2026-01-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renotjosken
Han är riktigt störd och det syns. Det yttre är helt bisarrt, avvikande och creepy, inte bara på bilderna från häktningen som alla är överens om är skräckinjagande.

Man skulle, för övrigt, vilja va rättspsykiater och totalt dissikera hjärnan på detta retard.
Har försökt förstå hans personlighet och varför han beskrivs som (och är) glättig, omogen och flamsig.
NPF är utesluten, så det verkar handla om omognad bara. Personlighetsdrag.
Förstår inte andra, inte berörd eller förstående om hur andra känner eller tar skada, märklig affekt i en allvarlig situation.
Skyller på samhället.

Inte psykos, inte autism (som folk verkar tro).

Jag tänkte på fetalt alkoholsyndrom, där barn föds med alkoholskador ,då båda föräldrar ju missbrukade alkohol. Kanske även (mamman) under förlossningen.

Fetslt alkoholsydtom (Fas) ger ett speciellt utseende som delvis kam växa bort när barnet når vuxen ålder.

Det kännetecknas av tunn överläpp mm, avvikande drag i mellanansiktet,koncentrationssvårigheter, etc.

Nu trot jah inte någon blir styckmördare pga FAS men det kan ju adda till allt och till säreget utseende..
Citera
2026-01-11, 11:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Herregud vilka frågor Nej, givetvis menar jag inte att du vill någonting. Varför tror du det? Jag tänker att vi alla tycker detta är hemskt.
Jag svarade på en mängd inlägg, dör folk undrade varför jag skrev siom jag skrev. Allt jag ville uttrycka var att jag fick en bild oå näthinnan när jag läste att hon blivit strypt. Jag skyddade mig på ngt sätt med att tror att han antingen slog henne medvetslös eller körde över henne, SEN körde över henne eller tvärtom. På ngt sätt föreställer jag mig att det kan ha gått snabbare för hennes del om a) hon blivit slagen i huvudet och b) hon blivit påkörd

Och att hon inte hunnit uppleva skräcken i att känna att nu kommer jag dö, han dödar mig.. om man blir medvetslös så kan msn ju inte tänka eller känna då mkt.

Fattar inte vad du tycker är så "märkligt" med det jag skriver..Jag säger inte att hon INTE kunnat möta hans blick på ngt annat sätt. Jag gav utttyckvför en känsla inför uppgiften att han strypt henne.

Det är helt sjukt att folk tolkar in så mkt i det. Hur fan kan det vara "märkligt" att uttrycka förskräckelse över att hon blivit strypt? Får jag inte göra det? Flashback är så märkligt så jsg undrar varförvjag ändå stannar kvar här. När något trasgiskt hänt vill msn ju dela känslor och tankar. Jag blur typ attackerad över attvuttrycka att det är hemskt det som framkommer...Så stört.
Jag förstår vad du menade, men jag förstår även de andra.

Jag och många fler i tråden fasade för att han tagit med henne hem levande, att hon fått utstå gud vet vad för hemska saker.
Så när vi läste att hon eventuellt blivit strypt blev det som en lättnad.
Där reagerade andra på hur vi kunde "tycka det var bra". Men återigen så får man ju väga sak mot sak.
Dö direkt eller dö efter 24h?

men..
Jag förstår vad du menar.

För det var exakt så jag tänkte i Tove fallet.
Hur hon låg där och fick möta Johannas kalla och säkerligen lustfyllda ögon medans luften försvann.

Jag hade med önskat att My fick dö på ett annat sätt än strypning. Som du säger, slå henne medvetslös och därefter mörda henne "ovetandes"

Men jag tror helt enkelt att de som kommenterade dig bara kände en så enorm lättnad (hur sjukt det än låter) att hon oavsett hur, dog på plats.

Jag tror att det var din meningsbyggnad

Citat:
"Just när man inte trodde det kunde kännas mer makabert. Framgår att svinet STRYPT My."
som gjorde att folk reagerade.

För många av oss trodde att det skulle bli way more makabert.
Och då blev själva nyheten av strypningen istället en "lättnad".

