanning. För att nämna ett exempel.

Det ligger inte heller i kvinnors natur att vilja ha yngre män. Tvärtom vill kvinnor oftast ha män som är äldre än de själva är. Medan det ligger i mäns natur att vilja ha yngre kvinnor. Då blir det löjligt att kalla män för "pojkar" pga det. Att kvinnor föredrar äldre framför yngre män gör dem inte till bättre och mognare människor än män. Båda könen följer sin natur, och den ena preferensen är inte bättre eller mognare än den andra.

Detta är bara typiskt kvinnlig skamteknik för att hålla män på mattan. Kvinnor följer sina naturliga, medfödda preferenser i precis lika hög grad som män gör så om nu män är "småpojkar" för att vilja ha yngre kvinnor så är i så fall kvinnor "småflickor" när de vill ha män som är äldre, större, starkare, längre, rikare, bättre, mer framgångsrika och har högre social status än de själva har.

Men av någon outgrundlig anledning ser vi aldrig något skambeläggande när kvinnor följer sina medfödda preferenser. Och som jag sa förut, om en man uttrycker minsta lilla synpunkt över en kvinnlig preferens så skriker hela den kvinnliga befolkningen i falsett av ilska.

Citat:
Och som sagt var, inget illa menat mot dig Joe88! Men vill mer nyansera och förklara att det finns sätt folk uttrycker sig på, som ter sig naiva. Och då ser man dem mer som pojkar och flickor.

Och det låter faktiskt lite naivt att kategoriskt dissa 30+ kvinnor, när man själv ligger nära 40 i ålder. När det finns så många vackra, heta, spännande, snälla, omtänksamma, bra etc kvinnor på 30+.

Bara för att namndroppa några kända kvinnor som var/är 30+. Och var/är otroligt heta som 30+, även som 40+.

- Marilyn Monroe. Vacker intill sin död vid 36 års ålder.
- Shakira som 30+, även riktigt fin nu som kring 50.
- Helena Af Sand*berg, riktigt riktigt fin som både 30+ och 40+. Och även fin nu som 50+.
- Tuva Novo*tny, riktigt fin som 30+ och även fin nu som 40+.
- Nicole Kidman var riktigt het som 30+. Eyes Wide Shut spelade hon in som 32 åring, Birth som 35 åring osv.
- Marie Serne*Holt, riktigt fin som 39+ och även fin nu som 40+.
- Katherine Heigl, riktigt riktigt fin som 30+ och även fin som 40+.
Etc. Etc. Etc. Etc.

Och nu har vi bara diskuterat utseende och utstrålning. Om liknande (okända) heta och fina damer också har en personlighet som är väldigt tilldragande, bra värderingar. Vill föda dina barn, fina och bra ägg osv. Och ömsesidig genuin kärlek ser ut att kunna uppstå. Så skulle du dissa henne pga att hon är 30+... Och endast kategoriskt söka efter enkom 20-29 åringar. Det blir lite naivt och lite "pojke "-varning över det hela... Du kan ju dessutom råka missa dina drömmars kvinna i en het 31 åring!

Men klart, du gör ju som du vill! Dina preferenser, ditt liv! Men det är litegrann naivt när du själv är närmre 40. Thars it!

Haha, du exemplifierar alltså med en rad kändisar och filmstjärnor? Tror du verkligen dessa på något sätt är representativa för 30+ kvinnor i allmänhet?

Newsflash: De allra flesta kvinnor har inte tillgång till diverse skönhets- och föryngringsoperationer som kostar mångmiljonbelopp och ser således inte ut som de kändisar och filmstjärnor du nämner.

Jag såg förresten Tuva Novotny i nån film för ett tag sen. Hon är verkligen ett typexempel på en kvinna som tappat all sin attraktionskraft efter 30-35. För 20-25 år sedan var hon min absoluta favorit, utseendemässigt. Nu ser hon ut som vilken trist medelålders kvinna som helst. Men så har ju inte hon spenderat miljoner på operationer som de flesta övriga på din lista. Då blir det så, tyvärr.
Citera
2026-01-11, 19:29
Medlem
Citat:
Du skriver ju att man en kan komma att lämna sin fru/mamman till sina barn för en yngre kvinna.
Som sagt:

Barn behöver både mamma och pappa. Inte att pappa drar med en yngre kvinna och skaffar "ny familj" enkom för att mamma är äldre. Vad blir det för psykiskt trauma för barnen? Och vad är det för manlig förebild?

