2026-01-10, 06:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Nu dricker inte jag, men jag känner direkt avsmak för att dricka en god öl eller ett gott vin samtidigt som jag äter som till exempel en hamburgare inlindad i papper, och flottiga pommes, med fingrarna. När jag drack alkohol var det "festligt", inte sunkigt. Ska jag dricka ska det kännas fräscht. Personligen ser jag positivt på att de nekades tillstånd. Inget bra hade kommit av det.
Bärs och burgare är ju en strålande kombination.
Citera
2026-01-10, 06:28
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Bärs och burgare är ju en strålande kombination.

Och jag säger att det inte är det i kontexten av en snabbmatsrestaurang där du får maten i papper. Om du går på en "finare" krog kan det vara gott.
Citera
2026-01-10, 06:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Och jag säger att det inte är det i kontexten av en snabbmatsrestaurang där du får maten i papper. Om du går på en "finare" krog kan det vara gott.
Och jag säger att det är lika gott oavsett hur burgaren serveras, så länge burgaren är good enough. Jag säger även att du är fisförnäm.
Citera
2026-01-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Max tänker tydligen börja sälja öl på Medborgarplatsen i Stockholm.
Polisen tillsammans med ängsliga alkoholmotståndare ser slutet på vår civilisation.
Jag hävdar att polisen kan stoppa upp sina argument någonstans och att det inte händer speciellt mycket om man dricker en bärs. Möjligtvis att man får i sig mer kalorier än man behöver, men det får man ju av alkoholfritt kebabhak också.

I Gdansk, Polen är detta redan verklighet utan att något Armageddon har brutit ut. Man kan få sig en blaskig Lech öl om man så önskar tillsammans med sin fisljumma hamburgare.
Den som är sugen på öl har betydligt bättre ställen att välja på så inget genombrott här.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/forslaget-max-vill-salja-alkohol-pa-medborgarplatsen/
Är det jag som är dum eller dåligt skrivet men ska de bara sälja från 14:00 på söndag till 03:00 natten mellan måndag och tisdag.
Låter inte som att det är den tiden då efterfrågan på öl är som störst.

Citat:
serveringstillstånd från klockan 14 till klockan 03 söndagar till tisdagar,
Citera
2026-01-11, 17:10
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Är det jag som är dum eller dåligt skrivet men ska de bara sälja från 14:00 på söndag till 03:00 natten mellan måndag och tisdag.
Låter inte som att det är den tiden då efterfrågan på öl är som störst.

Precis och jag undrar egentligen varför de ens för sig själva besväret att skicka in den där ansökan.
Säg nu att den går igenom. Vem går in på Max och pimplar öl en gråmulen måndag kväll? Mer melankolisk stämning får man leta efter.
Citera
2026-01-16, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Precis och jag undrar egentligen varför de ens för sig själva besväret att skicka in den där ansökan.
Säg nu att den går igenom. Vem går in på Max och pimplar öl en gråmulen måndag kväll? Mer melankolisk stämning får man leta efter.

Är det inte för att det hänger massa yngre brudar där då? Den som skickat in ansökan vill nog ta en enhet eller 5 och ha ett bra underlag när man vill ragga
Citera
2026-01-16, 10:36
Medlem
swebarbs avatar
Ni skulle nog alla bli förvånade hur mycket öl dom skulle sälja ifall dom fick tillstånd.
Citera
2026-01-16, 13:14
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Är det inte för att det hänger massa yngre brudar där då? Den som skickat in ansökan vill nog ta en enhet eller 5 och ha ett bra underlag när man vill ragga

Du menar att en ful jävel köper ut öl till minderåriga brudar? Ja, men risken finns ju överallt i Stockholm. Dessutom har jag förstått att småbrudar inte gillar öl och de verkar heller inte gilla öl när de blir vuxna.
Citera
2026-01-18, 13:08
Medlem
Kan tycka att Cola passar till burgare a la McDonalds och Gud förbjude, Max, men när kvaliteten på serveringsställe och främst på produkten går upp, då tar jag hellre en öl eller ett glas rött.

Sedan anser jag att man som vuxen ska få välja dryck fritt till mat när man äter ute, allt annat är förmynderi i mina ögon.
Citera
2026-01-18, 21:20
Medlem
geytos avatar
Mycket hets i tråden nu. Ska vi komma tillbaka till ämnet? Jag drar mig till minnes Max baconburgare i en rondell, utanför Uppsala. Många år sedan. De hade riktigt fina pommes också för att vara snabbmat. Hur kommer det sig att kvaliteten skiljer sig mellan dessa hak? Allt borde ju vara standard och smaka lika var man än kommer sig fram.
Citera
2026-01-18, 21:25
Medlem
Citat:
Mycket hets i tråden nu. Ska vi komma tillbaka till ämnet? Jag drar mig till minnes Max baconburgare i en rondell, utanför Uppsala. Många år sedan. De hade riktigt fina pommes också för att vara snabbmat. Hur kommer det sig att kvaliteten skiljer sig mellan dessa hak? Allt borde ju vara standard och smaka lika var man än kommer sig fram.

Max restaurangerna får förmodligen liknande leveranser, men sedan kan maten ligga eller förvaras olika. Jag tänker att främsta skillnaden är hur gammal maten är redan innan man tillagar den till kunden.

Kan även hända att maten blir liggande längre hos vissa än andra på uppvärmningen.

Vi vet ju också att det gör skillnad om den tillagas i 1 minut eller 3 minuter och en del kanske även slarvar med temperaturen, den mänskliga faktorn som också kan spela stor roll när personalomsättningen är hög.

Så när man beställer maten så har den behandlats olika från det att den levererades.
Citera
2026-01-18, 21:31
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Max restaurangerna får förmodligen liknande leveranser, men sedan kan maten ligga eller förvaras olika. Jag tänker att främsta skillnaden är hur gammal maten är redan innan man tillagar den till kunden.

Kan även hända att maten blir liggande längre hos vissa än andra på uppvärmningen.

Vi vet ju också att det gör skillnad om den tillagas i 1 minut eller 3 minuter och en del kanske även slarvar med temperaturen, den mänskliga faktorn som också kan spela stor roll när personalomsättningen är hög.

Så när man beställer maten så har den behandlats olika från det att den levererades.

Ja. Det kanske inte är svårare än så. Att dessa små detaljer får stora konsekvenser är i alla fall helt säkert. Jag brukade stanna i rondellen för att handla bara för att de var bäst. Men annars äter jag sällan snabbmat. Min poäng är att snabbmat kan vara bättre än vad den ofta är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in