2026-01-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Har du sett klippet?

Flera stycken, de var aldrig i någon fara, definitivt inte vid sista skottet.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Har sett dem, ingen av dem var i fara när de sköt.

Oooh, "näsringslesbianen", coolt. Tangentbordstuffingar är alltid riktiga hårdingar när de är anonyma, men mesar i verkliga livet.

Jo, det var de. Han flyttas ju 1-2 meter när kärringen gasar.

Det spelar ingen roll att hon inte TÄNKTE att hon skulle köra över honom. Hon satt i en SUV och gasar på när det står en person snett framför bilen.

Hon visade noll hänsyn. Förmodligen för att det bara var ett gäng "rasistiska ICE-agenter".

Det första skottet satt precis där det skulle. Hon hade samlat ihop tillräckligt med idiotpoäng för att få den kulan.
Senast redigerad av Steinarr 2026-01-09 kl. 14:29.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vi har olika syn på detta, du och jag. Ja, människor handlar ibland av stress och dumhet, men jag ser inte att man inte klarar av att sätta bilen i läge P och sansat ta direktiv från en medlem av nationens federala polisiära styrkor. Om man då är så dum att man tror att man bara ska kunna göra hur man vill, "för att det har jag lust med och jag tycker inte om ICE" (eller någon annan lika barnslig åsikt), så får man också ta konsekvenserna av det handlandet.

Problemet i västvärlden är inte att våra poliser gör för mycket sådant här. Problemet är att de gör det alldeles för sällan.
Aha, hon var "för dum" och måste därför dö.

Ska jag tolka den sista raden att vi borde skjuta fler människor i västvärlden?
Citera
Medlem
Citat:
"Brottslingar som vill angripa polis"

Låter som att du beskriver de J6-dömda som Trump senare släppte fria.

Skulle du kunna tänka dig att sabotera arbetet med att fånga in brottslingar?
Om inte, varför tycker du att det är viktigt att skydda de som ägnar sig åt sådant?
Citera
2026-01-09, 14:24
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Hon kör åt höger. Det är därför de kan skjuta henne genom sidorutan. Klipp finns så du kan se det med egna ögon.
Vilket agenten inte hade tid att bedöma, han antingen pressades åt sidan av fordonet eller hoppade åt sidan för att undvika att bli påkörd. Oavsett vad gäller samma slutsats, kör man mot en polis/agent med pistol i handen så är risken stor att denne kommer skjuta först och lämna eventuella bedömningar huruvida det var försvarligt eller ej till en domstol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nog att jag visste att vänstern är hjärndöda men trodde det fanns en gräns

NI säger att videon som är över hela Internet världen är "solklar " då behöver inte åklagaren kolla med polisen, han kan anhålla, polisen kan gripa och domstolen häktar.

Så om jag filmar säg en misshandel så kan åklagaren där och då anhålla för det är tillräckligt med bevis för få honom anhållen.

Då kan ni vänster troll iaf hålla käften om att videon är "solklar " att polisen gjort fel? att det behövs en längre utredning ja eller nej?

Men jag vet att varken FBI, åklagare kommer hitta ngt såvida inte han erkänner typ "jag sköt den arga flatan för hon var ful "

Men det kommer han inte så han kommer frias

Det krävs fortfarande en utredning för att döma någon, även om ett tydligt filmklipp på händelsen finns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
i klippet försöker hon köra på honom (dvs gasar hjulen rakt fram), kanske var det tack vara att han drog sitt vapen hon svängde.?

1:50 in i videon

https://www.youtube.com/watch?v=WcE-0zWM_50

Varför svänger hon höger på klippet om hon gasar rakt fram?
Citera
Medlem
Citat:
Flera stycken, de var aldrig i någon fara, definitivt inte vid sista skottet.
Du vill således hävda att hon inte kör på mannen?
Citera
2026-01-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så du valde 1?

du vet att hela principen kring nödvärn bygger på att du är vid liv, det är ju mig veterligen ingen död som från efterlivet hänvisar till nöd?....

Ok, du fattar tydligen inte enkel fysik. Om bilen hade kört rakt framåt hade han blivit träffad. Det gjorde den inte.
Citera
2026-01-09, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vilket agenten inte hade tid att bedöma, han antingen pressades åt sidan av fordonet eller hoppade åt sidan för att undvika att bli påkörd. Oavsett vad gäller samma slutsats, kör man mot en polis/agent med pistol i handen så är risken stor att denne kommer skjuta först och lämna eventuella bedömningar huruvida det var försvarligt eller ej till en domstol.

Polis/agent/IS hade inte pistol i handen när hon började köra. De drog vapen och avrättade henne efter att hon börjat köra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jo, det var de. Han flyttas ju 1-2 meter när kärringen gasar.

Det spelar ingen roll att hon inte TÄNKTE att hon skulle köra över honom. Hon satt i en SUV och gasar på när det står en person snett framför bilen.

Hon visade noll hänsyn. Förmodligen för att det bara var ett gäng "rasistiska ICE-agenter".

Det första skottet satt där det skulle. Hon hade samlat ihop till det där skottet.

Som sagt, impotenta och patetiska våldsfantasier.
Citera
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
I klippet så svänger hon direkt åt höger. Ingens liv är i fara.

Du, efter din polisutbildning, möter en pistolbeväpnad man.
Mannen höjer pistolen mot dig och avlossar ett skott mot dig.
Men du lyckas i sista bråkdelen av en sekund kasta dig åt sidan så att skottet nätt och jämt missar.

Vad gör du sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in