Är det detta vissa 20 åriga kvinnor tror kan hända, så förstår jag att dessa kvinnor är singlar vid 30+! De väljer hellre singelliv än att ha en man och få barn och att mannen kommer lämna henne och barnen för en yngre kvinna...

Ska kvinnor välja relation och barnafödande med alla de risker det innebär för kvinnans liv, kropp, hälsa. Så behöver hon känna sig trygg. Trygg att maken inte lämnar henne och barnen tex. Varför ska hon annars gå med på en sådan deal? Bara vara avelssto tills han träffar ett yngre avelssto? Som en slit och släng-produk...

Klart att kvinnor då kommer skippa relation. Och blir singlar vid 30+.Utan att det är något fel på dem.
Jo men jag lade till att om kvinnan inte hittat någon partner före
35- 42 årsåldern är nog felet hos henne osv.
Sådana kvinnor vill man givetvis inte avla barn på, även om hon är yngre.

Barnen får väl de gamla vanliga trauman, likadana som de får när modern lämnar fadern, vilket är det klart vanligaste i Sverige.

Ett "avelsto" är just vad kvinnor är om man ska uttrycka sig rakt på sak
det är deras livsuppgift.
Deras kroppar är gjorda för barnafödande, så ingen större risk med det.
Kvinnor som aldrig fött barn får andra sjukdomar, födslar skyddar mot vissa sjukdomar till och med.
De drabbas oftare av olika cancrar i livmoder, äggstockar och bröst tex.
Citera
2026-01-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja du brukar ju tacka för dig när argumenten tryter.

Men ser fram emot din snara återkomst med mer katter och lejon och fler artificiella livmödrar när du blir sugen igen!
Jag har ett jobb att sköta samtidigt. Sitter även jour ibland.
Så därför måste jag bland snabbt lämna trådarna.
Men alla har inte arbeten, för dessa kan det då vara svårt att sätta sig in och förstå, det är tydligt det...
Nä, katter är jag trött på. Är mer intresserad av bäver nu, bäverjakt.
Senast redigerad av Cuttherope 2026-01-11 kl. 19:49.
Citera
2026-01-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Jo men jag lade till att om kvinnan inte hittat någon partner före
35- 42 årsåldern är nog felet hos henne osv.
Sådana kvinnor vill man givetvis inte avla barn på, även om hon är yngre.

Barnen får väl de gamla vanliga trauman, likadana som de får när modern lämnar fadern, vilket är det klart vanligaste i Sverige.

Ett "avelsto" är just vad kvinnor är om man ska uttrycka sig rakt på sak
det är deras livsuppgift.
Deras kroppar är gjorda för barnafödande, så ingen större risk med det.
Kvinnor som aldrig fött barn får andra sjukdomar, födslar skyddar mot vissa sjukdomar till och med.
De drabbas oftare av olika cancrar i livmoder, äggstockar och bröst tex.

Nej, varför då? Jag har manliga polare som hittade sina fruar när de (både mina polare och deras fruar) var närmre 50. Är det fel på dem för det? Nope. Fruarna har vuxna barn. Mina polare har prioriterat annat i livet. Visst. De har haft några seriösa särborelationer, men inte giftermål etc. Vissa, både män och kvinnor prioriterar ibland annat i livet än parförhållande. Träffar en 40+ man tex en 36 årig kvinna, allt klickar. Varför ska han då inte satsa? Hänga upp sig på att hon inte hittat någon tidigare... löjligt! Gravid kan hon med stor sannolikhet också bli. Har hon nedfrysta ägg, så kan man använda dessa för ett småsyskon senare.

Om ett par separerar för att de bara bråkar hela tiden. Så kan separationen vara bättre för barnen än att höra ilskna bråk mellan föräldrarna.

Men om paret trivs ihop. Och så plötsligt när frugan är "för gammal" enligt maken, så byter han ut henne mot en yngre och skaffar nya barn. Då kommer hans äldre barn inte må så bra. Det förstår du säkert? Om din pappa gjorde så när du var barn. Lämnade dig och din mor för en yngre kvinna och skaffade barn med henne. Det hade varit ett trauma, garanterat.

Om kvinnor är rädda för sådant scenario, så är det inte konstigt om de avstår parförhållande och barn.