Jag vet att det inte var så du menade, att strypningen var det värsta som kunde hänt.

Men ibland när man skriver känslosamma inlägg så blir det lätt att man formulerar sig på ett sätt som tolkas på ett helt annat sätt.

Antar att du är som jag och har svårt att släppa saker och vill fortsätta förklara tills jag blir förstådd vad jag menar, men försök att släppa det nu, ignorera om de fortsätter svara på det inlägget.

Detta är ett obehagligt och sinnessjukt fall, och jag fasar för att det kommer bli än mer obehagligare sen när FUP kommer.
Många starka känslor här i tråden.
Citera
2026-01-11, 11:49
Medlem
steffehjerth på Instagram. Men inte mycket inlägg där.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har sökt info om pappan på sociala kanaler utan att hitta honom. På mammans facebook fanns väl lite ”på gränsen” material, men inget alarmerande. Utan att egentligen ha en aning så faller ändå tankarna på att pappan kan vara en del av Robins alla problem.
Citera
2026-01-11, 11:52
Medlem
Renotjoskens avatar
Citat:
Jag tänkte på fetalt alkoholsyndrom, där barn föds med alkoholskador ,då båda föräldrar ju missbrukade alkohol. Kanske även (mamman) under förlossningen.

Fetslt alkoholsydtom (Fas) ger ett speciellt utseende som delvis kam växa bort när barnet når vuxen ålder.

Det kännetecknas av tunn överläpp mm, avvikande drag i mellanansiktet,koncentrationssvårigheter, etc.

Nu trot jah inte någon blir styckmördare pga FAS men det kan ju adda till allt och till säreget utseende..

Intressant teori!
Citera
2026-01-11, 12:00
Medlem
Citat:

Svårt att veta varför han ser så jäkla udda ut som vuxen. Om det är en synvilla pga vikt som gör skallen gigangisk eller håravfallet? Men FAS kännetecknas av litet huvud. Ser ut som att Stefan Löfven har FAS däremot.

Nu har han dock inte FAS, då de flesta foster som matas med alkohol blir uppenbart korkade
Senast redigerad av Florman 2026-01-11 kl. 12:03.
Citera
2026-01-11, 12:15
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Att Bodycontact-profilen är Vilmas är INTE bekräftat för fem öre. Den skapades mest troligt under tiden han satt inne, och kan isåfall inte vara hans.

Bodycontact-profilen är en trådsanning än så länge. YTTERST lite talar för att den är hans.
Om han satt inne eller inte har vi kommit fram till att vi inte vet (bilden las ut 21/3-21)
Troligen var han redan ute då.

Jag har lagt bodycontact bilden och fiskebild bredvid varandra.

Jag tänkte vi kunde kanske se likheter mellan dessa bilder?

Bodycontact bilden har ett födelsemärke på sidan snett nedanför naveln. Fiskebilden från när han var liten har ett födelsemärke med (vid skuggan) bara att den är högre än naveln.

Hur mycket flyttas födelsemärken etc när man växer?
Sett till höftbenen ser de ut att sitta ungefär med samma avstånd.

Bodybilden har fler födelsemärken än fiskebilden, men födelsemärken kan samtidigt komma över tid.

https://imgur.com/a/v2UBPjY
Citera
2026-01-11, 12:24
Medlem
Frescas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Spöklik upptäckt:

Ni som har abonnemang på My Heritage kan kolla här:

https://www.myheritage.se/research/collection-2/slaktplatser-pa-myheritage?itemId=OYYV7AOM4XEEPBKZKRBOLHCQKH22WOQ& action=showRecord&recordTitle=Berz%C3%A9n+Web+Site

Fadern, eller den påstådda fadern enligt tråden, har skapat en släktsida på MyHeritage.

Berzén Web Site
Beskrivning Berzén Web Site Family
Skapad 20 november 2023
Senast uppdaterad 22 nov 2023

Han dog dock 23 november 2023 (enligt tråden)

Det blev inget släktträd men det finns en bild.
Är det han?

