2026-01-10, 18:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Jag fick info i PM som talar för att din teori är korrekt, att pappa och Robin inte ville ha med brodern för att han var citat "en pundare". Men det kan han ju inte ha varit hela livet och jag får känslan att särbehandlingen började redan innan As drogproblem blev aktuella.

Men om någon eller båda föräldrarna har haft narcissistiska drag är det ju inte otroligt att Robin varit "the golden child" och A "the scapegoat". Det kan absolut ha medverkat till skapa ett monster?
A kanske satte sig på tvären när det gällde föräldrarnas sätt att vara, kanske tog avstånd så gott det gick från det dysfunktionella hemmet.
R kanske var lättare att dras med i skiten och därför tog större skada.
Citera
2026-01-10, 18:51
Medlem
Fleavmoes avatar
Enligt rykten i tråden och det omnämns även i Grevens sammanfattning, hade MGM lönebidrag. Varför? För att vara kodad på Arbetsförmedlingen för LBI krävs diagnos för en funktionsnedsättning i någon form. Vet någon mer om MGM hade LBI?
Citera
2026-01-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renotjosken
Jag fattar inte heller teorin om Robin-bög-Vilma som offer för pedofili..?!
Det är en myt att det går i arv eller ”smittar”..
Pedofili är medfött sannolikt, inte en sexuellt överförbar smitta

Miljön möjligtvis, finns de som påstår att de som själva varit utsatta, utsätter andra i sin tur, men det finns också de som säger att det inte är sant?

De som vet får tvista om det, jag kan ingenting om det alls, men är övertygad om att det knappast kan smitta som en sjukdom alla fall?
Citera
2026-01-10, 18:53
Medlem
Enligt min mening var offret död när den här psykopaten gick till jobbet dagen efter. Jag tror inte att han skulle riskera att lämna henne vid liv med risken att hon skulle fly och bli upptäckt. Polisen identifierade Robin klockan 9:30 dagen efter. Om vi antar att Robin gick till jobbet klockan 7.00 på morgonen, hade han 29 timmar ensam med offret från kidnappningen till att han gick till jobbet. Det är mycket tid att njuta av sin nekrofili och sedan stycka kroppen. Jag hoppas bara att offret dog redan under kidnappningen, eftersom hon inte hade någon chans att överleva de följande 29 timmarna. Enligt min mening lastade Robin kroppsdelarna i bilen på morgonen när han åkte till jobbet.
Senast redigerad av kokole 2026-01-10 kl. 18:57.
Citera
2026-01-10, 18:54
Medlem
Fleavmoes avatar
Om båda eller en av föräldrarna hade missbruk under MGM:s uppväxt borde socialtjänsten kopplats in. De borde känt till MGM tidigt och det är även märkligt att han och brodern kunde få bo kvar hemma om det var så jävligt som beskrivs? Exempelvis säger MGM själv i förhör att de bollades runt i vården och mamman fick ingen hjälp. Varför reagerade inte myndigheter eller vården för barnen?

Mammans FB-profil är dränkt i alkohol. Det är så tydligt att det är en person med alkoholproblem.
Citera
2026-01-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
A kanske satte sig på tvären när det gällde föräldrarnas sätt att vara, kanske tog avstånd så gott det gick från det dysfunktionella hemmet.
R kanske var lättare att dras med i skiten och därför tog större skada.
Ja precis, det är dessa barn som blir the scapegoat. Och the golden child dras bara ännu mer in i det dysfunktionella.
Citera
2026-01-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vet ingenting om något ?
Fortsätt med autism-forskningen på dig själv som äkthetsintyg på hela diagnosen

Varför skulle jag göra det?
Du verkar helt galet provocerad av mig och jag undrar varför?
Frågan är relevant utifrån hur du agerar mot mig?
Citera
2026-01-10, 19:01
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag tänkte tidigare att han verkade fullkomligt förvirrad, tänkte tom att det kunde vara en sorts kortare psykoser som orsakade vissa saker, men jag tror numera att det är mer troligt att det är precis tvärtom, att han vill förvirra, skapa kaos, och vet exakt vad han gör? Det är klart det går att se från alla möjliga vinklar, en sårbar liten Robin eller en egoistisk och grandios Robin?

Vad är troligast, att han värnar relationerna och faktiskt uppskattar att umgås eller vill ses i annat syfte, som endast gagnar bara honom?
Det är väl just därför jag tror att han vill bara förvirra och skapa kaos med precis allting, han tycker kanske om att skapa reaktioner hos alla, när han uppträder så märkligt precis hela tiden?
Han är fullkomligt förvirrad. Som en flipperkula runt runt.
Och det är inte antingen eller: tänk på ett litet barn så förstår du. Barn som ännu inte utvecklat ngn empati, skyller ifrån sig, testar gränser, trotsar, vill ha uppmärksamhet & är väldigt egoistiska. Mamma är världens bästa när barnet får kakor & den dummaste när barnet inte får som det vill.

Sätt barnet utan identitet i en vuxen kropp. Ja, det är bara kaos & det skapar kaos runt omkring. Han vet vad han gör men bryr sig inte om konsekvenser. Det är både fruktansvärt sorgligt & extremt förödande på samma gång.
Citera
2026-01-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Blir du lätt provocerad?

Och varför lägger du inte fram din spekulation som faktiskt förklarar din teori utifrån Robin/Vilma om du nu är så övertygad, istället för att fortsätta med ditt vanlig tjafs som inte leder nånstans? 🙈
Näe. Men du verkar gilla halmgubbar. Jg har skrivit exakt det jag tänkte. Sedan att du har gått vidare med halmgubbar är ditt problem. RobinVilma hade kunnat räddas, nu blev han ett monster istället.
Citera
2026-01-10, 19:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Om båda eller en av föräldrarna hade missbruk under MGM:s uppväxt borde socialtjänsten kopplats in. De borde känt till MGM tidigt och det är även märkligt att han och brodern kunde få bo kvar hemma om det var så jävligt som beskrivs? Exempelvis säger MGM själv i förhör att de bollades runt i vården och mamman fick ingen hjälp. Varför reagerade inte myndigheter eller vården för barnen?

Mammans FB-profil är dränkt i alkohol. Det är så tydligt att det är en person med alkoholproblem.
Det är många barn som bor kvar i hemmet trots skadlig miljö.
Socialen drar sig in i det längsta för att omplacera barn. Dom anser ofta att barn har det bäst hos sina biologiska föräldrar.
Se på alla grovt misshandlade barn, mördade barn, barnsoldater osv som socialtjänsten har haft kännedom om men inte gjort ingripanden.
Citera
2026-01-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Just att han var så obsessed av lukter, åka in o luktade på parfymer etc.
Det ihop med "unkna lukter" kopplat till underliv (speciellt flickors)

Känns ju som att han borde "ha känt" lukten i barndomen.

Just klor lukt verkar han besatt av också? Känns som det är för uppenbart om det skulle varit något trauma med just badhus bara, men iofs tycker väl alla att klor luktar ganska gott? Men då borde han kanske ha något med bensinlukt också haha
Citera
2026-01-10, 19:06
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är många barn som bor kvar i hemmet trots skadlig miljö.
Socialen drar sig in i det längsta för att omplacera barn. Dom anser ofta att barn har det bäst hos sina biologiska föräldrar.
Se på alla grovt misshandlade barn, mördade barn, barnsoldater osv som socialtjänsten har haft kännedom om men inte gjort ingripanden.

Jo det vet jag, men det borde uppmärksammats på något sätt av skolan eller socialtjänst att mamman drack så in i helvete. Oavsett om barnen sedan tvingades bo kvar eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in