Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 08:44
Medlem
Det finns bild på mamma och pappa tillsammans. Carina har manliga drag och är en riktig rugguggla som ingen frisk man vill ligga med men det är inte en man. Har ni inte sett sådana kvinnor? Det är något fel med hormonerna i släkten. Mamma är grov som en man men sonen späd som en flicka.
Citat:
Ursprungligen postat av Intenuigen999
Det misstänker jag med. Man ser ju klart och tydligt att Carina är en man.
Citera
2025-12-31, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Tror ni han erkänt mordet för sin advokat? Eller sitter han där och ljuger och förväntar sig advokaten köpa att han ”bara” styckat en kropp och den magiskt levererades till honom avliden? Undrar om hans advokat köper hans skit…

Advokater frågar aldrig sin klient rakt ut om de är skyldiga eller inte, utan de frågar vilken inställning de har till anklagelserna och om de vill erkänna eller förneka brott. Om en misstänkt rakt ut säger till en advokat att de är skyldiga men vill förneka så sätts advokaten i en situation där de inte kan företräda klienten mer och undviker därför sånna direkta diskussioner.
Citera
2025-12-31, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Så tror jag också att det har gått till!

Bara spekulationer. Men jag tvivlar på att offret var så lättlurad. Vilma ser inte ut som en kvinna, utan en transvestit. Läskig dessutom. Jag tror knappast att My själv valde att åka med.
Citera
2025-12-31, 08:50
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Hur tycker du att det fungerar i Iran eller Kina?

Läs hela förfarandet innan du svarar nästa gång.
Jag hänvisade till det stora experimentet ”USA” och deras straffskala.
Endast anekdoter från ditt liv och din filosofi duger inte som hänvisning, dödstraffet fungerar inte som avskräckande eller som en förebyggande åtgärd för mord eller andra grova våldsbrått.
Ställ motsatt frågan till dig själv? Hur funkar det att krama buset som i Sverige och tycka mer synd om GM än om BO och hans anhöriga.

Nej just det - inte alls efter ideologiskt tänkande är dödfött.
Citera
2025-12-31, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Om han har dödat henne på platsen hon försvann bör det inte räknas som kidnappning,då måste väl offret vara i liv om jag inte är helt ute och cyklar.
Men om han haft ihjäl henne på plats så kan det förklara varför buntbanden fanns på brottsplatsen för det finns ingen mening att bunta en död person? Eller har han haft ett flertal med sig.

Antigen har han blivit avbruten eller så har han bara varit helt likgiltig och obrydd att lämna bevis efter sig och stor sannolikhet att åka fast?

En gissning är att My haft hög musik i hörlurarna och därför inte hört att någon är bakom eller om transan gått förbi sen när de passerat varandra har han attackerat bakifrån kanske.

Han stannade bilen och överföll henne, tror jag. Tappade buntband vid överfallet då offret gjorde motstånd. Han var helt fokuserad på att få henne med i bilen, äcklet. Hon kämpade säkert emot.
Citera
2025-12-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Kanske. Ingen rök utan eld. Frikänd är inte det samma som oskyldig.

Gå till den tråden och diskutera det, nu pratar vi dödsstraff och dess fördelar/nackdelar.
Citera
2025-12-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Ställ motsatt frågan till dig själv? Hur funkar det att krama buset som i Sverige och tycka mer synd om GM än om BO och hans anhöriga.

Nej just det - inte alls efter ideologiskt tänkande är dödfött.

Svara på frågan.
Citera
2025-12-31, 08:55
Medlem
Citat:
Dödsstraffet är komplext och det finns många olika infallsvinklar.
En liten sidnotis är ju så klart oskyldighetvinkeln.

Ekonomiskt så hade det varit bättre att avrätta människor som Robin-Hampus och Madsen, de är obotbara, men få direkt och omedelbart.
I USA får du ju leva länge och ha möjlighet att överklaga i 20 år innan avrättning, det är ju inte så ekonomiskt eller underhållande för de anhöriga.

Vi kan all säkerhet säga att Kaj Linna borde ha dömts till döden för det våldsamma brottet/mordet och skulle ha i så fall avrättats oskyldigt…

Kaj Linna var inte oskyldig.
Men hade tur som blev friad.
Citera
2025-12-31, 08:56
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Svara på frågan.
Varför skulle jag in i ditt narrativ? Jag har noll intresse av det.

Dödsstraffet för brottslingar är vad Anticimex och Round up är för skadedjur och ogräs.
Citera
2025-12-31, 08:56
Medlem
Citat:
Gå till den tråden och diskutera det, nu pratar vi dödsstraff och dess fördelar/nackdelar.

Du tog upp det som ett exempel och argument för vad du vill diskutera. Klart man får bemöta det. Detta är för övrigt en tråd om ett mord, diskutera du dödsstraff i en tråd som handlar om det istället.
Citera
2025-12-31, 08:57
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Dödsstraff är farligt, då har en gärningsman inget att förlora på att skjuta sig fri.
Citera
2025-12-31, 09:00
Medlem
versalers avatar
Blir intressant att läsa förundersökningen och förhoppningsvis få svar på polisens agerande.
Varför man väntade så länge innan han greps.
Det är en sjuk människa och har han inte dödat henne direkt kan han kanske ha haft henne i liv tills han kom hem från jobbet.
Vetskapen om att han har en kvinna hemma som han ska döda efter jobbet.

Har han dödat henne innan kan han ju ha utfört styckningen efter jobbet.
Och hade polisen gått in hade just det sistnämnda inte behövt ske?
Många frågetecken kring varför de har väntat tills han är påväg att gräva ner kroppsdelar.
För om de haft någon misstanke om att hon fortfarande var i liv borde väl ha gått in i bostaden när han var på jobbet?

”– I samband med vi grep den huvudmisstänkta så blev det också klart för oss att kvinnan var avliden, sa polisens kommenderingschef Max Åkerwall på söndagen.”

Hur ska man tolka det uttalandet egentligen?
Om de inte visste att hon var död innan har man bara avvaktat istället för att ingripa.

Jag hoppas FUP gör en klokare och den bör ju inte ta så lång tid eftersom det finns en hel del bevisning och mer lär komma fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in