2026-01-11, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grafikverket
Herregud, läs sammanfattningen.

Bo och familjen verkade ha en bra relation de reste senast till Bali enligt pappans Instagram :/ otroligt hjärtskärande att se nu i efterhand
Citera
2026-01-11, 04:01
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Skulden över att My gick hem själv mitt i natten kanske kommer…även om hon säkert gjort de tidigare och därför kunde dom inte tro nåt sånt här skulle hända…

Ofattbart och svårt att ta in såklart

Vila i frid My 💔

Vi kollade på hus förr i Rönninge och fick alltid känslan av att det var ett tryggt område. Självfallet kan detta hända var som helst. Men jag hade också kunnat gått själv där i hennes ålder, och inte velat väcka mina föräldrar vid den tidpunkten. Föräldrarna ska absolut inte känna skuld för det.

Robin-Wilma påminner oss om vilka galningar som finns där ute...Fler lär vara försiktiga efter detta.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-01-11 kl. 04:12.
Citera
2026-01-11, 08:53
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Det personen kanske menar är inte att hon nödvändigtvis planerade att gå hem ensam från början. Hon kan ha varit ute med sin syster eller vänner, och tanken kan ha varit att de skulle ta sig hem tillsammans. I sista stund kan planen ha ändrats – till exempel för att hon var trött – och då åkte hon hem själv? FUP kommer ge oss svaren..

Hade hon följt med någon i sällskap, eller åkt senare tillsammans med någon annan, hade situationen kanske aldrig uppstått. Tyvärr blev det inte så den här gången.
Jo, kvinnor/tjejer får nu tänka om, risken att bli mördad och styckad måste tas med i kalkylen
Det här monstret hade snart tagit chansen på någon annan iofs, var bara en tidsfråga men risken är en på miljarden (eller mer) att drabbas, ingen tröst men såna här vettvillingar är väldigt få i ett litet land som Sverige, det måste man komma ihåg
Citera
2026-01-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Men om mamman hade alkoholproblem redan innan Robin föddes, då borde väl barnmorskan rapporterat det till socialtjänsten?

Jo, jag gissar att alkolproblemen kom senare
Citera
2026-01-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Jo, kvinnor/tjejer får nu tänka om, risken att bli mördad och styckad måste tas med i kalkylen
Det här monstret hade snart tagit chansen på någon annan iofs, var bara en tidsfråga men risken är en på miljarden (eller mer) att drabbas, ingen tröst men såna här vettvillingar är väldigt få i ett litet land som Sverige, det måste man komma ihåg

Hade inte detta hänt.så hade han kanske kidnappat ett barn...men fruktansvärt för det som hände my ..
Citera
2026-01-11, 10:29
Medlem
Renotjoskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Och hur gammal är han eg? Extremt tunnhårig för sin ålder. Ser så extremt sjuk ut både inre och yttre aspekt

Han är riktigt störd och det syns. Det yttre är helt bisarrt, avvikande och creepy, inte bara på bilderna från häktningen som alla är överens om är skräckinjagande.

Man skulle, för övrigt, vilja va rättspsykiater och totalt dissikera hjärnan på detta retard.
Har försökt förstå hans personlighet och varför han beskrivs som (och är) glättig, omogen och flamsig.
NPF är utesluten, så det verkar handla om omognad bara. Personlighetsdrag.
Förstår inte andra, inte berörd eller förstående om hur andra känner eller tar skada, märklig affekt i en allvarlig situation.
Skyller på samhället.

Inte psykos, inte autism (som folk verkar tro).
Citera
2026-01-11, 10:44
Medlem
EcoR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med dig, och den senaste artikeln i Expressen, gör att jag tänker att han känt sig ensam på något sätt. Kanske velat ha kontakt med sina släktingar för att ha någon att fira jul med?

"I december 2025 hörde han av sig igen, men hon skrev i ett sms att hon inte ville ha kontakt.

Enligt vad hon har hört träffade han andra släktingar en vecka före jul. Han ska då inte ha sett dem på fyra år.

– Han uppträdde då fullständigt normalt. En vecka före detta dåd, säger släktingen.
"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-dagar-fore-mordet-i-ronninge-slaktingens-oro/

Expressen för några dagar sedan:

"Hen kom i kontakt med Vilma för ett tag sedan.

