2026-01-09, 16:13
Medlem
brianmolkos avatar
Har en fråga, förrgår eller så publicerades en länk med bild på han, där hade han svart hår, ska den vara från häktningen nu, eller 2019 vid försök till bortrövandet?
Eftersom några dagar innan publicerades en annan bild där denne höll på med matvaror och var blond och när ska denne bild vara tagen ? enligt artikeln så fattade jag att den var tagen i dagarna efter försvinnandet, och denne verkade arg och irriterad och det kan man väl förstå... iochmed mordet
Men hur kom den bilden til, den som tog bilden måste ha vetat vad denne gjort, för man tar väl inte bara en bild sådär ?
Får skylla på låsta artiklar osv så man inte kan läsa allt ..
Citera
2026-01-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har en fråga, förrgår eller så publicerades en länk med bild på han, där hade han svart hår, ska den vara från häktningen nu, eller 2019 vid försök till bortrövandet?
Eftersom några dagar innan publicerades en annan bild där denne höll på med matvaror och var blond och när ska denne bild vara tagen ? enligt artikeln så fattade jag att den var tagen i dagarna efter försvinnandet, och denne verkade arg och irriterad och det kan man väl förstå... iochmed mordet
Men hur kom den bilden til, den som tog bilden måste ha vetat vad denne gjort, för man tar väl inte bara en bild sådär ?
Har för mig att jag sett att bilderna är tagna 2024 när han plockar ut matvaror från en lastbil och är blond.
Citera
2026-01-09, 16:25
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hola1314
Har för mig att jag sett att bilderna är tagna 2024 när han plockar ut matvaror från en lastbil och är blond.

Okej ja då måste personen som fotograferat utan anledning och kommit ihåg den tog bilderna ?
Citera
2026-01-09, 16:27
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Bilden där han är blond och kör varor är ifrån 2024 enligt tidningarna, Bilderna på honom i vita kläder där han har försökt färga håret mörkt rödbrunt är efter ankomst till polisen efter gripandet när man kom på honom med att gräva en grop i skogen för Mys kroppsdelar.
Om färgningen gjordes före eller efter brottet vet jag inte men den ser nygjord ut för han har ingen nutväxt och billiga hemmafärgningar brukar tappa i glans och intensitet väldigt snabbt, vilket inte hans har gjort på fotona.
Citera
2026-01-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Hade jag haft pengar skulle jag ha gett honom de pengar han fick betala RobinVilma. Han förtjänar att få tillbaka dem.

Vill man vara med att bidra till insamling för detta så finns möjlighet på Instagram , användare: fortalsstodet
Citera
2026-01-09, 16:35
Medlem
Jag undrar ifall man hittar Mys kläder/telefon/väska i bostaden hos GM eller om han dumpat dem någonstans? Antar det förstnämnda då inga medier har gått ut med info kring BOs tillhörigheter förutom hörlurarna då
Citera
2026-01-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Känner likadant. Skulle också vilja veta mer om hennes tid i Jehovas vittnen ute på Ekerö. Hur hamnade hon där?

Jag ser det som sannolikt att den maskade delen av farmors förhör till stor del handlar om mamman och hennes problematik.

Vilsna människor söker ofta ett sammanhang, kanske en väg ut ur missbruk.
Citera
2026-01-09, 16:43
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Såg det men var osäker på om det är trädet eller om det är blod/färg.

Det är fortfarande ingen som kunnat tala om var på fastigheten detta är. Det är inte vid Robins stuga.

Tror inte alla fyra sidor av huset har figurerat på bilder som kan identifiera exakt plats hittills.
Denna bild kan bara på baksidan av huset (den som inte syns på andra bilder).
Citera
2026-01-09, 16:49
Medlem
Pastelclouds avatar
Efter att ha läst fupen från kidnappningen av 10åringen där de tömt hans digitala enheter och se all historik han haft online gör mig inte bara äcklad av att han kategoriserat, mappar och döpt filer så han kan hitta dem snabbt. Utan för att man ser även att han googlat artiklar och läst tråden på Flashback om hans egna brott. Flera gånger läst tråden på Flashback.

