Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Försök inte. Att kalla män för "pojkar" bara för att de har preferenser, en egen vilja och inte dansar efter kvinnors pipa är inget annat än härskarteknik. Något som kränkta medelålders kvinnor frekvent ägnar sig åt. Läs en genuskurs vetja så kan du också lära dig om fenomenet.
Bimbodeluxe m fl har uppenbarligen blivit triggade av mina preferenser men det är deras problem och inte mitt. Och om det är några som förtjänar att reduceras till barn så är det väl i så fall dem som inte kan ta att en man har preferenser utan att gå till personangrepp. Faktum är att det blir ett jävla liv varje gång en man uttrycker sina preferenser, medan om en kvinna uttrycker sina så får den man som har minsta synpunkt höra att han är en osäker incel som ska sätta sig ner och hålla tyst. Ett kollektivt öronbedövande hån från hela kvinnligheten bemöts han av. Precis som den man som har fräckheten att uttrycka sina egna preferenser gör, alltså.
Du får försöka bryta dig fri från den feministiska hjärntvätten så kanske även du en dag blir klarsynt nog för att kunna se hyckleriet.
Härskartekniker och skambeläggande fungerar inte på mig. Det finns inget som heter "pojke i en vuxen mans kropp". Det är något som kvinnor/feminister har hittat på just för att skambelägga män som inte rättar in sig i ledet och dansar efter kvinnors pipa. Och som sagt, inte helt ovanligt att man ser det från den typen av kvinnor den här tråden handlar om, dvs bittra och kränkta 30+ kärringar.
Jag tror ärligt talat inte att Bimbodeluxe etc bryr sig om vilken pipa du dansar efter... en anonym skribent som de förmodligen aldrig kommer ha kontakt med IRL. De blir heller inte kränkta av vad du, en anonym skribent skriver när de själva också är anonyma.
Det är förr så som jag skrivit. Ett krasst konstaterande. Precis som om man skulle läsa en 38 årig kvinnas många inlägg, där det ena var naivare än det andra (typ "jag vill bara vara tillsammans med 20-29 åriga män. Alla över 30 är fuuuuula", "en man är bara en plånbok, inget annat!", "mäns rättigheter är något man ska kämpa mot! Är man för mäns rättigheter, så är man hjärntvättad!"). Kanske skulle va lättare att kalla denna 38 åriga kvinna för flicka, än för kvinna. Ett krasst konstaterande. Helt enkelt. Över hennes naiva och enkelspåriga sätt att se på andra människor och på livet i stort.
Och som sagt var, inget illa menat mot dig Joe88! Men vill mer nyansera och förklara att det finns sätt folk uttrycker sig på, som ter sig naiva. Och då ser man dem mer som pojkar och flickor.
Och det låter faktiskt lite naivt att kategoriskt dissa 30+ kvinnor, när man själv ligger nära 40 i ålder. När det finns så många vackra, heta, spännande, snälla, omtänksamma, bra etc kvinnor på 30+.
Bara för att namndroppa några kända kvinnor som var/är 30+. Och var/är otroligt heta som 30+, även som 40+.
- Marilyn Monroe. Vacker intill sin död vid 36 års ålder.
- Shakira som 30+, även riktigt fin nu som kring 50.
- Helena Af Sand*berg, riktigt riktigt fin som både 30+ och 40+. Och även fin nu som 50+.
- Tuva Novo*tny, riktigt fin som 30+ och även fin nu som 40+.
- Nicole Kidman var riktigt het som 30+. Eyes Wide Shut spelade hon in som 32 åring, Birth som 35 åring osv.
- Marie Serne*Holt, riktigt fin som 39+ och även fin nu som 40+.
- Katherine Heigl, riktigt riktigt fin som 30+ och även fin som 40+.
Etc. Etc. Etc. Etc.
Och nu har vi bara diskuterat
utseende och utstrålning. Om liknande (okända) heta och fina damer också har en personlighet som är väldigt tilldragande, bra värderingar. Vill föda dina barn, fina och bra ägg osv. Och ömsesidig genuin kärlek ser ut att kunna uppstå. Så skulle du dissa henne pga att hon är 30+... Och endast kategoriskt söka efter enkom 20-29 åringar. Det blir lite naivt och lite "pojke "-varning över det hela... Du kan ju dessutom råka missa dina drömmars kvinna i en het 31 åring!
Men klart, du gör ju som du vill! Dina preferenser, ditt liv! Men det är litegrann naivt när du själv är närmre 40. Thars it!