2026-01-09, 15:59
Avstängd
Uppenbart vill man klassa det som inhemsk terrorism, agenten Johnathan Ross fullföljde bara sin träning,
Anledning han sköt var för han råkat ut för en likande händelse tidigare där han släpats efter bilen.

Interna poliser får inte utreda fallet, det är FBI som har hand om det, Johnathan är ännu i tjänst och inte avstäng.

Trump o många anser han gjort helt enligt sin träning och 20 års erfarenhet.

Man kan säga ett nytt fenomen som vi även upptäckt, inhemsk terrorism är vad kvinnan blev känd som.
Citera
2026-01-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Är det kutym att poliser ställer sig i en misstänkts färdriktning? Måste komma med en ganska stor risk för att bli överkörd vid flyktförsök.

Är det kutym att förfölja ICE?
Är det kutym att ställa bilen tvärs över gatan?
Är det kutym att vägra lyda polisens uppmaningar?
Är det kutym att backa först och sen kastade bilen i Drive?

I det stora hela var det endast ICE-agenterna som agerade rationellt.
ICE-agenterna var också de enda som hade anledning att vara på platsen.
Ett enda förnuftigt beslut den dagen. Allt hon behövt för att inte bli skjuten.
Citera
2026-01-09, 16:03
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Som jag förstår det har man behövt värva en massa WT utan tidigare erfarenhet i rättsväsendet för att uppfylla deporteringskvoterna.

Stämmer. Många tidigare ICE-agenter fick sparken eller slutade frivilligt när Kristi Noem, ofta kallad “ICE Barbie” tog över. Så nu rekryterar de bottenskrapet som lojala till Trump.

https://www.yahoo.com/news/articles/ice-barbie-ripped-ridiculous-cosplay-202908844.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAKn3 Ruly9Zdnmh3qt5G20JiMMmkDiDVo2usRbSo_XPu6zzgw1LyAFS BVqzMEB2vu2czWRdAmxX4IBv pka9WuXx9AGyWw3QAMUcFGR_-jWwFn9HtYG4n_aSR4obYhSszhOCZGcFl5WyKR6L1-PQeQrr8unUNgtWCRyrCs8hr3ymQO
Senast redigerad av Mindbusiness 2026-01-09 kl. 16:05.
Citera
2026-01-09, 16:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
På vilket sätt tycker du att det var bra? Tycker du att det var professionellt agerat? Tre skott i huvudet på en kvinna som försöker köra från en plats där en agent skriker till henne att lämna?

En tidigare ostraffad trebarnsmor är död. Skjuten till döds i sitt eget kvarter av en beväpnad agent som står över lagen och har åtalsimmunitet, något som vi i Sverige bara har kungen som åtnjuter.

Du talar för döva öron. Givetvis är man gravt frånkopplad från verkligheten om man tycker det är bra att denna mor sköts ihjäl. Men det kommer dessa mest extrema aldrig att förstå.

Rent sakligt:
1. Några ICE-agenter skriker till kvinnan i bilen att köra därifrån
2. Hon backar långsamt snett åt vänster för att komma ut
3. Hon vrider framhjulen åt höger för att köra därifrån
4. Börjar rulla iväg
5. Hon skjuts i huvudet med flera skott av en övertänd ICE-agent
Citera
2026-01-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Uppenbart vill man klassa det som inhemsk terrorism, agenten Johnathan Ross fullföljde bara sin träning,
Anledning han sköt var för han råkat ut för en likande händelse tidigare där han släpats efter bilen.

Interna poliser får inte utreda fallet, det är FBI som har hand om det, Johnathan är ännu i tjänst och inte avstäng.

Trump o många anser han gjort helt enligt sin träning och 20 års erfarenhet.

Man kan säga ett nytt fenomen som vi även upptäckt, inhemsk terrorism är vad kvinnan blev känd som.
Jag tycker att det är bra att man kallar en spade för en spade. En terrorist är en person som är så övertygad om rättfärdigheten i det han gör, att han inte behöver respektera lagar eller människoliv. Han har rätt att sätta sig över det, för han kämpar mot ondskan. När man är där i sina tankar och handlingar spelar det ingen roll vad man kämpar för.

Den här kvinnan och hennes gelikar är där. Det förstod man när de firade mordet på CK. Då förstod man den sista spärren var passerad. ”Saken” är viktigare än respekten för människoliv.
Citera
2026-01-09, 16:13
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Polis/agent/IS hade inte pistol i handen när hon började köra. De drog vapen och avrättade henne efter att hon börjat köra.
Nej, han drog vapnet när hon började köra mot honom. Vilket tydligt visar att han agerade i självförsvar.
Citera
2026-01-09, 16:16
Avstängd
Citat:
Men de behöver en utredning också. Svårt att greppa?

