2026-01-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Nja vettefan. En frisk person hämnas inte på barn eller random kvinnor utan de som gjort livet surt för en. Jag tror bara varenda normal ledning i skallen har brunnit på honom eller aldrig fanns från start. Man börjar inte kolla på barnporr under gymnasiet om man är normal, vare sig ens liv är skit eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av EcoR1
Jo, jag tycker framför allt bristen på diagnoser är märklig, om man säger så. Rastlöshet, specialintressen, sociala svårigheter....

Jag t.o.m funderat på om det är möjligt att undkomma en NPF-diagnos genom att svara ja/nej på rätt frågor. Ska bli väldigt intressant att se om den RPU han ska genomgå kommer att tillföra något nytt än det som fastslogs vid kidnappningsfallet 2019.

Skulle han visa sig ha NPF nu som vuxen så är ju inte det något han "utvecklat", utan något som han haft sen barndomen och som psykiatrin missat.

Klart Vilma kan vara feldiagnoticerad. Dock tycker jag inte det där med att dra upp brallorna till anus stämmer med NPF/autism, de brukar vara känsliga för obehagliga intryck och att ha byxorna så där mellan skinkorna är knappast skönt
Citera
2026-01-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja enligt kontaktannonsen sökte han ju allra helst killar, men MTF gick med bra ( male to female)

Vem vet, kanske en liten plan i hans sjuka hjärna, att om han skulle bli tagen så "ser" han ju redan ut som en tjej och har ett tjejnamn. Han kanske helt enkelt inte vill till kvinnofängelse som folk spekulerat i.

Sjuk tanke: Han kanske planerat att komma tillbaka till Tishko, (satt på samma anstalt, troligtvis under Robins sista tid men vet inte exakt datum för Robins frigivning).
Men nu i form som Vilma.

Att Bodycontact-profilen är Vilmas är INTE bekräftat för fem öre. Den skapades mest troligt under tiden han satt inne, och kan isåfall inte vara hans.

Bodycontact-profilen är en trådsanning än så länge. YTTERST lite talar för att den är hans.
Citera
2026-01-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, men det besvarar inte min fråga.

Tror som någon tidigare varit inne på att han är så störd
att det inte går att följa en logik.

Det är fullt av frågetecken.

Varför sa han t.ex. i förhör 2019 att han var oskuld.
Varför hålla inne med det mesta
men spotta ur sig att man är oskuld?

Tror man får fokusera på de viktigaste frågorna, de som fäller honom nu.
Citera
2026-01-05, 13:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Snyggt sammanfattat.

Tänkte klargöra lite kring Bil historiken:

2019:
Enligt FUP (förhör med cirkle k ägare samt kollega): Ägde en vit volvo v70 (gammal polisbil)
Förhör med Robin/Vilma: Bytt (troligtvisd denna) bil till mörkblå SAAB.
Okänt regnummer

2019:
Robin/Vilma äger Blå saab som han bytt till sig (ägarbyte 2019-06-07). Denna saab som han utför kidnappningsförsöket på ekerö.
2020 görs ägarbyte till farmorn.
Skortat oktober 2021
Regg-nummer: XCY787

2021
25/8 Köper Robin/Vilma en vit saab. Regnummer FGD010

2022
I maj orsakar han en trafikolycka med vita SAABen.
https://imgur.com/a/iAXo1qV

Juni 2022 äger Robin/Vilma en röd SAAB 9-5. Okänt reg-nummer.
Bild streetview utanför farmorn juni 2022:
https://imgur.com/a/FpAPQsK

2023
2 september läggs den röda saaben upp för försäljning.
https://www.facebook.com/marketplace/item/246272457844496/

Bilderna är för övrigt tagna vid samma adress som Robin/Vilma misstänkt ha bott under styckmordet.

27 augusti köper Robin/Vilma en grå saab. Regnummer: GOA375.
Bild tagen av kollega december/januari 2024:
https://imgur.com/a/XPoX3oo

2024
Gråa SAABen till försäljning 4 juni 2024.
https://www.facebook.com/marketplace/item/448763997757063/

Intressant är att ägarbytet verkar ske till en person med skyddade personuppgifter.

