Citat:
Var uppger han detta "från början"?
Hur förklarar "GM-rollen" det oupphörliga klocktittandet hela vägen från Skandias entré via annonspelare och återstående meter fram till mordplatsen som lämnas som förklaring till att inget av det som sker i omgivningen noteras?
Mina invändningar handlar, som sagt, inte om att GM-SE är för dålig.
Utan om helt andra saker. En är att personen GM-SE inte hänger ihop. Allt från övermänsklig superkalkyl till att av fåfänga överdriva sina påhittade insatser så att de blir helt omöjliga.
Och angående spegling så begriper jag så klart konceptet. Men jag ser ingen spegling, jag ser en konstruktion. Det är vidare ej rimligen tänkbart att en Stig skulle sitta och pyssla med detta och som det ser ut tänka att då kommer utpekanden avfärdas. Och när ingen pekat ut honom fler veckor efter mordet så driver han stort uppslagen kampanj i media om hur nära han befann sig. Vad sysslar gärningsmannen med?
Hur förklarar "GM-rollen" det oupphörliga klocktittandet hela vägen från Skandias entré via annonspelare och återstående meter fram till mordplatsen som lämnas som förklaring till att inget av det som sker i omgivningen noteras?
Mina invändningar handlar, som sagt, inte om att GM-SE är för dålig.
Utan om helt andra saker. En är att personen GM-SE inte hänger ihop. Allt från övermänsklig superkalkyl till att av fåfänga överdriva sina påhittade insatser så att de blir helt omöjliga.
Och angående spegling så begriper jag så klart konceptet. Men jag ser ingen spegling, jag ser en konstruktion. Det är vidare ej rimligen tänkbart att en Stig skulle sitta och pyssla med detta och som det ser ut tänka att då kommer utpekanden avfärdas. Och när ingen pekat ut honom fler veckor efter mordet så driver han stort uppslagen kampanj i media om hur nära han befann sig. Vad sysslar gärningsmannen med?
Nu ska jag prata lite klarspråk utan att lägga för mkt vikt i om Engström är superlogisk eller att han är beräknade som vi kan analysera i sönder 40år senare..
Jag tror att han vaknar den 1 mars och är inte säker på ett jävla skit ...
Han vet att väktarna har sett honom komma och gå iklädd signalement som stressar röven av honom, han vet också att utstämplingstiden binder honom både till brottsplatsen och tidsmässigt
Han vet troligen att några vittnen sett honom lite varstans på Sveavägen och troligen kanske av LJ och kanske även någon snubbe vid Bohemia kring Luntmakargatan
Då kan jag se en logik i hans berättelse om förväxling och för att sen lägga sig hyffsad nära GM fotspår så han kan lite taffligt säga att : Ja ni kanske såg mig men jag var där och ni förväxlade nog mig !
Det går alltså inte att analysera allt i minsta detalj då även Engström själv är lite tafflig i sin berättelse och ändrar den lite eftersom...