Det vore rimligare att köra en gemensam utredning. Det är ovanligt att FBI tar över en utredning helt och hållet. Det gjorde de inte ens när Kirk blev skjuten.
Japp, det är många här i tråden som inte vet ett piss om hur granskning av polisarbete fungerar i USA, vilken relation FBI har till delstatspolis och rättsvårdande myndigheter ute i landet, hur det går till att utreda brott i samband med ett polisingripande osv, men som gärna tar munnen full och poserar som experter. Det är övertydligt att folk som David1982, Snurre Sprätt, Hjorten m fl har sett Kristi Noems grovt tendentiösa beskrivning av hur det gick till och bestämt sig för att precis så är det och ingen jävel ska komma och ifrågasätta det.

Man hittar det ena grova sakfelet efter det andra när dessa matadorer står och utlåter sig. Att FBI normalt skulle kunna "paxa" ett nyss timat brott och säga: det här utreder vi själva, så lokal polis och lokala åklagare får inte ens röra det" (Noem: "the Minnesota police and prosecutors have no jurisdiction") stämmer naturligtvis inte, och det kan man snabbt googla sig fram till. Men det är ju tydligt att Noem och Vita huset gärna vill stänga ute lokala domare och åklagare från hela fallet, och hävda FBI:s primat, eftersom FBI leds av en av deras egna killar, nämligen Kash Patel.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-01-09 kl. 16:25.
Citera
2026-01-09, 16:17
Medlem
Skytteren sto foran bilen, ikke på siden. Jeg tok feil av dette første gang jeg så videoen, kanskje er det flere som har gjort samme feil?
Citera
2026-01-09, 16:20
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du talar för döva öron. Givetvis är man gravt frånkopplad från verkligheten om man tycker det är bra att denna mor sköts ihjäl. Men det kommer dessa mest extrema aldrig att förstå.

Rent sakligt:
1. Några ICE-agenter skriker till kvinnan i bilen att köra därifrån
Nej. De säger åt henne att lämna bilen. Vilket alla kan höra här: https://www.youtube.com/watch?v=qOPC-j13ZpE
Och jag har väldigt svårt att tro att du inte redan visste om detta. Så varför ljuger du? Nog för att transporren du tittar på säkert har förvridit huvudet på dig ordentligt, men varför ljuger du om saker som är extremt enkla att kolla upp?
Citera
2026-01-09, 16:20
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Nu var inte detta en pistolbeväpnad man som skjuter mot mig utan en obeväpnad kvinna som gör en högersväng bort från mig.

Det var inte det jag frågade dig.

Men om du inte vill svara så kan vi ju titta på det nu aktuella fallet då.
Där det istället för en pistol-beväpnad man var en Honda Pilot-beväpnad galen kvinna.

Där Renee Goods Honda Pilot i en hastighet av i 10 km/h har ca 15 gånger så stor rörelseenergi
som 9 mm kulan från Jonathan Ross pistol.

Citat:
Då tar jag regnumret och ser till att haffa henne sen. Jag avrättar henne inte på plats.

Om hon inte avrättar dig först.
https://youtu.be/nc2_zyC4rQk?t=12
Citera
2026-01-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pexta
Jag har inte hunnit sätta mig in i den här storyn mer än att jag sett video och hur hon agerar här. Spontant känns det som övervåld.

Det jag skulle vilja veta är varför hennes agerande är så likt så många andra video's vi ser från USA när man reagerar på ett väldigt aggresivt mot myndighetspersoner som poliser. Det känns som det är en del av kulturen att bete sig illa mot polisen. I sverige känns det som att vi är mer "Ja konstapeln" och så bugar vi och förlåter att vi finns. Vad är det som får henne och andra att agera så orädda? Dom har ju ändå massa vapen och är också rätt random människor med kanske tivelaktig bakgrund för att va ICE.

Maskerade och beväpnade män brukar göra folk lite nervösa.
Citera
2026-01-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det var inte det jag frågade dig.

Men om du inte vill svara så kan vi ju titta på det nu aktuella fallet då.
Där det istället för en pistol-beväpnad man var en Honda Pilot-beväpnad galen kvinna.

Där Renee Goods Honda Pilot i en hastighet av i 10 km/h har ca 15 gånger så stor rörelseenergi
som 9 mm kulan från Jonathan Ross pistol.

Om hon inte avrättar dig först.
https://youtu.be/nc2_zyC4rQk?t=12

"Galen", alltså? Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in