2026-01-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Var ganska hög fart hon drog på, tycker man hört hon körde lugnt, detta var inte en lugn körning.
Hade han snubblat hade han blivit överkörd.
"ganska hög fart hon drog på"

Vad sägs om:

"Trump är ganska ärlig"

"Vance är ganska snygg"

"DOGE sparade ganska mycket pengar"

Ni efterblivna får går verkligen på precis vad som helst
Citera
2026-01-09, 17:39
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Vadå bidra med? Jag har ingen aning om polisiärt arbete.

Precis! Men att ha åsikter gå tydligen jävligt bra
Citera
2026-01-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du kan ändra riktning på en pistol på en bråkdels sekund, men en bil har stor svängradie. Den hoppar inte bara plötsligt en halvmeter åt sidan och kör på dig. Kommer en bil mot dig i full fart på tio meters håll kanske föraren kan svänga och köra på dig, men inte i ett läge som detta.

Det riskerade alltså inte att hända något, alltså inget nödvärn.
Det finns klipp som visar att han blev träffad av bilen, så vad svamlar du om?
Citera
2026-01-09, 17:41
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du kan ändra riktning på en pistol på en bråkdels sekund, men en bil har stor svängradie. Den hoppar inte bara plötsligt en halvmeter åt sidan och kör på dig. Kommer en bil mot dig i full fart på tio meters håll kanske föraren kan svänga och köra på dig, men inte i ett läge som detta.

Det riskerade alltså inte att hända något, alltså inget nödvärn.

Plus att ett skott inte har något syfte eftersom det inte får bilen att tvärstanna även om föraren dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Precis. Allt som rör detta fallet är så övertydligt det kan bli men det finns inget i världen som skulle kunna göra att dessa sektmongon bildade sig en annan uppfattning än Trumpadministrationens. De är vår tids Stalinister.

Nu när FBI har tagit över fallet så skulle jag bli förvånad om det ledde till nåt. Spelar ingen roll hur många och tydliga klipp som finns på händelsen.
Det där med sektmongon, oavsett om det är vänster, höger, Trumpianer eller Miljötalibaner är intressant.
Har folk helt slutat med att bilda sin egen uppfattning i olika frågor?
Personligen delar jag mycket av SDs politik och röstat på dom i 3 val, men likförbannat kritiserar jag dom.
Men majoritet speciellt här på Flashback verkar vara helt radiostyrda utan egen tankeverksamhet.
Säger Trump, Putin eller Greta att man skall stoppa geléhallon i anus, så gör alla deras slavar/följare det utan att en reflektera.

Jag delar Trumps hårdare regler för kriminella och att utvisa fler, men fan inte när man tycker det är OK att en fotbollsmamma skjuts ihjäl på en isig väg i Minnesota.
Va fan har hänt med er moraliska kompass?
Senast redigerad av BambuBengt 2026-01-09 kl. 17:52.
Citera
Bannlyst
Citat:
Var ganska hög fart hon drog på, tycker man hört hon körde lugnt, detta var inte en lugn körning.
Hög fart!!! Vad har du sett för film, den höga farten jag sett är efter skottet och det var nog det sista hon gjorde innan hon dog, vad skulle du gjort om någon sköt genom din ruta?
Citera
2026-01-09, 17:43
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Hade han råkat titta på ett annat håll just vid tillfället hade han också blivit påkörd. Kvinnans agerande känndes inte helt rationellt, men vi får se vad Amerikansk rättsväsende kommer fram till.
Citera
2026-01-09, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Ang att det fanns plats att passera hennes bil: vad tror du var avsikten med att hon vinkade förbi ICE? Tror du att det var för att följa efter och tuta och ställa till kaos när de förflyttade sig till en ny lokalisation?
Irrelevant, man skjuter inte i ett läge som detta PUNKT SLUT.
Citera
2026-01-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Plus att ett skott inte har något syfte eftersom det inte får bilen att tvärstanna även om föraren dör.
Men det sätter föraren ur spel och ifall man släpas med eller ligger på huven så sitter det i alla fall inte en bindgalen förare som ytterligare gasar på bakom ratten. Men den skjuten förare tar färden slut ganska snabbt och den påkörde har större chans att klara sig.
Citera
2026-01-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Irrelevant, man skjuter inte i ett läge som detta PUNKT SLUT.
Nu var frågan varför ICE-bilen inte passerade, utan stannade. Läs frågorna pucko PUNKT SLUT.
Citera
2026-01-09, 17:46
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Hög fart!!! Vad har du sett för film, den höga farten jag sett är efter skottet och det var nog det sista hon gjorde innan hon dog, vad skulle du gjort om någon sköt genom din ruta?

Ja, det rör sig om nån meter eller två, på ungefär lika många sekunder, från att hon startar tills han skjuter, så hastigheten är typ normal gånghastighet.
Citera
2026-01-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
På vilket sätt tycker du att det var bra? Tycker du att det var professionellt agerat? Tre skott i huvudet på en kvinna som försöker köra från en plats där en agent skriker till henne att lämna?

En tidigare ostraffad trebarnsmor är död. Skjuten till döds i sitt eget kvarter av en beväpnad agent som står över lagen och har åtalsimmunitet, något som vi i Sverige bara har kungen som åtnjuter.

Har du ens sett videon?

ICE-agenten agerade felfritt. Han gjorde allt för att lugna ned situationen. Den vänsterextrema terroristen accelererade tyvärr i ett försök att mörda ICE-agenten och dennes kollegor. I samband med detta visade agenten stort mod när han likviderade terroristen och räddade såväl kollegor som civila.

Terroristens barn tas rimligtvis omhand av sociala myndigheter förutsatt att ICE har kontrollerat att de har laglig rätt att vistas i landet.

Jag hoppas att SD går till val på att skapa ett svenskt ICE, i så fall har de min röst! Vi kan lära oss mycket av hur ICE opererar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in