– Då fick jag känslan av att det här är en vriden person som man inte vill vara i samma rum som. De som jag själv har kontakt med i släkten ville helt enkelt inte ha någonting med honom att göra.
"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-slakting--det-ar-en-vriden-person-/

Jag tänker att är man 26 år, då kan man absolut ha behov av stöd från sina föräldrar på olika sätt. Man är visserligen vuxen, men man kan behöva både känslomässigt och praktiskt stöd, även om det naturligtvis går att klara sig utan detta om man inte råkar ut för något särskilt.

Robin har beskrivits som annorlunda och förvirrad av flera. Jag tänker att han verkligen hade behövt mer stöd än de flesta.

I brist på detta stöd och möjligen det avvisande han mött av släkten, kan varit utlösande faktorer för brottet.

Vill poängtera att det naturligtvis inte är släktingrnas fel att brottet har hänt. Man kan förstå att man kanske inte vill ha kontakt med honom efter det de fått ta del av.

Farmodern verkar dock ha tagit emot obin efter straffet. Om man sett det lilla barnet växa upp, lärt sig älska det, då kan det vara en annan sak. Svårt.

Jag har tänkt i samma banor. Han verkar ha stått farmodern nära och nu när hon är avliden verkar han inte ha många närstående att umgås med (pappan avliden, modern dement, brodern ute ur bilden..)
Jag har funderat på om julen på något vis blev en utlösande faktor för det han gjorde. Under högtiderna är ju en stor del av befolkningen omgivna av familj och vänner och för de som redan är ensamma kan ensamheten vara extra påtaglig. Han är ju i princip en paria efter vad han gjorde 2019 och han kanske kände av det mer under juletider efter att farmodern avled förra året.

Under kidnappningsförsöket 2019 har han skyllt på att han ”mådde dåligt” och att detta var anledningen till vad han gjorde. Jag undrar om samma sak har hänt nu, han mådde dåligt under julen och kände sig utstött, och då valde han att ta ut ilskan och frustrationen på ”samhället”.

Han verkar i allmänhet drivas av ett behov av makt och sadism då hans intresse är centrerat kring de som är försvarslösa (övergrepp på djur/barn/avlidna). Det känns inte osannolikt att han försökt ”ta tillbaka kontrollen” när han mått psykiskt dåligt genom att ge sig på nån som är fysiskt underlägsen, en ensam kvinna på väg hem i mörkret.
Citera
2026-01-11, 10:56
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Exakt detta tänkte jag först innan någon i tråden skrev om fiskeutflykterna mellan fadern och R. Men det kan absolut varit en kvinna ändå. Tydligen vanligare än man tror med kvinnliga pedofiler.

Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Just klor lukt verkar han besatt av också? Känns som det är för uppenbart om det skulle varit något trauma med just badhus bara, men iofs tycker väl alla att klor luktar ganska gott? Men då borde han kanske ha något med bensinlukt också haha

Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Klorlukt luktar väl inte gott OCH påminner om badhus och badhus är äckliga.
Men kom på att om han var pedant, som någon skrivit, lär han ha städat undan ganska bra efter styckningen så där fanns kanske ändå inte så mycket som pekade i den riktningen när polisen gick in i huset/stugan.

Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Här är lite mer bilder som jag hittade på Robin/Vilma. Bilderna är tagna av Pappa Stefan mellan 2013-2014

Bilder från appen fishbrain. Pappans konto, med användarnamnet Gäddan65. Verkar som att det bara går att öppna från appen.

https://fishbrain.com/anglers/gäddan65

https://imgur.com/a/YwR7xL7

Jag tänkte på det där jag skrev igår om besattheten av unkna lukter, unkna underliv. Om det kunde vara relaterat till övergrepp från mamman.

Och på vad SthlmHolmes och dieseldoris skrev högst upp här i mina quotes.
Jag quota in "fiskbilderna" i samma veva då de är relaterade.

Det behöver ju inte vara tecken på sexuella övergrepp som jag var inne på igår.

(TEORIER)
Kanske pappan helt enkelt på deras fisketurer, gillat att dra snuskiga skämt (som mamman verkat gilla på facebook)
Och i den vevan pratat om att snippor (säkert grövre ord från pappan) luktar fisk.
Gör han det om och om igen så blir det ju inpräntat i Robins huvud.
Kanske Robin själv tycker fisk luktar unket och börjar associera unkna lukter med flickors underliv.

