Citat:
Ursprungligen postat av
Onemisstake
Jag tänkte tidigare att han verkade fullkomligt förvirrad, tänkte tom att det kunde vara en sorts kortare psykoser som orsakade vissa saker, men jag tror numera att det är mer troligt att det är precis tvärtom, att han vill förvirra, skapa kaos, och vet exakt vad han gör? Det är klart det går att se från alla möjliga vinklar, en sårbar liten Robin eller en egoistisk och grandios Robin?
Vad är troligast, att han värnar relationerna och faktiskt uppskattar att umgås eller vill ses i annat syfte, som endast gagnar bara honom?
Det är väl just därför jag tror att han vill bara förvirra och skapa kaos med precis allting, han tycker kanske om att skapa reaktioner hos alla, när han uppträder så märkligt precis hela tiden?
Han är fullkomligt förvirrad. Som en flipperkula runt runt.
Och det är inte antingen eller: tänk på ett litet barn så förstår du. Barn som ännu inte utvecklat ngn empati, skyller ifrån sig, testar gränser, trotsar, vill ha uppmärksamhet & är väldigt egoistiska. Mamma är världens bästa när barnet får kakor & den dummaste när barnet inte får som det vill.
Sätt barnet utan identitet i en vuxen kropp. Ja, det är bara kaos & det skapar kaos runt omkring. Han vet vad han gör men bryr sig inte om konsekvenser. Det är både fruktansvärt sorgligt & extremt förödande på samma gång.