2026-01-09, 17:25
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Tror aldrig jag har hört om en polis i USA som skjutit någon i huvudet i en bil på nära håll, och det gör denna ICE agent, dessutom en vit kvinna.
Har kollat och lyssnat ifrån videoklipp på incidenten, där man hör att någon ICE agent skriker att hon ska köra därifrån två gånger, precis innan nästa ICE agent som kommer ifrån vänster tar tag i hennes bildörrshandtag, sen händer allt. Helt schizofrent beteende ifrån ICE.
Man kan även se ifrån en övervakningskamera ifrån andra hållet som CNN visade, att han som sköt ihjäl henne, går runt hennes bil på höger sida med mobilen i sin högra hand, går över till sin egna bil på hennes högersida, sträcker sig in under 4-5 sekunder, går sedan emot hennes bils front, då har han mobilen i vänster hand och drar skjutvapnet i höger hand och skjuter genom rutan sedan in i sidorutan två gånger. Man ser ifrån den videon att hon inte på något vis avser att köra över någon, hon vill bara bort ifrån de schizofrena ICE agenterna.

ICE’s policy lacks clear instruction for its officers to get out of the way of moving vehicles where feasible. In contrast, the Department of Justice’s use-of-force policy makes it explicit that officers should not shoot at a vehicle if they can protect themselves by “moving out of the path of the vehicle.”

Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
ICE-polisen följde inte "protocol".
Han gick först väldigt nära bilen bakom den, sedan runt på höger sida till framsidan och sedan framför bilen till den vänstra sidan.
Han gick alltså nästan ett helt varv runt bilen inklusive att han gick framför bilen.
Poliser ska inte gå framför misstänkta bilar, ganska självklart varför va?

Slutsatsen kan endast va att ICE-agenten är en idiot.

Han hade dessutom gott om tid på att förflytta sig från framsidan på bilen när han märkte att bilen började flytta på sig genom att backa.
Det gjorde han inte, istället segade han kvar och försökte lösa situationen genom dödligt våld.
Det är inte särskilt intelligent att ställa sig framför en bil och sedan försökta stoppa den med dödligt våld, detta för att dödligt våld inte stannar en bil på så kort sträcka.

Dessutom sköt ICE-agenten två skott helt från sidan på bilen. Då var han uppenbarligen inte i farozonen för att bli påkörd längre.

ICE-Agenten var en klåpare, går inte komma ifrån det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ja, jag har sett det. Att du aldrig har befunnit dig i arbetslivet har vi redan konstaterat, men att du inte någonsin har befunnit dig i trafiken är en nyhet, och även lite förvånande. Hur kan man undvika det?
Då så, då har vi sett samma. Och han lever idag för att hon inte fick fäste direkt. Änglavakt. Det hade kunnat varit HAN som dog av hennes dumheter. Som tur var skadade hon ingen annan än sig själv. Det hade kunnat stått ett barn på vägen när hon försökte dra iväg okontrollerat.
Citera
Medlem
En ICE-agent är en federal agent, som i huvudsak sysslar med immigrations ärenden och kriminaliteteten kring det.
ICE-agenten har vad jag förstår i princip inte polismans befogenheter.
Notera att lagstiftningen skiljer från delstat till delstat.

Den vanlige polismannen upprätthåller lokala och delstatliga lagar.
Den vanlige polismannen kan hantera immigrationsärenden efter ubildning av ICE.

Endel vanliga polismän och kvinnor har kommenterat ICE insatsen i Minneapolis.
-Under ett ingripande ställer man sig aldrig framför eller bakom en bil där motorn är igång.

-Man sticker aldrig in sina armar i bilar; det är så man fastnar och blir medsläpad. (Något som den skjutande ICE-agenten gjorde vid en annan incident för 6 månader sedan.)

-Det fanns plats att passera den skjutna kvinnans bil, vilket en bil också gör i videon.
Citera
2026-01-09, 17:26
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Jag kritiserar en dåre som skjuter en soccer-mom.

Jag umgås med en hel del poliser/pensionerade poliser. En del av dem borde definitivt inte vara eller ha varit polis.

Stövelslickare har jag inte mycket till övers för.
Ojoj, verkligen imponerande! Vore kul att höra vad du brukar bidra med vid diskussioner om praktiskt polisarbete i den gruppen. Jag lyssnar.
Citera
2026-01-09, 17:26
Medlem
Citat:
Då kvarstår ju min fråga.