Om kvinnans enda uppgift är att föda barn. Så är faktiskt mannens enda uppgift att stanna med sin fru och sina barn, inte överge dem. Och se till att vara en så pass bra make, så att inte frugan vill lämna honom. Barn behöver som sagt både mamma och pappa.

Men om du känner att du som man har andra saker du också vill göra i livet och som känns viktiga för dig, förutom att vara pappa och make. Så får du nog erkänna för dig själv att så är det även för kvinnor. Kvinnor har också andra saker de vill göra i livet och som känns viktigt för dem, förutom att vara mamma och hustru. Det är förmodligen därav det finns en och annan singelkvinna på 30+.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-01-11 kl. 23:01.
Citera
2026-01-12, 04:51
Medlem
Citat:
Nej, varför då? Jag har manliga polare som hittade sina fruar när de (både mina polare och deras fruar) var närmre 50. Är det fel på dem för det? Nope. Fruarna har vuxna barn. Mina polare har prioriterat annat i livet. Visst. De har haft några seriösa särborelationer, men inte giftermål etc. Vissa, både män och kvinnor prioriterar ibland annat i livet än parförhållande. Träffar en 40+ man tex en 36 årig kvinna, allt klickar. Varför ska han då inte satsa? Hänga upp sig på att hon inte hittat någon tidigare... löjligt! Gravid kan hon med stor sannolikhet också bli. Har hon nedfrysta ägg, så kan man använda dessa för ett småsyskon senare.

Om ett par separerar för att de bara bråkar hela tiden. Så kan separationen vara bättre för barnen än att höra ilskna bråk mellan föräldrarna.

Men om paret trivs ihop. Och så plötsligt när frugan är "för gammal" enligt maken, så byter han ut henne mot en yngre och skaffar nya barn. Då kommer hans äldre barn inte må så bra. Det förstår du säkert? Om din pappa gjorde så när du var barn. Lämnade dig och din mor för en yngre kvinna och skaffade barn med henne. Det hade varit ett trauma, garanterat.

Om kvinnor är rädda för sådant scenario, så är det inte konstigt om de avstår parförhållande och barn.

Om kvinnans enda uppgift är att föda barn. Så är faktiskt mannens enda uppgift att stanna med sin fru och sina barn, inte överge dem. Och se till att vara en så pass bra make, så att inte frugan vill lämna honom. Barn behöver som sagt både mamma och pappa.

Men om du känner att du som man har andra saker du också vill göra i livet och som känns viktiga för dig, förutom att vara pappa och make. Så får du nog erkänna för dig själv att så är det även för kvinnor. Kvinnor har också andra saker de vill göra i livet och som känns viktigt för dem, förutom att vara mamma och hustru. Det är förmodligen därav det finns en och annan singelkvinna på 30+.
Vad dina kompisar gjort representerar naturligtvis inte hela svenska folket, och blir som du själv utrycker det löjligt.

Utan att känna dina manliga kompisar är möjligheten att de är lika konstiga som de äldre singelkvinnorna de träffat.

Vilka normala personer tvingas vänta så länge i livet, medelåldern, innan de hittar sitt livs partner?

Nää, 50åriga damer ska definitivt inte föda barn, blir massa avarter, sjukdomar och kromosomfel då.
Barnalstrande och födslar görs bäst och naturligt av unga friska, normala kvinnor.

Min poäng var naturligtvis att barnen inte bara får trauma för att pappan gör slut och försvinner, samma sak händer när modern, som bestämt sig för att leva singelliv gör samma sak, dvs lämnar sitt förhållande.
Eller menar du att barnets trauma blir mindre om kvinnan lämnar, vilket, som jag sa, är vanligast i Sverige.
Kvinnorna vill tydligen vara fria, fortsätta med sina tonårsaktiga singelliv i all oändlighet.

Männen de har barn med ska då ställa upp ekonomiskt, "för barnets skull" så kvinnan ska ha ekonomi med sina singelliv.

Jo kvinnans livsuppgift är att vara en livmoder till männen.
Mannens uppgift är att avla så många barn han kan, detta för att sprida sina gener maximalt.
Detta görs då bäst genom unga fertila kvinnor, inte 50åriga tanter.
Blir ännu bättre resultat om mannen kan sprida generna genom flera förhållanden, under så lång tid av sitt liv som möjligt, högtcupp i åldern.
Mannens uppgift är också att skydda sitt barn och kvinnan.
Detta för att avkomman ska ha möjlighet att överleva och i sin tur föra hans gener vidare.