Augusti 2024 äger Robin en svart volvo V70. reg-rummer okänt.
Bild från streetview utanför tärnstigen 2 (troligt boende vid mord tillfället):
https://imgur.com/a/A3OzjWf

2025
Robin äger fortfarande volvo V70n
Bild upplagd av Robin i paintball grupp (borttaget nu, men vill minnas att den postades 2025)
https://imgur.com/a/mhtONa9

Troligt är att han fortfarande äger bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Grevens sammanfattling kring bilarna stämmer inte riktigt, jag har gjort en ny sammafattning, kolla mina tidigare inlägg.

vita saaben han krashade är skrotad.
röda saaben hade han från sommaren 2022-sep 2023
gråa saaben hade han sep 2023- juni 2024
svart volvo har han haft åtminstånde från augusti 2024. troligt att han fortfarande äger bilen.
Tack, stämde in lite mer på tidslinjen jag tänkte mig.

Du kan ändra/lägga till i första punkten att det är klargjort i FUP med förhör av bilsäljare att det är polisbilen som han byter mot mörkblåa Saaben som används vid kidnappningsförsöket.

Tack för datumet när bytet gjordes. Det hittade jag inte så långt jag kommit i FUP hittills.
Det hände alltså 7/6 2019.
18 dagar innan kidnappningsförsöket.

Jag är övertygad om att det går att hitta bevis till andra händelser i de andra bilarna.

Någon som har ork och sinne kanske kan luska lite i försvinnanden i närtid till att bilar sålts.
Citera
2026-01-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can

Friska människor söker mönster och logik vid sådana här händelser, men som du skriver saknas ju logik i en sjuk hjärna, så mycket Vilma utfört saknar logik
Citera
2026-01-05, 13:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Att Bodycontact-profilen är Vilmas är INTE bekräftat för fem öre. Den skapades mest troligt under tiden han satt inne, och kan isåfall inte vara hans.

Bodycontact-profilen är en trådsanning än så länge. YTTERST lite talar för att den är hans.
Bilden är från 30 Mars 2021. Då hade han nyligen blivit utsläppt.

Så inte helt omöjligt.
I kommande FUP kanske man kan hitta svar om det är han eller inte.
Citera
2026-01-05, 13:49
Moderator
OYs avatar
Citat:

Även en störd människa agerer efter någon slags logik.

Att förstöra bevis innan man tar livet av sig är inte logiskt, det är meningslöst.

Vore han psykotisk är det en annan sak men det finns ingenting som tyder på att han är det.

Det där med oskuld kan ha sina förklaringar, jag är inte inläst på det, men som jag ser det kan det just nu inte förklara varför han skulle ha som mål att förstöra bevis i samband med att han försöker ta livet av sig med en osäker metod.

Jag förstår inte hur du ens kan tänka dig att det skulle kunna handla om medveten bevisförstöring i samband med att orsaka en frontalkrock.

Att han är störd står i princip helt klart utom rimligt tvivel anser jag, antagligen psykopat, man behöver inte veckla in sig i långsökta Hollywoodmanus för att förklara varför han har gjort det han gjort.
Citera
2026-01-05, 13:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Friska människor söker mönster och logik vid sådana här händelser, men som du skriver saknas ju logik i en sjuk hjärna, så mycket Vilma utfört saknar logik

Jasså, kan du ge några konkreta exempel på något ologiskt han gjort, alltså sådant som inte kan förklaras?
Citera
2026-01-05, 14:00
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Hahah! Ta vad han säger med en stor nypa salt. Vissa saker kan vara sanna, andra inte.

Fråga dig ist: varför säger han det? Vad blir fördelarna för honom?
Citera
2026-01-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jasså, kan du ge några konkreta exempel på något ologiskt han gjort, alltså sådant som inte kan förklaras?

Orsaken till hela händelsen? Förklaring av hans personlighet.
Citera
2026-01-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Finns nån bild från BC här i tråden där han har trosor och bh på sig ser vältränad ut.

Ja, han ser rätt fit ut men naveln stör helhetsbilden. Naveln, som är det fysiska spåret av modern, kan den tolkas som en metafor för hans relation till henne?
Citera
2026-01-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kan GM,s böjelse för vaginors stank avfärdas som genetisk?
Vilma besatt av dofter?
- Vilma åkte ofta till Åhléns för att dofta på parfymer. Det hade väl även hittats filer där han hade döpt filerna till olika lukter.
- I FUP från 2019 framgick att Vilma hade många sökord som förknippas med vaginors lukter. Han hade även namngett filer/mappar med namn som t.ex: vaginors stank, stinkande små hål/luktar unket/Stinkande små snippor/pullukt/pullan stinker/Stinker unket osv.
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Det här får mig att undra om han som barn har blivit sexuellt utnyttjad av någon kvinna i sin närhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in