Kan någon lägga upp denna bild?
Citera
2026-01-11, 12:26
Medlem
SloppySecondss avatar
Mercede ledsen att säga det men att titta på födelsemärken känns lite udda..
Samt leta på bc:sidan efter någon som kan vara R men inte bestämt ?

Fisklukter osv den var intressant
Finns ju kvinns som inte luktar så mycket beroendes på hygien.. eller vad vet jag.
Citera
2026-01-11, 12:27
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Om han satt inne eller inte har vi kommit fram till att vi inte vet (bilden las ut 21/3-21)
Troligen var han redan ute då.

Jag har lagt bodycontact bilden och fiskebild bredvid varandra.

Jag tänkte vi kunde kanske se likheter mellan dessa bilder?

Bodycontact bilden har ett födelsemärke på sidan snett nedanför naveln. Fiskebilden från när han var liten har ett födelsemärke med (vid skuggan) bara att den är högre än naveln.

Hur mycket flyttas födelsemärken etc när man växer?
Sett till höftbenen ser de ut att sitta ungefär med samma avstånd.

Bodybilden har fler födelsemärken än fiskebilden, men födelsemärken kan samtidigt komma över tid.

https://imgur.com/a/v2UBPjY

Tittar man på naveldjupet så skulle jag säga att det där inte är samma person.
Naveln blir oftast djupare med åren, inte tvärtom.
Citera
2026-01-11, 12:32
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Här är lite mer bilder som jag hittade på Robin/Vilma. Bilderna är tagna av Pappa Stefan mellan 2013-2014

Bilder från appen fishbrain. Pappans konto, med användarnamnet Gäddan65. Verkar som att det bara går att öppna från appen.

https://fishbrain.com/anglers/gäddan65

https://imgur.com/a/YwR7xL7
På dessa bilder ser man tydligt begynnelsen på hur hans tänder ser ut idag.

Tänderna på var sida är strax bakom, och tänderna efter det är tillbaka "i rad"

Där borde de dragit ut en bakre tand på var sida uppe och nere och gett honom tandställning.

Istället har de bara låtit det vara och de 2 tänder som är lite bakom blir mer bakåt.

Framtänderna från när han var ung var stora även då.
När man får sina riktiga framtänder brukar de vara stora fram tills resten av mjölktänderna ramlat ut och nya kommer. Men här verkar det som att de fortsatt är stora.

Hade han fått tandställning hade det sett bra mycket bättre ut dock.

Men detta visar i alla fall att han inte fått tänderna utslagna som vissa trodde och att han inte hade "förskjutet tandkött" som jag gissade på.

Jag har satt bilder på tänderna som liten vs stor

https://imgur.com/a/Rm7W3NL
Citera
2026-01-11, 12:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Tittar man på naveldjupet så skulle jag säga att det där inte är samma person.
Naveln blir oftast djupare med åren, inte tvärtom.
Tänkte med på naveln.
Citera
2026-01-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
På dessa bilder ser man tydligt begynnelsen på hur hans tänder ser ut idag.

Tänderna på var sida är strax bakom, och tänderna efter det är tillbaka "i rad"

Där borde de dragit ut en bakre tand på var sida uppe och nere och gett honom tandställning.

Istället har de bara låtit det vara och de 2 tänder som är lite bakom blir mer bakåt.

Framtänderna från när han var ung var stora även då.
När man får sina riktiga framtänder brukar de vara stora fram tills resten av mjölktänderna ramlat ut och nya kommer. Men här verkar det som att de fortsatt är stora.

Hade han fått tandställning hade det sett bra mycket bättre ut dock.

Men detta visar i alla fall att han inte fått tänderna utslagna som vissa trodde och att han inte hade "förskjutet tandkött" som jag gissade på.

Jag har satt bilder på tänderna som liten vs stor

https://imgur.com/a/Rm7W3NL

Där ser han ut som en tjej när han var yngre! Född i en killkropp men känt som tjej sen liten säkert! Och inte kunnat acceptera detta i yngre åren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in