Vi alla som varit här och läst, tänkt och diskuterat i tråden sedan start kommer få en stor klump i magen när vi får se hans sökningar innan och efter mordet av My.. idag jobbar it-forensikerna djupare och förhoppningsvis kan vi även se eventuella inlägg eller så.

Finns inte en chans att han inte var tidig i tråden för att se hur snabbt vi reagerade och att han njutit av att ha ”lyckats” denna gång och får leva ut sin fantasi av att vara en av Sveriges styckmördare.

Hoppas han sitter och sliter av sitt fula hackade hår på häktet nu för att han inte får läsa, se eller höra hur stort fallet är och kan inte runka åt föraktet hela landet har för honom

Ville få ut mig detta för det blev extra verkligt när jag såg hur sjukt han döpt sina mappar, sparat skiten och inte bara tittat och klickat på länkar.
Jag hoppas bara att all möjlig liten lagring som skett på alla enheter hittas.
Senast redigerad av Pastelcloud 2026-01-09 kl. 16:55.
Citera
2026-01-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Känns mest troligt

Vad får dig att tro det -- att dådet skulle vara en hämndaktion då Mys mamma skulle heta samma namn som en person GM inte gillat under sin fängelsetid för flera år sedan?

Menar du att GM 'mest troligt' skulle ha stått och väntat ut rätt person som råkar ha en mamma med rätt namn denna natt? Hur skulle han ha vetat mammans namn och hur visste han att My skulle uppenbara sig vid stationen vid den tiden just den gången?

Hon hade dessutom flyttat och var bara hemma och hälsade på föräldrarna under julen. Skulle GM ha haft pejl på det, menar du?
Citera
2026-01-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
Efter att ha läst fupen från kidnappningen av 10åringen där de tömt hans digitala enheter och se all historik han haft online gör mig inte bara äcklad av att han kategoriserat, mappar och döpt filer så han kan hitta dem snabbt. Utan för att man ser även att han googlat artiklar och läst tråden på Flashback om hans egna brott. Flera gånger läst tråden på Flashback.

Vi alla som varit här och läst, tänkt och diskuterat i tråden sedan start kommer få en stor klump i magen när vi får se hans sökningar innan och efter mordet av My.. idag jobbar it-forensikerna djupare och förhoppningsvis kan vi även se eventuella inlägg eller så.

Finns inte en chans att han inte var tidig i tråden för att se hur snabbt vi reagerade och att han njutit av att ha ”lyckats” denna gång och får leva ut sin fantasi av att vara en av Sveriges styckmördare.

Hoppas han sitter och sliter av sitt fula hackade hår på häktet nu för att han inte får läsa, se eller höra hur stort fallet är och kan inte runka åt föraktet hela landet har för honom

Ville få ut mig detta för det blev extra verkligt när jag såg hur sjukt han döpt sina mappar, sparat skiten och inte bara tittat och klickat på länkar.
Jag hoppas bara att all möjlig liten lagring som skett på alla enheter hittas.

Troligt att han läst och tagit del av nyheter ang hans egna brott. På fredagen framgick det via media att polisen spärrat av en plats ett stenkast från stationen. Här borde han förstått att polisen fått tag på ledtrådar till brottet. Detta kan ha fått honom att påskynda processen med att göra sig av med kroppsdelar och övrig bevisning. Han valde dock att gå till jobbet på lördagen…
Citera
2026-01-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Då är de fel diagnos de där är Borderline och de är mycket farligt

Menar du att Mercede har fått fel diagnos eller menar du att GM skulle ha borderline?
Skulle tro att Mercede är nog så insatt i sin egen berättelse.

Kom ihåg att alla inte kan dras över en kam; alla är vi individer som har olika känslor och känslighet oavsett om vi har autism, borderline eller ingen diagnos alls. Diagnoser och beteenden kan även flyta in i varandra.

Jag var gift med en person i nästan 20 år som led av borderline och jag kan slå vad om att jag vet mer om bordeline än då flesta som inte har det själva. En person med borderline behöver inte per definition anses farlig -- lika litet som många andra med någon form av diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in