När han kommer in i puberteten och börjar bli nyfiken på andra könet och söker sig till porr.(skolkamrater och även han har berättat att han kollat porr i skolan, han skyllde även sitt barnporrtittande på att han själv var så ung när han börja kolla så då var det mer "normalt")

Med pappans skämt i minnet så blev förknippningen fisk, unken lukt större och större allt mer porr han kollade.

Kanske de ofta badade i badhus med? Pappan dragit snuskiga skämt i bastun? Pappan pekat på flickor och försökt få Robin intresserad?
Lukten klor sätter sig på minnet. Associerat till badhus och flickor i bikini.

Vid det laget var han så besatt av lukter "kopplade" till flickor så han började bli besatt av att lukta på parfymer med?
Citera
2026-01-11, 11:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcoR1
Jag har tänkt i samma banor. Han verkar ha stått farmodern nära och nu när hon är avliden verkar han inte ha många närstående att umgås med (pappan avliden, modern dement, brodern ute ur bilden..)
Jag har funderat på om julen på något vis blev en utlösande faktor för det han gjorde. Under högtiderna är ju en stor del av befolkningen omgivna av familj och vänner och för de som redan är ensamma kan ensamheten vara extra påtaglig. Han är ju i princip en paria efter vad han gjorde 2019 och han kanske kände av det mer under juletider efter att farmodern avled förra året.

Under kidnappningsförsöket 2019 har han skyllt på att han ”mådde dåligt” och att detta var anledningen till vad han gjorde. Jag undrar om samma sak har hänt nu, han mådde dåligt under julen och kände sig utstött, och då valde han att ta ut ilskan och frustrationen på ”samhället”.

Han verkar i allmänhet drivas av ett behov av makt och sadism då hans intresse är centrerat kring de som är försvarslösa (övergrepp på djur/barn/avlidna). Det känns inte osannolikt att han försökt ”ta tillbaka kontrollen” när han mått psykiskt dåligt genom att ge sig på nån som är fysiskt underlägsen, en ensam kvinna på väg hem i mörkret.
Det finns ju ingen information om när farmodern dog. Bara att hon dog någon gång under 2024.
Undra om det var i samband med julen 2024?

Då kan ju denna jul 2025 känts extra jobbigt (han söker upp anhöriga en vecka innan jul efter ca 4 år)

I November 2025 såldes även farmoderns hus. Kanske där han firat de senaste jularna?

I FUP kommer det säkerligen finnas "svar" på många frågor.

Kan man ana fler ouppklarade brott?
Har nedladdningen av porr och nekrofili varit jämt kontinuerligt över åren eller har de börjat/ökat markant i samband med farmoderns dör?
Citera
2026-01-11, 11:21
Medlem
esprit21s avatar
Citat:

När vi ändå är i flygande fläng och spekulerar fritt. Jag får bilden av en mycket underlig mamas boy. Det skulle inte förvåna mig om han var sexuellt nyfiken på sin egen mamma som ung.

Han har säkert burit på mörka tankar större delen av sitt misslyckade liv.
Citera
2026-01-11, 11:26
Medlem
Statistiskt sett borde inget sånt hända just där just då
Men det är också undantagen som bekräftar regeln som man säger…

Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Vi kollade på hus förr i Rönninge och fick alltid känslan av att det var ett tryggt område. Självfallet kan detta hända var som helst. Men jag hade också kunnat gått själv där i hennes ålder, och inte velat väcka mina föräldrar vid den tidpunkten. Föräldrarna ska absolut inte känna skuld för det.

Robin-Wilma påminner oss om vilka galningar som finns där ute...Fler lär vara försiktiga efter detta.
Citera
2026-01-11, 11:30
Medlem
Citat:

Jag tror absolut att det kan ha varit många saker som triggat igång beteendet. Julen, farmor nyligen död osv.. Jag funderar dessutom på huruvida Netflix-serien om Ed Gein kan ha bidragit till att dessa tankar tog större plats på sistone. Jämför med alkoholister som lätt kan bli triggade av att ens se alkohol, eller att höra en viss sorts musik.

Jag personligen tror faktiskt att han försökt sköta sig, i någon mån. Hade han fullständigt struntat i konsekvenserna och bara levt in i sina sjuka fantasier så tror jag inte att han hade väntat så här pass många år med att begå en till kidnappning. Att han sedan misslyckades grovt med att tygla dessa impulser i det långa loppet är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in