Så, unga singelkvinnor=onormalt, singelmän=ett normalt nedärvt beteende, detta för att maximera sina avkommor och därigenom spridningen av sina gener.
Citera
2026-01-12, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
1. Vad dina kompisar gjort representerar naturligtvis inte hela svenska folket, och blir som du själv utrycker det löjligt.

Utan att känna dina manliga kompisar är möjligheten att de är lika konstiga som de äldre singelkvinnorna de träffat.

Vilka normala personer tvingas vänta så länge i livet, medelåldern, innan de hittar sitt livs partner?

2. Nää, 50åriga damer ska definitivt inte föda barn, blir massa avarter, sjukdomar och kromosomfel då.
Barnalstrande och födslar görs bäst och naturligt av unga friska, normala kvinnor.

3. Min poäng var naturligtvis att barnen inte bara får trauma för att pappan gör slut och försvinner, samma sak händer när modern, som bestämt sig för att leva singelliv gör samma sak, dvs lämnar sitt förhållande.
Eller menar du att barnets trauma blir mindre om kvinnan lämnar, vilket, som jag sa, är vanligast i Sverige.
Kvinnorna vill tydligen vara fria, fortsätta med sina tonårsaktiga singelliv i all oändlighet.

Männen de har barn med ska då ställa upp ekonomiskt, "för barnets skull" så kvinnan ska ha ekonomi med sina singelliv.

4. Jo kvinnans livsuppgift är att vara en livmoder till männen.
Mannens uppgift är att avla så många barn han kan, detta för att sprida sina gener maximalt.
Detta görs då bäst genom unga fertila kvinnor, inte 50åriga tanter.
Blir ännu bättre resultat om mannen kan sprida generna genom flera förhållanden, under så lång tid av sitt liv som möjligt, högtcupp i åldern.
Mannens uppgift är också att skydda sitt barn och kvinnan.
Detta för att avkomman ska ha möjlighet att överleva och i sin tur föra hans gener vidare.

5. Så, unga singelkvinnor=onormalt, singelmän=ett normalt nedärvt beteende, detta för att maximera sina avkommor och därigenom spridningen av sina gener.

Du läste inte mitt inlägg så noga, märker jag. Dessutom haltar dina resonemang oerhört rent logiskt.

1. Mina manliga vänner gifte sig med varsin jämnårig kvinna (som har barn sedan tidigare äktenskap, vuxna barn) men skaffade inte barn med sina 45-50 åriga fruar. Att mina vänner gifte sig sent i livet, beror på att de prioriterade annat som yngre.

2. Tråden handlar inte om 50 åriga kvinnor som föder barn. Tråden handlar om 30+ kvinnir som är singlar. Flertalet 30+ kvinnor är fertila och har fina ägg och kan mycket väl föda barn.

3. Vad jag skrev är att om paret bråkar och det är kalla kriget hemma, så kan barn må bättre av separation mellan föräldrarna.

Men om det är en så löjlig anledning som att "mamma är äldre", som utlöser separation, så kommer det vara mer chockartat för barnen.

Förstår du skillnaden?

4. Vill mannen att avkomman ska få ett optimalt bra liv, så behöver han vara en närvarande pappa tills yngsta barnet är kring 18 år. Inte överge familjen för att skaffa en ny innan dess. Visst "bonusfamiljer" kan fungera, men är inte att föredra. Dessutom ökar risken för muterade spermier och därmed autism, bipolaritet, schizofreni etc om mannen är över 40. Han bör hålla sig till sin första kvinna, således. Inte springa runt med olika kvinnor efter 40. Bättre han stannar hos sin första och ser till att deras barn överlever och får bra liv.

5. Vilket ologiskt resonemang... menar du då att kvinnor ska vara i lesbiska förhållanden och att män ska springa runt som singlar och befrukta lesbiska par?

Du inser väl att det hela haltar?

Folk har valmöjligheter. Kvinnor kan välja singelliv till de är både 20+, 30+ osv. Precis som män. Och män kan välja det också. Och folk, båda könen, kan välja parförhållande. Allt detta är "normalt". För båda könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in