Svaret är nej på din enligt mig konstiga fråga. Jag har hyser inte agg mot araber. Jag vill bevara demokrati, lag och ordning.
Citera
2026-01-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
En ICE-agent är en federal agent, som i huvudsak sysslar med immigrations ärenden och kriminaliteteten kring det.
ICE-agenten har vad jag förstår i princip inte polismans befogenheter.
Notera att lagstiftningen skiljer från delstat till delstat.

Den vanlige polismannen upprätthåller lokala och delstatliga lagar.
Den vanlige polismannen kan hantera immigrationsärenden efter ubildning av ICE.

Endel vanliga polismän och kvinnor har kommenterat ICE insatsen i Minneapolis.
-Under ett ingripande ställer man sig aldrig framför eller bakom en bil där motorn är igång.

-Man sticker aldrig in sina armar i bilar; det är så man fastnar och blir medsläpad. (Något som den skjutande ICE-agenten gjorde vid en annan incident för 6 månader sedan.)

-Det fanns plats att passera den skjutna kvinnans bil, vilket en bil också gör i videon.
Ang att det fanns plats att passera hennes bil: vad tror du var avsikten med att hon vinkade förbi ICE? Tror du att det var för att följa efter och tuta och ställa till kaos när de förflyttade sig till en ny lokalisation?
Citera
2026-01-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Då så, då har vi sett samma. Och han lever idag för att hon inte fick fäste direkt. Änglavakt. Det hade kunnat varit HAN som dog av hennes dumheter. Som tur var skadade hon ingen annan än sig själv. Det hade kunnat stått ett barn på vägen när hon försökte dra iväg okontrollerat.
Nej, han var aldrig i någon som helst form av fara. Han tog ett halvt steg åt sin höger och klarade sig fint.
Citera
2026-01-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Ojoj, verkligen imponerande! Vore kul att höra vad du brukar bidra med vid diskussioner om praktiskt polisarbete i den gruppen. Jag lyssnar.
Vadå bidra med? Jag har ingen aning om polisiärt arbete.

Men du kanske inte känner dina vänner och bekanta? Är det det som gör att du inte begriper vad jag skrev?

Du kanske inte heller har varit ute i arbetslivet och saknar erfarenhet angående chefer och kollegor. Det verkar vara många av er retards som saknar all form av livserfarenhet. Det är nästan som om ni är oerfarna incels.
Citera
2026-01-09, 17:34
Medlem
Citat:
Nej, han var aldrig i någon som helst form av fara. Han tog ett halvt steg åt sin höger och klarade sig fint.
Nu gjorde han inte det men även om så vore så bygger inte nödvärnsrätten på vad som faktiskt inträffar utan vad som riskerar att inträffa. Det är därför polisen kan skjuta direkt när nån viftar med ett vapen, de behöver inte invänta att bli dödade för att vara säkra på att det verkligen var en farlig situation. Men du tycker förstås att de är fel? Man ska invänta och se om man blir dödad, och ifall man blir det så är det ok att agera.
Citera
2026-01-09, 17:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
alla vänster har psykiska problem eller outvecklade hjärnor fyllda med propaganda. det är bara kolla på alla förnekarna i denna tråd. finns film där det tydligen syns att agenten träffas. ska länka så vi slipper den diskussionen.

https://youtu.be/KAyps15W0OE?si=sLugjz1rB5ZXyaSc&t=757

det tar 4 sekunder.
Var ganska hög fart hon drog på, tycker man hört hon körde lugnt, detta var inte en lugn körning.
Hade han snubblat hade han blivit överkörd.
Citera
2026-01-09, 17:35
Medlem
Citat:
Nu gjorde han inte det men även om så vore så bygger inte nödvärnsrätten på vad som faktiskt inträffar utan vad som riskerar att inträffa. Det är därför polisen kan skjuta direkt när nån viftar med ett vapen, de behöver inte invänta att bli dödade för att vara säkra på att det verkligen var en farlig situation. Men du tycker förstås att de är fel? Man ska invänta och se om man blir dödad, och ifall man blir det så är det ok att agera.
Nej, inget av det du skrev stämmer, precis som vanligt.
Citera
2026-01-09, 17:38
Medlem
Citat:
Du kan ändra riktning på en pistol på en bråkdels sekund, men en bil har stor svängradie. Den hoppar inte bara plötsligt en halvmeter åt sidan och kör på dig. Kommer en bil mot dig i full fart på tio meters håll kanske föraren kan svänga och köra på dig, men inte i ett läge som detta.

Det riskerade alltså inte att hända något, alltså inget nödvärn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in